ربات سرآشپز محققان قابلیت یادگیری دستورهای آشپزی را دارد

دانشمندان ربات آشپزی را ساخته اند که دستور پخت غذا ها را از طریق تماشای فیلم آموزش می بیند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه کمبریج یک ربات در آشپز توسعه دادن که پس از تماشای فیلم آموزش آشپزی می تواند غذای عالی بپزد. این ربات که مبتنی بر هوش مصنوعی […]

دانشمندان ربات آشپزی را ساخته اند که دستور پخت غذا ها را از طریق تماشای فیلم آموزش می بیند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه کمبریج یک ربات در آشپز توسعه دادن که پس از تماشای فیلم آموزش آشپزی می تواند غذای عالی بپزد. این ربات که مبتنی بر هوش مصنوعی پیشرفته است امکان تشخیص اشیا درون فیلم ها را داشته و پس از آن نحوه استفاده از آن ها را نیز درک میکند. همچنین قادر است مواد مختلف را تشخیص داده و آنها را به بهترین نحو با یکدیگر ترکیب کند.

در حال حاضر ساخت یک ربات سر آشپز به دلیل مشکلات چالش برانگیز تنها در داستان های علمی تخیلی امکان پذیر است. برخی از شرکت‌های تجاری نیز تلاش کرده‌اند تا رباتهای سرآشپز توسعه دهند. اما هیچکدام نتوانسته اند به صورت تجاری در دسترس قرار بگیرند و یا مهارت همنوعان انسانی خود را نداشته اند.

گرز سوچاکی، جستجوی دکترا و نویسنده این مطالعه در مورد ربات ساخت شده میگوید: در این آزمایش قرار بود کار آموزش به ربات سرآشپز مورد آزمایش قرار بگیرد در واقع می خواستیم ببینیم این ربات می تواند پس از شناسایی مواد نحوه ترکیب آنها را همانند آشپزهای انسانی یاد میگیرد یا خیر. متوجه شدیم قدرت تشخیص آن شناسایی مواد تشکیل دهنده شگفت انگیز بوده است.

این ربات می تواند مواد موجود در ویدیو های غذایی را شناسایی کند. همچنین امکان استفاده از سایت هایی مانند یوتیوب برای یادگیری دستورالعمل ها را دارا است.

این ربات توسط شبکه های عصبی مصنوعی که قادر به تقلید از نحوه عملکرد مغز انسان هستند آموزش دیده است. محققان در ابتدا دستورالعمل های ساده غذا را به صورت فیلم تهیه و ربات را مجبور به مشاهده این ویدئو ها کردند. در نهایت این ربات با شناسایی مواد تشکیل دهنده توانست در ۹۳ درصد موارد نوع غذای در خال آماده شدن را تشخیص دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال