RICOH از دوربین ضدآب Pentax K-70 رونمایی کرد؛ اولین DSLR مجهز به فوکوس خودکار هیبریدی

شرکت ریکو به‌تازگی از دوربین DSLR جدید خود با نام Pentax K-70 رونمایی به عمل آورده است. این دستگاه جدید دارای فناوری‌های ارائه شده در دوربین فول‌فریم K-1 این شرکت بوده و علاوه بر آن خود نیز آخرین دوربین سری APS-C برند Pentax به حساب می‌آید که از تکنولوژی pixel-shift به منظور افزایش کیفیت نهایی […]

شرکت ریکو به‌تازگی از دوربین DSLR جدید خود با نام Pentax K-70 رونمایی به عمل آورده است. این دستگاه جدید دارای فناوری‌های ارائه شده در دوربین فول‌فریم K-1 این شرکت بوده و علاوه بر آن خود نیز آخرین دوربین سری APS-C برند Pentax به حساب می‌آید که از تکنولوژی pixel-shift به منظور افزایش کیفیت نهایی تصاویر (همانند آنچه در دوربین K-3 II شاهد آن بودیم) استفاده کرده است. از سوی دیگر این دوربین دارای بدنه‌ای جمع‌وجور و مقاوم در برابر نفوذ ذرات آب بوده و در کنار آن میزان حساسیت سنسور (ISO) بسیار بالای 102,400 واحد را ارائه می‌دهد. در نتیجه دوربین K-70 مورد بسیار مناسبی برای عکاسی طبیعت، سفر و همچنین عکس‌برداری در شب به حساب خواهد آمد.

در درون بدنه دوربین K-70 یک حسگر 24 مگاپیکسلی با ابعاد APS-C (همانند دوربین DSLR معرفی شده قبلی این شرکت در برند پنتاکس) قرار گرفته است که خوشبختانه فاقد فیلتر لوپَس بوده و از این رو شاهد افزایش شارپنس و کاهش نویز تصاویر خواهیم بود؛ اما در نهایت اثر Moiré در آن افزایش خواهد یافت. اثر Moiré را می‌توان اغلب در عکاسی‌های معماری یا در تصویر یک‌پارچه و بافت‌های آن مشاهده کرد که این اثر کمتر در طبیعت دیده خواهد شد. البته همانند دوربین بزرگ‌تر K-1، این دستگاه نیز به دلیل برخورداری از فناوری sensor-shift کمتر مشکلات مربوط به نبود این فیلتر را بروز خواهد داد.

ricoh-pentax-k-70-2-720x720

با استفاده از سیستم تثبیت sensor shift قرار گرفته بر روی این دوربین، حسگر به میزان یک پیکسل در جهت لرزش حرکت کرده و از این رو می‌تواند تا 4.5 استاپ لرزش را بی‌اثر سازد. البته این سرویس قبلاً در برند پنتاکس با نام Pixel Shift Resolution System شناخته می‌شد. در صورت فعال‌سازی آن، این سیستم، چهار نوردهی متفاوت را در هنگام حرکت سنسور در جهت مربوطه برای هر پیکسل ثبت خواهد کرد. با استفاده از این قابلیت، میزان دقت نمایش رنگ‌ها افزایش یافته و نویز تصاویر نیز کاهش خواهد یافت. علاوه بر آن دیگر نیاز به استفاده از حساسیت‌های بالای سنسور نخواهد بود. در کنار آن میزان گستره دینامیکی تصویر نیز از این راه افزایش پیدا خواهد کرد. یکی دیگر از مزیت‌های این سیستم مربوط به بالا و قفل کردن شاتر مکانیکی (به دلیل لرزش کم آن در هنگام ثبت عکس) و استفاده از شاتر الکترونیکی است. با استفاده از این ترفند، ریسک و احتمال بروز هر گونه لرزش ناشی از حرکت مکانیکی شاتراز بین خواهد رفت.(برای مثال در هنگام عکاسی در سرعت شاتر 1/40، به میزان بسیار کمی تاری در تصاویر دیده می‌شد که البته این مورد در هنگام مقایسه دقیق آن با تصاویر شارپ ثبت شده توسط فناوری پیکسل شیفت قابل مشاهده خواهد بود). دوربین K-70 به منظور عکاسی ایستا بر روی یک سه‌پایه بسیار عالی است. هرچند در هنگام حرکت کردن نیز می‌توانید تصاویر بسیار باکیفیتی را با استفاده از آن به ثبت برسانید و در واقع نمی‌بایست در مورد افکت‌های ناچیز حرکتی به وجود آمده برای عکس‌ها نگرانی خاصی داشته باشید.

در مورد ضبط فیلم با استفاده از این دوربین نیز باید گفته که متأسفانه فیلم‌برداری آن به دقت 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه محدود شده است. از طرفی این دوربین دارای یک مود 4K به منظور ضبط تصاویر تایم‌لپس و در نهایت تبدیل آن به یک کلیپ نیز خواهد بود. البته جالب است بدانید که به منظور افزایش کیفیت ضبط فیلم، دوربین K-70 اولین DSLR تولید شده در دنیا است که از فناوری ترکیب سیستم‌های فوکوس خودکار تشخیص سنسور و تشخیص فاز بر روی حالت live view برخوردار است. وجود 11 نقطه فوکوس خودکار و همچنین نمایشگر 3.0 اینچی چرخان از دیگر مشخصات فنی این دوربین جدید به حساب می‌آید.

با اینکه شاید دوربین K-70 نتواند از نظر مشخصات فنی با دیگر دوربین‌های موجود در سری ضد‌آب و مقاوم رقابت تنگاتنگی داشته باشد، اما بهتر است بدانید که با در نظر گرفتن قیمت بسیار رقابتی 650 دلار، مسلماً این محصول جدید یکی از بهترین‌های بازار در زمینه فروش خواهد بود. طی مراسم رونمایی از دوربین K-70، شرکت ریکو از لنز 55-300mm f/4.5-6.3 جدید خود که یک محصول مقاوم در برابر شرایط بد جوی بوده و همچنین ریموت کنترل CS-310 که به‌طور ویژه برای این دوربین طراحی شده است، رونمایی کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال