بینی های رباتیکی با استفاده از هوش مصنوعی می توانند بیماری ها را تشخیص دهند

محققان با الهام از حس بویایی قوی سگ ها در تشخیص ابتلا به سرطان پروستات به دنبال ساخت بینی‌های رباتیکی هستند تا بتوان از آن‌ها در شناخت بیماریها استفاده کرد. این بینی های رباتیکی می‌توانند از طریق هوش مصنوعی و روشی به نام حس بویایی ماشینی بوی بیماری را تشخیص دهند. به گزارش سرویس اخبار […]

محققان با الهام از حس بویایی قوی سگ ها در تشخیص ابتلا به سرطان پروستات به دنبال ساخت بینی‌های رباتیکی هستند تا بتوان از آن‌ها در شناخت بیماریها استفاده کرد. این بینی های رباتیکی می‌توانند از طریق هوش مصنوعی و روشی به نام حس بویایی ماشینی بوی بیماری را تشخیص دهند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان طی تحقیقات اخیر خود متوجه شدند که حیوانی مانند سگ می تواند از طریق بو کشیدن ادرار بیماران، سرطان پروستات را در آنها تشخیص دهد. ترکیبات آلی فراری (vocs) که در مراحل اولیه سرطان ها منتشر می شود می‌تواند توسط سگها احساس شود.

اکنون از این تحقیقات برای ساخت شبکه عصبی مصنوعی استفاده شد. در این الگوریتم با استفاده از عملکرد بینی سگ ها مواد شیمیایی اختصاصی سرطان قابل شناسایی است. این محققان قصد دارند پس از توسعه این الگوریتم هوش مصنوعی از آن در فناوری های مختلف مانند تلفن های همراه و یا اپلیکیشن ها استفاده کنند. در مقاله منتشر شده تحت عنوان این موضوع حس بویایی سگ ها برای شناسایی زودهنگام سرطان بسیار دقیق عنوان شده است. با توجه به اینکه امکان استفاده از بویایی سگ در تمامی محیط ها امکان پذیر نیست محققان سعی دارند تا بویایی ماشینی را جایگزین آن کنند.

با توجه به اینکه سرطان پروستات به عنوان دومین عامل مرگ مردان در جهان شناخته می‌شود، تشخیص زودهنگام می تواند بیشترین فایده را داشته باشد. برای تشخیص زودهنگام نیز نیاز به روشی غیر از آزمایش خون خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال