کوالکام نسخه 8 هسته‌ای چیپست اسنپ‌دراگون 820 را نیمه اول سال آینده میلادی عرضه خواهد کرد

از زمانی که کوالکام چیپست اسنپ‌دراگون 810 را معرفی کرد، این چیپست با انتقادی‌های فراوانی به علت داغ شدن بیش از اندازه روبه‌رو شد. بعد از آن کوالکام تصمیم گرفت تا نسخه‌ی بعدی از چیپست‌های خود را معرفی کرد و به سراغ چیپست چهار هسته‌ای اسنپ‌دارگون 820 با پردازنده‌های اختصاصی Kyro آمد. درهمین مدت که […]

از زمانی که کوالکام چیپست اسنپ‌دراگون 810 را معرفی کرد، این چیپست با انتقادی‌های فراوانی به علت داغ شدن بیش از اندازه روبه‌رو شد. بعد از آن کوالکام تصمیم گرفت تا نسخه‌ی بعدی از چیپست‌های خود را معرفی کرد و به سراغ چیپست چهار هسته‌ای اسنپ‌دارگون 820 با پردازنده‌های اختصاصی Kyro آمد. درهمین مدت که کوالکام در حال معرفی چیپست چهار هسته‌ای خود بود، مدیاتک از جدیدترین چیپست خود به نام X20 معرفی کرد که دارای ده پردازنده‌ی قدرت‌مند بود.

باتوجه به این که باور عموم به این شکل هست که تعداد هسته‌های پردازنده هر چه قدر بیشتر باشد یعنی آن چیپست قدرت‌مند‌تر است؛ کوالکام ممکن است به زودی نسخه‌ی هشت هسته‌ای چیپست اسنپ‌دراگون 820 را هم معرفی کند. بر اساس اطلاعات منتشر شده از وب‌سایت Digitimes، کوالکام قصد دارد تا در اوایل سال آینده‌ی میلادی به معرفی نسخه‌ی هشت هسته‌ای چیپست اسنپ‌دراگون 820 بپردازد. این اتفاق در حالی رخ خواهد داد که نسخه‌ی چهار هسته‌ای چیپست اسنپ‌دراگون 820 از چیپست اسنپ‌دارگون 810 بسیار قدرت‌مندتر بوده و 30 درصد برق کمتری را نیز مصرف می‌کند.

حال به نظر می‌رسد شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند نظیر سامسونگ، سونی، ال‌جی و ZTE قصد دارند تا در پرچمدارن آینده‌ی خود از نسخه‌ی هشت هسته‌ای استفاده کنند. با نگاهی به بازار می‌توان این نکته را به راحتی متوجه شد که بیشتر کاربران تعداد هسته‌های پردازنده برای‌شان از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و کسی توجه زیادی به نوع چیپست و بنچمارک‌های منتشر شده نمی‌کند. همین مسئله باعث می‌شود تا سازندگان گوشی‌های هوشمند توجه مضاعفی به بیشتر بودن تعداد هسته‌های پردازنده داشته باشند.

فعلا نمی‌توان از شایعه‌ی منتشر شده مطمئن بود. کوالکام برای طراحی چیپست اسنپ‌دارگون نسخه‌ی چهار هسته‌ای از ساختار big.LITTLE استفاده کرد. این ساختار به چیپست اجازه می‌دهد که دو هسته‌ی خود را برای کارهای سنگین گوشی و دو‌هسته‌ی دیگر را نیز برای کارهای متوسط و سبک در نظر بگیرد. انتظار می‌رود اگر قرار به معرفی نسخه‌ی هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 820 باشد باز هم شاهد همین ساختار باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال