فناوری Quick Charge 4.0 ممکن است تا 28W قدرت داشته باشد

گرچه به نظر می‌رسد رشد ظرفیت باتری متوقف شده است، اما یک چیز هنوز در حال رشد است: سرعت شارژ باتری‌ها. کوالکام شایعه کرده است که به زودی نسل چهارم فناوری شارژ سریع را معرفی خواهد کرد که در گوشی‌های پشتیبانی شده، 28 وات قدرت را به گوشی وارد می‌کند. جهت مقایسه، نسل 3 شارژ سریع را […]

گرچه به نظر می‌رسد رشد ظرفیت باتری متوقف شده است، اما یک چیز هنوز در حال رشد است: سرعت شارژ باتری‌ها. کوالکام شایعه کرده است که به زودی نسل چهارم فناوری شارژ سریع را معرفی خواهد کرد که در گوشی‌های پشتیبانی شده، 28 وات قدرت را به گوشی وارد می‌کند.

جهت مقایسه، نسل 3 شارژ سریع را در نظر بگیرید که بیشینه‌ی قدرت آن 18 وات است. سوپر شارژ هوآوی، با قدرت 22.5 وات سریع تر است. VOOC از شرکت اوپو (Oppo) 20 وات قدرت دارد. گوگل نیز در حال ترغیب سازندگان است تا استاندارد تحویل قدرت را برای گوشی‌هایی که از یو اس بی‌های نوع C استفاده می‌کنند، مانند گوشی‌های پیکسل گوگل، اتخاذ کنند، اما آن‌ها تنوانسته اند از 18 وات فراتر روند. (از نظر فنی، این استاندارد می‌تواند تا 100 وات باشد، ولی اعمال این میزان بر روی گوشی موبایل، به مهارت نیاز دارد).

گفته می‌شود Quick Charge 4.0، شارژ 5 ولت (4.7 تا 5.6 آمپر) و یا 9 ولت (3 آمپر) را ارائه خواهد داد و حرفی از گزینه‌های 12 ولت یا 20 ولت که ممکن است چیزهای خوبی باشند، به میان نیامده است. شارژ کردن با ولتاژهای بالا راهی آسان برای افزایش قدرت است، اما تبدیل آن به ولتاژی که یک باتری لیتیومی بتواند آن را بپذیرد، مقدار زیادی گرما تولید می‌کند.

شما می‌توانید به سوپر شارژ هوآوی و VOOC اوپو بنگرید. آن‌ها ولتاژ پایین (5 ولت) دارند و از شدت جریان بالایی (5 آمپر) استفاده می‌کنند. سوپر شارژ می‌تواند حتی زیر 5 ولت باشد و نیاز به تبدیل ولتاژ که گرمای زیادی ایجاد می‌کند، نداشته باشد.

گفته شده Quick Charge 4.0، ویژگی INOV  (مذاکره‌ی هوشمند برای ولتاژ بهینه) دارد و می‌تواند بهترین ولتاژ برای باتری را فراهم کند. QC3 می‌تواند بین 3.6 تا 20 ولت را با مراحل 0.2 ولتی ایجاد کند و INOV قطعا این مقدار را بهبود خواهد بخشید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال