بررسی اجمالی تکنولوژی شارژ بیسیم نوکیا با نام اختصاصی DT-903

چندی پیش نوکیا به طور رسمی ایده‌ی پلیت شارژر بیسیم اختصاصی خود را رونمایی کرد. در این مقاله ما قصد بررسی این تکنولوژی و ایده‌ای جالب و البته نه چندان منحصر به فرد نوکیا را داریم. تصویر مربوط به این پلیت یا صفحه‌ی شارژر را می‌توانید در ابتدای مقاله مشاهده کنید…

چندی پیش نوکیا به طور رسمی ایده‌ی پلیت شارژر بیسیم اختصاصی خود را رونمایی کرد. در این مقاله ما قصد بررسی این تکنولوژی و ایده‌ای جالب و البته نه چندان منحصر به فرد نوکیا را داریم. تصویر مربوط به این پلیت یا صفحه‌ی شارژر را می‌توانید در ابتدای مقاله مشاهده کنید. این پلیت نئونی در رنگ‌های سبز، نارنجی و سفید موجود بوده و از چراغ‌های LED منحصر به فردی بهره‌مند است که با توجه به رنگ پلیت نئونی انتخاب خواهند شد و منجر به یکپارچگی بصری این مجموعه می‌شوند.

همانطور که می‌بینید این پلیت به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند کاملا بدنه‌ی یک تبلت را تحت پوشش خود قرار دهد و کابل USB به طول 150 سانتیمر در بخش فوقانی آن در نظر گرفته شده است. این پلیت قابلیت اتصال بلوتوث را به همراه دارد و از این طریق با تلفن هوشمند شما ارتباط برقرار می‌کند. هنگامی که شارژ باتری دستگاه شما به کمتر از 30 درصد برسد، پلیت شارژر بیسیم به طور اتوماتیک پالس‌هایی را ارسال کرده و به نوعی شما را نسبت به کاهش شارژ باتری دستگاه آگاه می‌سازد. شما قادر خواهید بود که با تنظیمات مد نظرتان این قابلیت را به شکل محسوس‌تری در اختیار داشته باشید. در این شرایط بنا به تمایل شما تنظیمات این بخش می‌تواند با پالس‌های سریع‌تر و پیام هشداری کاملا محسوس همراه باشد که نهایتا شما را نسبت به کاهش توان شارژ باتری آگاه می‌سازد. شایان ذکر است که به منظور ارسال این پالس‌ها هیچ نیازی به نزدیک بودن گوشی یا دستگاه هوشمند به پلیت شارژر نوکیا وجود ندارد. در واقع اطلاعات مربوط به میزان شارژ باتری دستگاه با استفاده از اتصال بلوتوث توسط پلیت شارژر شناسایی شده و نهایتا در صورت نیاز پالس‌های هشدار توسط پلیت اعمال می‌شوند.

پلیت شارژر بیسیم DT-903 نوکیا قابلیت اتصال NFC (ارتباط حوزه‌ی نزدیک) را نیز به همراه دارد که به موجب آن “جفت کردن” یا اصطلاحا “Pairing” دستگاه‌های هوشمند با پلیت مربوطه به شیوه‌های ساده‌تری انجام خواه شد.

Wireless1

این شارژر به همراه برنامه‌ی اختصاصی خود ارائه می‌شود و در این برنامه که بر روی دستگاه شما نصب می‌شود قابلیت تنظیم بخش‌های متنوع و عملکردی سیستم در اختیار شما قرار داده خواهد شد. به عنوان مثال شما می‌توانید میزان روشنایی نور LED های در نظر گرفته شده برای این پلیت را تنظیم کنید و یا مرز مربوط به ارسال پیام هشدار را از 30 درصد به 10 درصد، 20 درصد، 40 درصد و .. برسانید. همچنین شما می‌توانید به کلی این قابلیت را غیرفعال کنید تا در شرایط خاص مانند هنگامی که در طول شب در خواب به سر می‌برید، منجر به آزار و اذیت شما نشود.

به طور کلی این تکنولوژی  سیستم شارژ بیسیتم DT-903 معرفی شده از سوی نوکیا، سیستمی مناسب به نظر می‌آید، اما متاسفانه این مجموعه یک نقص بزرگ را به همراه خواهد داشت. این نقص ارتباط سیستم عامل ویندوز دارد! البته به نظر می‌رسد که این موضوع در ویندوز 10 رفع خواهد شد. سیستم شارژ بیسیم نوکیا و مجموعه‌ مربوط به آن به گونه‌ای طراحی شده که به محض دریافت پیغام هشدار دستگاه شما سریعا حالت پالس‌دار به خود می‌گیرد و این پالس‌های نوری صفحه نمایش تا زمانی که به پیغام هشدار نمایش داده شده پاسخ ندهید ادامه خواهند داشت. این موضوع در پار‌ه‌ای از موارد می‌تواند به معضلی آزاردهنده تبدیل شود. به عنوان مثال تصویر کنید که از برنامه‌ی وایبر به طور همزمان در گوشی و لپ‌تاپ خود استفاده می‌کنید. در این حالت به محض دریافت یک پیام جدید، گوشی شما شروع به ارسال پالس‌های نوری (از صفحه نمایش) پشت سرهم خواهد کرد. حال اگر پاسخ پیام دریافت شده را از طریق لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود بدهید باز هم پالس‌های صفحه نمایش گوشی شما قطع نخواهند شد، چرا که پاسخی از دستگاه هوشمند شما ارسال نشده است و این روند همچنان ادامه پیدا خواهد کرد. بنابراین بهتر است برای این مسئله تدبیری در نظر گرفته شود. به عنوان مثال پالس‌های صفحه نمایش مربوط به پیام‌های هشدار به 10 ثانیه کاهش پیدا کند و از “یادآورهای” زمانی و مشخص در اینس یستم استفاده شود تا هر 5 دقیقه به 5 دقیقه پالس‌های نوری صفحه نمایش ظاهر شوند.

در سمت مقابل، این معضل در نسخه‌ی جدید سیستم عامل ویندوز مایکروسافت یعنی ویندوز 10 به نوعی برطرف خواهد شد. مایکروسافت ویندوز 10 را به گونه‌ای طراحی کرده که شما می‌توانید پیام‌های هشدار مربوط به برنامه‌های گوناگون را به طور مستقیم در این سیستم عامل غیرفعال سازید. البته مطمئنا این موضوع به طور قطعی راه حلی برای عملکرد سیستم شارژ بیسیم نوکیا به شمار نمی‌رود اما می‌تواند روشی کاربردی و نسبتا بهتر از شرایط پیش‌فرض به شمار آید. با وجود تمامی این تفاسیر می‌توانیم انتظار ارائه‌ی راه حلی اساسی به منظور مقابله با این مشکل از سوی نوکیا را نیز داشته باشیم که بی‌شک موضوعی کاملا معقولانه به شمار می‌رود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال