ربات پژوهشگران می‌تواند سرطان پستان را بیش از ظهور علائم تشخیص دهد

پژوهشگران انگلیسی با هدف تشخیص زود هنگام سرطان پستان نوعی ربات جدید اختراع کرده‌اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانشگاه بریستول در انگلستان نوعی ربات جدید ساخته‌اند که می‌تواند با کمک معاینات بالینی پستان به تشخیص زود هنگام سرطان این بخش از بدن انسان کمک کند. این ربات می‌تواند با قرارگیری […]

پژوهشگران انگلیسی با هدف تشخیص زود هنگام سرطان پستان نوعی ربات جدید اختراع کرده‌اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانشگاه بریستول در انگلستان نوعی ربات جدید ساخته‌اند که می‌تواند با کمک معاینات بالینی پستان به تشخیص زود هنگام سرطان این بخش از بدن انسان کمک کند. این ربات می‌تواند با قرارگیری در محلی مانند داروخانه‌ها امکان معاینات بالینی را بیش از گذشته در دسترس قرار دهد.

پژوهشگران برای آزمایش این ربات از یک نمونه سیلیکونی پستان استفاده کردند تا دقت آن در تشخیص توده‌های سرطانی را مشخص کنند. جورج جان کینسون پژوهشگر ارشد این مطالعه در این باره گفته است: با ساخت این ربات امیدواریم بتوانیم در آینده برای تشخیص زود هنگام سرطان کمکی صورت بگیرد. هدف از این مطالعه نیز استفاده از فناوری برای بهبود معاینات صورت گرفته بوده است. وجود یک ربات با قابلیت معاینه فیزیکی که بتواند بافت پستان را لمس کرده و توده را تشخیص دهد می‌تواند تحولی در این زمینه ایجاد کند.

طراحی ربات در آزمایشگاه رباتیک بریستول و با کمک چاپگر سه بعدی انجام شده است. این محقق ادامه داد: پژوهش انجام گرفته می‌تواند به شناسایی این بیماری در آینده با روندی جدید و در مقیاس بزرگ کمک کند. همچنین استفاده از ربات برای تشخیص زود هنگام سرطان بسیار سودمند بوده و در نهایت تشخیص توده از طریق آن دقیق‌تر و بهتر انجام خواهد شد. این ربات بهتر از انسان می‌تواند از طریق لمس کردن این بیماری را تشخیص دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال