محققان آزمایشی مبتنی بر هوش مصنوعی برای تشخیص ویروس تنفسی توسعه دادند

اولین آزمایش جهان که مبتنی بر هوش مصنوعی است می تواند تنها در ۵ دقیقه ویروس های تنفسی را شناسایی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان از هوش مصنوعی در تشخیص آزمایش استفاده کردند. این آزمایش تشخیصی اکنون قادر است تنها در عرض ۵ دقیقه ویروس های تنفسی را از طریق […]

اولین آزمایش جهان که مبتنی بر هوش مصنوعی است می تواند تنها در ۵ دقیقه ویروس های تنفسی را شناسایی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان از هوش مصنوعی در تشخیص آزمایش استفاده کردند. این آزمایش تشخیصی اکنون قادر است تنها در عرض ۵ دقیقه ویروس های تنفسی را از طریق سواب بینی یا گلو تشخیص دهد.

در این فناوری ازمایشی، قابلیت هایی مانند برچسب گذاری مولکولی، شناسایی رایانه ای و یادگیری ماشینی با هم ادغام شده اند.

با ترکیب این قابلیت ها یک پلتفرم تصویربرداری تشخیصی ایجاد شد که در آن تنها با نگاه کردن به نمونه بیمار و طی تنها ۵ دقیقه قادر است وجود پاتوژن را در آن تشخیص دهد. در این آزمایش پس از تصویربرداری از نمونه های برچسب دار توسط میکروسکوپ فلورسانس، بررسی هایی از طریق نرم افزار یادگیری ماشینی برای شناسایی ویروس های آموزش دیده شده انجام میشود. در نهایت این فناوری قادر است انواع ویروس های تنفسی را با دقت بیش از ۹۷ درصد تشخیص دهد.

نیکلاس شیائایس، یکی از محققان این مطالعه و دانشجوی دکترای دانشگاه پاریس پر مورد این آزمایش می گوید: در روش ساده شده توسعه یافته، امکان تشخیص سریع تر و مقرون به صرفه تر وجود دارد. دقت تشخیص آن نیز از دیگر آزمایش ها بیشتر است. برای شناسایی ویروس جدید نیز تنها باید آموزش های مربوط به آن به نرم افزار داده شود. در این روش به نوعی تحول در تشخیص ویروس و افزایش توانایی در کنترل شیوع بیماری تنفسی وجود دارد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال