سگ های رباتیک در مرز ایالات متحده با کارکنان گمرک حفاظت مرزی همکاری می کنند

اخیراً تصاویری از از مرز آمریکا و مکزیک منتشر شده که نشان می‌دهد در آن سگ های رباتیک در حال گشت زنی هستند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تصاویر منتشر شده توسط وزارت امنیت میهن ایالات متحده از آزمایش این فناوری و جزئیات آن حکایت دارد. مقامات از این سگ های رباتیک […]

اخیراً تصاویری از از مرز آمریکا و مکزیک منتشر شده که نشان می‌دهد در آن سگ های رباتیک در حال گشت زنی هستند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تصاویر منتشر شده توسط وزارت امنیت میهن ایالات متحده از آزمایش این فناوری و جزئیات آن حکایت دارد. مقامات از این سگ های رباتیک به عنوان یک نیرو افزا نام برده و آن را ستایش کرده‌اند. زیرا می تواند ایمنی ماموریت گشت مرزی را افزایش دهد.

 وب سایت اداری علوم و فناوری وزارت امنیت آمریکا نیز اخیراً مقاله ای را در مورد آزمایش این فناوری منتشر کرده است. در این مقاله از این سگ های رباتیک به عنوان همکار افسران یاد شده است. اگر چه آزمایش این فناوری با واکنش‌های زیادی در رسانه‌های اجتماعی همراه بوده است. ویکی گاوبکا مدیر ائتلاف جوامع مرزی جنوبی استفاده از این فناوری را بسیار ظالمانه و همچنین هشدار دهنده دانسته و گفته است انتشار این تصاویر و مشاهده آن غافلگیر کننده و همانند خوردن یک سیلی بود.

 به گفته وی هیچ چیز جالبی در استفاده از این فناوری و توصیفات دولت از سگ های رباتیک وجود ندارد. وی در مورد استفاده از این فناوری ها هشدار داده و گفته است با توجه به فناوری هایی که پیش از این نیز مورد استفاده قرار گرفته احساس می‌کنیم که آنها باید کاهش یابد زیرا با توجه به افزایش تعداد آنها باید گفت ترسناک است.

از طرفی شرکت Ghost Robotics سازنده ربات ها نیز این موضوع را ترسناک ندانسته است. اگر چه سگ های رباتیک می توانند کاربرد داشته باشند اما گاهی ترسناک نیز هستند. البته آمریکایی‌ها به شدت مجذوب آنها شدند. پیش از این نیز شرکت بوستون داینامیکس ربات چهار پایی را ساخته بود که ویدیویی از رقص این ربات نیز منتشر شده بود. اگرچه این سگ‌ها می‌توانند نشان‌دهنده نوآوری‌های آینده باشند اما باید به این موضوع فکر کرد که آینده این فناوری در صورتی که در اختیار فرد اشتباه باشد چه خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال