محققان از هوش مصنوعی برای شناخت ژنوم انسان کمک گرفتند

محققان برای دستیابی به اطلاعاتی در رابطه با ژنوم انسان روش جدیدی را در پیش گرفتند که طی آن بهترین برنامه هوش مصنوعی برای بررسی ژنوم ها انتخاب خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری جدید می تواند برای استفاده در زمینه های مختلف با دقت آموزش […]

محققان برای دستیابی به اطلاعاتی در رابطه با ژنوم انسان روش جدیدی را در پیش گرفتند که طی آن بهترین برنامه هوش مصنوعی برای بررسی ژنوم ها انتخاب خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری جدید می تواند برای استفاده در زمینه های مختلف با دقت آموزش ببیند. با این حال هنوز روش این ابزار برای تولید داده های خروجی بطور کامل شناخته شده نیست.

پیتر کو، دانشمند محاسبات تلاش کرد تا در مورد تولید پاسخ توسط هوش مصنوعی اطلاعاتی را بدست آورد. وی در این مورد می گوید: در ریاضیات به جای حفظ کردن معادلات، باید قواعد کلی در مورد آن را یاد گرفت. بدین ترتیب امکان خل معادلات راحت تر است. کو بهمراه گروهی از محققان الگوها و پیش بینی های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را پیدا کردند.

بدین ترتیب آنها موفق شدند بدانند کدام الگوی و پیش بینی در هوش مصنوعی بهتر می تواند در رابطه با ژنوم انسان فعالیت کند. ژنوم انسانها از دی ان ای ساخته شده و درون سلول ها قرار دارد. هر ژنوم در انسان دارای سه میلیارد کد است که تنوع آن در هر فرد به میلیون ها عدد می رسد. هوش مصنوعی می تواند با دقت تمام کدهای دی ان ای را غربال کند.

در این فرایند علاوه بر تولید پاسخ توسط هوش مصنوعی ، داده ها توسط این فناوری پردازش نیز می شوند. روش جدید این محققان بهترین الگوریتم های هوش مصنوعی را کشف می کند و نحوه چگونگی تولید پاسخ های قابل اعتماد و دقیق نیز شناسایی میشود. بدین ترتیب کارآمد تربت الگوهای هوس مصنوعی توسط سیستم جدید تعیین میشود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال