محققان نسبت به استفاده از هوش مصنوعی به عنوان دوست کودکان هشدار دادند

پیشرفت هوش مصنوعی و فناوری های مرتبط با آن باعث شده است تا بسیاری از کودکان چت بات ها را به عنوان دوست صمیمی خود انتخاب کنند.‌بسیاری از والدین نیز از ابن بابت ابراز نگرانی کرده و مانع از این کار میشوند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سم آلتمن موسس شرکت OpenAI […]

پیشرفت هوش مصنوعی و فناوری های مرتبط با آن باعث شده است تا بسیاری از کودکان چت بات ها را به عنوان دوست صمیمی خود انتخاب کنند.‌بسیاری از والدین نیز از ابن بابت ابراز نگرانی کرده و مانع از این کار میشوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سم آلتمن موسس شرکت OpenAI اعلام کردند در آینده احتمالا دوستان هوش مصنوعی کودکان بیشتر از بزرگسالان است.

آلتمن در یک مصاحبه ویدیویی اعلام کرد اخیرا خانواده ها مطمئن هستند که فرزندانشان بیشتر از آنها دوستانه از جنس هوش مصنوعی خواهند داشت و پیامدهای آن هنوز مشخص نیست.

وی افزود: داشتن تعامل اجتماعی و ارتباط با یک دوست از نوع هوش مصنوعی ممکن است برای برخی تعریف شده باشد اما کنار آمدن با این موضوع کمی مشکل به نظر می رسد. ممکن است داشتن دوست صمیمی از نوع هوش مصنوعی برای کودکان بسیار جذابیت داشته باشد.

در هر صورت این ربات محصول یک شرکت است که ممکن است دستورات خاصی را اجرا کند.‌ ممکن است در آینده انحصار محبت، کیف پول و یا زمان از وظایف آن باشد. کودکان ممکن است انتظار ویژگی های انسانی از یک ربات داشته باشند ولی ممکن است این موضوع در آینده برعکس شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال