سگ های رباتیک به قابلیت شنا کردن مجهز می شوند

پیش از این سگ های رباتیک می توانستند راه بروند و یا سلاح حمل کنند. اکنون قابلیت شنا کردن نیز به این سگ های رباتیک اضافه شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنولوژی تکنا، سگ های رباتیک شرکت Ghost Robotics پیش از این با قابلیت راه رفتن و یا حمل سلاح رونمایی شدند. این […]

پیش از این سگ های رباتیک می توانستند راه بروند و یا سلاح حمل کنند. اکنون قابلیت شنا کردن نیز به این سگ های رباتیک اضافه شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنولوژی تکنا، سگ های رباتیک شرکت Ghost Robotics پیش از این با قابلیت راه رفتن و یا حمل سلاح رونمایی شدند. این چهار پای بدون سرنشین با نام های Q-UGV و Vision 60 شناخته می شود و بیشتر به نام سگ های رباتیک مشهور است. آنها با کمک سیستم پیشرانش جت آب متعلق به شرکت اونیکس Onyx اکنون قابلیت شنا کردن نیز خواهند داشت.

جزئیات دقیق تری از عملکرد و توانایی این سگها در آب و در هنگام شنا منتشر نشده است. اما به نظر می‌رسد این سگ های رباتیک در هنگام قرارگیری در آب برای حرکت از چهار پای خود استفاده نمی کنند و در واقع با استفاده از سیستم پیشران جت آب می توانند در آب شنا کنند. طبق اعلامیه شرکت رونیکس این سیستم دارای یک سیستم کنترل نیمه مستقل است که می تواند به یک اپراتور کمک کند تا از راه دور و به صورت دستی این سگ رباتیک را کنترل کند. بنابراین سگ های رباتیک برای حرکت در آب به هدایت از راه دور نیاز خواهند داشت.

 با کمک این قابلیت احتمالا در آینده سگ های رباتیک می توانند در عملیات های نظامی و فعالیت های مرتبط با اجرای قانون مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین سگ رباتیک ویژن ۶۰ می تواند در آبهای کم عمق راه برود. بدین ترتیب در شرایط هایی مانند شرایط نظامی می تواند یک مسیر امن را از طریق تعیین یک مانع در آب شناسایی کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال