ظهور ربات پرستار در بیمارستان های بزرگ

ربات پرستاری به نام ماکسی (Moxi) به طور رسمی مرحله آزمون بتا را پشت سر گذاشت. این ربات توسط Diligent Robotics، شرکتی واقع در آستین طراحی شد تا آن را جهت یاری رسانی به بیمارستانی در تگزاس روانه کند.  سرمایه گذاری روی این پروژه توسط شرکت  True Ventures انجام شد و اتحادیه ملی علوم نیز  […]

ربات پرستاری به نام ماکسی (Moxi) به طور رسمی مرحله آزمون بتا را پشت سر گذاشت. این ربات توسط Diligent Robotics، شرکتی واقع در آستین طراحی شد تا آن را جهت یاری رسانی به بیمارستانی در تگزاس روانه کند.  سرمایه گذاری روی این پروژه توسط شرکت  True Ventures انجام شد و اتحادیه ملی علوم نیز  مجموعه ای از کمک های پژوهشی  برای نواوری ها در کسب و کارهای کوچک را به این شرکت اعطاء نمود.مدت هاست که ربات های متحرک هوشمند به عنوان راه حلی برای کمبود پرستار در ایالات متحده طراحی و ابداع می شوند. بر اساس گزارش شورای آمار نیروی کار، نیاز و تقاضا برای پرستار در ایالات متحده، از 2.7 میلیون در سال 2014 به 3.2 میلیون در سال 2024 افزایش خواهد یافت که این رقم 16 درصد رشد را نشان می دهد.

سال گذشته، شرکت Diligent Robotics  پروژه ماکسی را آغاز نمود و جایزه Fast Company’s World Changing Ideas را در سال 2019 به خود اختصاص داد. بر اساس گفته های آنده آ توماز، مدیر عامل و از موسسین شرکت، « نگرش ما افزایش فضای تفکر افراد در رابطه با کارهایشان  با ارائه زمان بیشتر برای استفاده از مهارت های منحصر بفرد بشری آن هاست که ربات های همیار می توانند در نظم بخشیدن به این امور یاری رسان شوند. از پشتیبانی سرمایه گذاران پیشین و سرمایه گذاران جدید جهت تسریع اعزام ربات های ماکسی به بیمارستان نهایت تشکر را داریم».مانند سایر شرکت های رباتیک،  Diligent هم در زمینه استفاده از فناوری به عنوان ابزاری جهت یاری رسانی به  نیروی کار انسانی، نه برای جایگزینی با آن ها، فعالیت می کند. این امر در حوزه پرستاری از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است. اکثر پزشکان و کارشناسان این حوزه توجه و تمرکز زیادی روی پیشرفت سریع ماشینی شدن در حوزه بهداشت دارند.

طی سال گذشته، شرکت به رشد و پیشرفتی سریع در اعزام و آزمودن ماکسی در بیمارستان های مختلف دست یافته است و همچنان نیز سعی در رشد هر چه بیشتر و افزایش قابلیت های ربات ها یاری رسان دارد. ماکسی رباتی است که می تواند بدون ایجاد مشکلی برای انسان ها، به پرستاران یاری برساند. در آزمون تگزاس، ماکسی کارهایی را انجام داد که  باعث حواسپرتی و بی دقتی پرستاران نسبت به مراقبت از بیمار گردید. شرکت بر روی قابلیت هایی خارج از توان پرستاران تمرکز دارد که شامل انتقال اقلام و توزیع امکانات می شود. جهت مشاهده خبرهای دیگر در حوزه فناوری به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال