درخواست محققان از مردم برای یافتن سیاه چاله ها

ستاره شناسان از مردم درخواست دارند تا دریافتن سیاهچاله های مرموز به آنها کمک کنند.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به دلیل متراکم بودن سیاه چاله ها که امکان گذر هر چیزی از افق رویداد آنها وجود دارد، تشخیص و شناسایی آن ذهن بسیاری از محققان و دانشمندان را مشغول کرده است. […]

ستاره شناسان از مردم درخواست دارند تا دریافتن سیاهچاله های مرموز به آنها کمک کنند.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به دلیل متراکم بودن سیاه چاله ها که امکان گذر هر چیزی از افق رویداد آنها وجود دارد، تشخیص و شناسایی آن ذهن بسیاری از محققان و دانشمندان را مشغول کرده است. افق رویداد در این سیاهچاله ها همانند یک کره ی بدون بازگشت می‌تواند همه چیز را در خود غرق کرده و حتی نور نیز نمی تواند از گرانش آنها فرار کند.

 با توجه به این موضوع سیاهچاله ها به نوعی نامرئی محسوب می شوند. از طرفی به دلیل وجود غبار و گاز در اطراف سیاه چاله ها میتوان پرتوهای ایکسی که در اثر افتادن این غبار و گاز ایجاد می شود آنها را ردیابی کرد. البته برخی سیاهچاله ها نیز گازی در اطراف خود ندارند و به دلیل عدم انتشار اشعه ایکس مکان یابی آنها بسیار دشوار خواهد بود.

 اکنون محققان یک پروژه برای جستجوی سیاهچاله های پنهان ایجاد کرده اند تا در آن بتوانند از مردم کمک بگیرند. این پروژه با نام شکارچیان سیاهچاله می‌تواند با دنبال کردن سرنخ‌هایی مکان سیاه چاله ها را شناسایی کند. در حالت کلی به دلیل گرانش بسیار قوی فضا زمان توسط سیاهچاله ها منحرف می شود به طوری که نور ستاره های پشت آنها نیز خم خواهد شد و برای مدت کوتاهی درخشان تر هستند. در این پروژه از شهروندان درخواست می شود تا در داده های نموداری به دنبال اوج درخشش ستاره ها باشند. با یک آموزش کوتاه نیز می توان آنها را در این مورد آشنا کرد. بدین منظور داده‌های مربوط به فعالیت پروژه کشف سیارات فراخورشیدی در اختیار فرد قرار می گیرد.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم و هوافضا مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال