محققان به دنبال دریافت انرژی از میکرو فیبرهای پرزدار در لباسشویی

طی تحقیقات اخیر محققان دانشگاه کاوناس می‌توان از میکروفیبر های پرزدار موجود در ماشین های لباسشویی برای تولید انرژی استفاده کرد.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در دانشگاه کاوناس فناوری جدیدی را به کار برده اند که در آن می‌توان از میکرو فیبر های پرزدار که در ماشین‌های لباسشویی تولید می‌شود […]

طی تحقیقات اخیر محققان دانشگاه کاوناس می‌توان از میکروفیبر های پرزدار موجود در ماشین های لباسشویی برای تولید انرژی استفاده کرد.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در دانشگاه کاوناس فناوری جدیدی را به کار برده اند که در آن می‌توان از میکرو فیبر های پرزدار که در ماشین‌های لباسشویی تولید می‌شود انرژی تولید کرد. طبق تحقیقات اخیر محققان با استفاده از میکرو فیبر های تولید شده از مجموع یک میلیون نفر می‌توان حدود ۲۱ میلیون تن گاز و ۱۰ تن کربن تولید کرد. این ذرات که در بخش میکروپلاستیک ها طبقه بندی می شوند در هنگام خشک شدن لباس به وجود می‌آیند و جنس آن از پلی استر، پنبه و لینگنین است.

بسیاری از این میکروپلاستیک ها هم اکنون از طریق فاضلاب وارد دریاها شده و تهدیداتی را برای محیط زیست ایجاد می‌کنند. البته بازیافت این قطعات راحت نبوده و به فناوری های جدیدی نیاز دارد. دانشگاه فناوری کاوناس نوعی روش جدید برای تولید انرژی از ضایعات نساجی به کار برده است. در آزمایش اخیری که این گروه از محققان انجام دادند، از میکرو فیبر های پرزدار فیلترهای ماشین لباسشویی خوابگاه این دانشگاه برای تولید انرژی استفاده شده است. در این روش یک دستگاه آذرکافت آزمایشی قادر است انرژی لازم را از ضایعات نساجی مانند نفت، گاز و زغال استخراج کند. آنها در این آزمایش متوجه شدند که این مواد می‌تواند حدود ۷۰ درصد تجزیه شود. طبق مدل ریاضی توسعه داده شده توسط این گروه از محققان انرژی تولید شده از میکرو فیبرهای پرزدار می‌تواند در آینده باعث کاهش کربن شده و حتی سود آوری نیز داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال