محققان صفحه‌نمایش لمسی شبیه به مکعب روبیک ساخته‌اند

با توجه به این که گوشی‎های همراه ماژولی مانند Fairphone یا پروژه‎ی Ara گوگل هم‎چنان نیاز به کار دارند، گروهی از محققان دانشگاه بریستول موفق به طراحی یک شکل قابل پیکربندی جدید برای نمایشگرهای لمسی شده‎اند. این گروه اسم این محصول را Cubimorph گذاشته‌اند که یک تک صفحه‎ی نمایشی است که از مکعب‎های کوچک‎تر 6 وجهی […]

با توجه به این که گوشی‎های همراه ماژولی مانند Fairphone یا پروژه‎ی Ara گوگل هم‎چنان نیاز به کار دارند، گروهی از محققان دانشگاه بریستول موفق به طراحی یک شکل قابل پیکربندی جدید برای نمایشگرهای لمسی شده‎اند. این گروه اسم این محصول را Cubimorph گذاشته‌اند که یک تک صفحه‎ی نمایشی است که از مکعب‎های کوچک‎تر 6 وجهی با قدرت نمایش ساخته شده و به صورت آرایش daisy chain (توپولوژی زنجیره‎ای که بخش‎های مختلف نظیر حلقه‎های زنجیر با هم در ارتباط هستند) به هم متصل شده‎اند و می‎توانند با اندکی انعطاف‎پذیری همانند با مکعب روبیک موقعیت آن‎ها تغییر داده شود.

در مورد پیشنهادی توسط این تیم حقیقاتی، دستگاهی مانند یک گوشی هوشمند تخت را می‎توان تا کرد و به شکل یک دسته‎ی بازی در آورد، یا در نمونه‎ی کم کاربردی‎تر، شما می‎توانید به سادگی گوشی خود را به شکل یک قطعه‎ی مستطیلی شکل تا کنید که دارای نمایشگری به اندازه‎ی تمبر پستی در انتهای دیگر باشد. برای کاربرانی که در رابطه با مباحث منطق فضایی یا اوریگامی زیاد اطلاع ندارند، وجود یک الگوریتم به آن‌‎ها کمک می‎کند که بهترین نحوه برای پیچاندن و تا کردن صفحه‎ی نمایش به شکل دلخواه را شناسایی کنند.

با آن که این دستگاه هنوز در مرحله‎ی نمونه‎ی ابتدایی خود قرار دارد، این هفته این تیم تحقیقاتی آن را در کنفرانس بین‎المللی رباتیک و اتوماسیون در استکلهم به نمایش خواهد گذاشت.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال