بازنویسی ژن ها باعث افزایش سن موش ها شد

محققان در آزمایش اخیر خود موفق شدند با بازنویسی ژن موش ها به طول عمر آنها اضافه کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق ادعای دانشمندان موسسه Rejuvenate Bio با برنامه نویسی مجدد ژن ها در موش می توان طول عمر آنها را افزایش داد. به گفته این دانشمندان با این روش […]

محققان در آزمایش اخیر خود موفق شدند با بازنویسی ژن موش ها به طول عمر آنها اضافه کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق ادعای دانشمندان موسسه Rejuvenate Bio با برنامه نویسی مجدد ژن ها در موش می توان طول عمر آنها را افزایش داد. به گفته این دانشمندان با این روش فرآیند پیر شدن با سرعت کمتری انجام میگیرد و در آینده می توان از این تکنیک برای انسانها استفاده کرد.

این تیم محققان توانستند پس از اعمال این روش روی موش ها طول عمر آنها را تا ۷ درصد افزایش دهند. البته به عقیده آنها با تحقیقات بیشتر می توان این درصد را بهبود بخشید. نواه دیویدسون، محقق این موسسه می گوید این آزمایشات را بهمراه تیم خود و با هدف نشان دادن قابلیت افزایش طول عمر در سالمندان انجام داده است.

باز برنامه نویسی ژنتیکی به قرارگیری سلول های بالغ در کنار پروتئین ها و ژن های مرحله اولیه رویانی گفته می شود که طی آن سلول های بالغ و پیر شبیه به سلول های بنیادی جوان رفتار می کنند. این فرایند برای نخستین بار توسط محقق ژاپنی به نام شینیا یاماناکا کشف شد و بابت این کشف در سال ۲۰۱۲ جایزه نوبل را نیز دریافت کرد.

موش های آزمایشگاهی عمری به اندازه سه سال دارند. موش هایی میز که در این آزمایش مورد استفاده قرار گرفتند حدود ۲.۵ سال داشتند. موش های این آزمایش به دو گروه تقسیم شدند. نیمی از آنها گروه کنترل بودند و نیمی دیگر سه ژن بازنویسی شده دریافت کردند.

در این آزمایش موش‌هایی که این زن ها را دریافت کردند توانستند بیشتر از موش های کنترل زنده بمانند. موش های گروه کنترل زودتر از بین رفتند.

استفاده از این روش در درمان بیماری ها نیز می تواند مزیت های بیشتری نسبت به درمان های دارویی داشته باشد. زیرا تنها یک بار انجام گرفته و اثر بلند مدت دارد. به همین دلیل محققان روی این روش تاکید داشته و معتقدند می تواند اثر مثبتی روی روند معکوس سازی پیری داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال