بازسازی و تشخیص چهره افراد از روی صدای آنها

هوش مصنوعی جدید ابداع شده توسط محققان دانشگاه MIT، می تواند از روی صدای افراد، مشخصات صورت آن ها را شناسایی کند. این محققان عنوان کرده اند که این نرم افزار هوش مصنوعی زمانی که به قطعات صوتی صدای افراد دسترسی پیدا می کند؛ می تواند تصویر چهره آن ها را بازسازی کرده و به […]

هوش مصنوعی جدید ابداع شده توسط محققان دانشگاه MIT، می تواند از روی صدای افراد، مشخصات صورت آن ها را شناسایی کند. این محققان عنوان کرده اند که این نرم افزار هوش مصنوعی زمانی که به قطعات صوتی صدای افراد دسترسی پیدا می کند؛ می تواند تصویر چهره آن ها را بازسازی کرده و به نمایش بگذارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، هدف از این پژوهش بررسی این نکته است که تا چه میزان می توان از روی مشخصات صحبت کردن یک فرد، شکل ظاهری او را شناسایی کرد. این محققان به ضعف خود در شناسایی دقیق چهره افراد از این طریق اذعان می کنند. آن ها می گویند که ویژگی های اصلی اجزای صورت را می توان از این طریق مشخص کرد که این خود پیشرفت بزرگی است و از روی همین ویژگی های اصلی اجزای صورت می توان پی برد که آن شخص چه کسی است.

این سیستم هوش مصنوعی به منظور تحقیق بر روی افراد از بیش از یک میلیون ویدئوی یوتیوب که در آن ها بیش از 100 هزار نفر حضور داشته اند؛ استفاده کرده است. این سیستم حتی توانایی تشخیص سن، جنسیت و قومیت را نیز از این طریق دارا می باشد و کاملا به صورت خودکار عمل می کند. تاکید بر روی این نکته که چهره های بازسازی شده از روی صدای افراد تقریبی می باشد از میزان جذابیت این پروژه تحقیقاتی جدید نمی کاهد علاوه بر آنکه با این سیستم جدید می توان شباهت میان الگوی چهره افراد مختلف را نیز شناسایی کرده و از آن در پروژه های دیگر بهره برد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال