حذف مواد رنگی و دارویی از آب آلوده

حذف مواد رنگی و دارویی از آب همواره یکی از مهم ترین دغدغه ها در راستای حفظ محیط زیست بوده است. حال با کشف اختراعی، می توان به حذف این پساب های رنگی برای همیشه امیدوار بود. «کامپوزیت دی‌اکسید تیتانیای اصلاح شده/ زئولیت مونت موریلونیت برای حذف تخریب آلاینده‌های رنگی و دارویی» اختراعی است که […]

حذف مواد رنگی و دارویی از آب همواره یکی از مهم ترین دغدغه ها در راستای حفظ محیط زیست بوده است. حال با کشف اختراعی، می توان به حذف این پساب های رنگی برای همیشه امیدوار بود.

«کامپوزیت دی‌اکسید تیتانیای اصلاح شده/ زئولیت مونت موریلونیت برای حذف تخریب آلاینده‌های رنگی و دارویی» اختراعی است که توسط پردیس علوم و فناوری‌های نوین دانشگاه سمنان به ثبت رسیده است. این اختراع به گونه ای عمل می کند که با کمک یک نانوفتوکاتالیست نوترکیب به نام زئولیت مونت موریلونیت، مواد دی اکسید تیتانیای تولید شده به عنوان پساب رنگی و دارویی به ترکیبات بی‌اثری مانند دی‌اکسید کربن و آب تبدیل شده و این کار با کم ترین میزان هدر رفت و یا عدم تاثیر صورت می گیرد. اختراع مذکور توسط دکتر محسن مهدی پور قاضی، عضو هیات‌علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز، امیررضا قناد دانشجوی کارشناسی ارشد این دانشکده و دکتر نرجس کرامتی عضو هات‌علمی پردیس علوم و فناوری‌های نوین دانشگاه سمنان کشف شده و با شماره اختراع ۹۸۷۹۱ در اداره ثبت اختراعات کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، حذف مواد سمی از آب علاوه بر رفع دغدغه های محیط زیستی، به تصفیه بهتر آن و تبدیل و برگشت آب به چرخه استفاده مجدد بسیار کمک می کند. حذف آلاینده سمی و رنگ هایی مثل متیلن بلو از پساب های صنعتی، راه را در این جهت هموارتر خواهد کرد. این حذف مواد سمی با حضور نور معمولی و یا نور فرابنفش صورت گرفته و نیاز به استفاده از امکانات و یا وسایل خاصی ندارد. با حذف این دست مواد آلوده از پساب های صنعتی، می توان آن ها را به آب معمولی و بی خطری جهت استفاده مجدد تبدیل کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال