تلاش محققان برای دستیابی به مخابره کوانتومی

محققان تلاش دارند تا بتوانند از علم کوانتوم برای انتقال از راه دور داده استفاده کنند. بنابراین اینترنت کوانتومی قرار است به عنوان بخشی از اینترنت آینده مورد استفاده قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان حدود ۲۰ سال است تلاش دارند تا از تئوری کوانتوم برای انتقال از راه دور […]

محققان تلاش دارند تا بتوانند از علم کوانتوم برای انتقال از راه دور داده استفاده کنند. بنابراین اینترنت کوانتومی قرار است به عنوان بخشی از اینترنت آینده مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان حدود ۲۰ سال است تلاش دارند تا از تئوری کوانتوم برای انتقال از راه دور استفاده کنند. هدف از انجام این بررسی ها نیز برقراری یک شبکه کوانتومی و توزیع کیوبیت به مقصد است. این در حالی است که شرط انتقال اطلاعات از راه دور به وسیله کوانتوم یک نیاز ضروری برای شبکه‌های کوانتومی توزیع شده خواهد بود. محققان در دانشگاه هایی مانند هاروارد، کلکری و آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا بررسی هایی را برای انتقال از راه دور کیوبیت های فوتونیک در طول موج مخابراتی انجام داده اند. از زمان اثبات اولیه امکان انتقال از راه دور کوانتوم حدود ۲۰ سال می گذرد.

از آن زمان تا کنون دانشمندان تلاش کردند تا از طریق ارتباط بین مباحث کوانتومی و فیزیک بنیادی فناوری های مربوط به کوانتوم مانند کامپیوتر ها و شبکه های کوانتومی را راه اندازی کنند. یک شبکه کوانتومی قادر است کیوبیت را به مکان‌های مختلف توزیع کند. این عمل اساس کار رمزنگاری کوانتومی و پردازش کوانتومی توزیع شده محسوب می شود. در آینده قرار است مجموعه ای از کاربرها، حسگرها و پردازنده های کوانتومی از طریق شبکه به هم متصل شده و به این ترتیب منابع کوانتومی به مکان های مختلف توزیع شو.د ماریا اسپیرو پلو، ریاضیدان و محقق بخش نجوم و فیزیک و عضو گروه فناوری کوانتومی آزمایشگاه Caltech در مورد این تحقیقات می گوید: احتمالاً تحقیقات ما در بخش کوانتوم تا سال ۲۰۲۱ تکمیل خواهد شد و به مرحله عملی می‌رسد.

 در این سیستم انتقال از راه دور که با زیرساخت‌های ارتباطی کنونی نیز سازگار است، امکان دستیابی به اینترنت کوانتومی واقعی فراهم خواهد شد. قرار است این شبکه با هدف بهبود کیفیت و ارتقای میزان توزیع با کمک پروتکل‌های پیچیده ارتباطات کوانتومی و علوم پایه راه اندازی شود.


لینک مقاله : techna news

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال