ربات ها به پوست خود ترمیم شونده مجهز می شوند

محققان نوعی پوست خودترمیم شونده برای ربات ها توسعه دادند که شباهت زیادی به پوست واقعی داشته و امکان ترمیم خود را در دمای بالاتر از ۷۰ درجه خواهد داشت. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ژنان بائو، پروفسور دانشگاه استنفورد با همکاری تیم تحقیقاتی خود پوست خود ترمیم شونده چند لایه توسعه […]

محققان نوعی پوست خودترمیم شونده برای ربات ها توسعه دادند که شباهت زیادی به پوست واقعی داشته و امکان ترمیم خود را در دمای بالاتر از ۷۰ درجه خواهد داشت.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ژنان بائو، پروفسور دانشگاه استنفورد با همکاری تیم تحقیقاتی خود پوست خود ترمیم شونده چند لایه توسعه دادند که با توجه به شرایط خود چه در زمان آسیب دیدگی و چه در زمان بهبودی عملکرد خود را متوقف نخواهد کرد.

شباهت این پوست به پوست انسان بسیار زیاد است. همچنین به ربات ها در درک احساسات کمک می کند. دکتر کریستوفر بی، از محققان این پژوهش می گوید: این پوست در واقع نخستین حسگر با نمایش نازک چندلایه است که می تواند به طور خودکار برای ترمیم تنظیم شود. در واقع این اختراع گامی مهم در راه تقلید و ساخت پوست مشابه انسان است و لایه های متعدد این پوست می تواند به درستی فرایند ترمیم و بهبودی را انجام دهد.

در این پوست موادی بکار رفته که قادر است تغییرات حرارتی، مکانیکی و الکتریکی اطراف را حس کند‌. همچنین علاوه بر درک فشار، قادر به درمان خود به طور مستقل است.

این ماده در زمان رسیدن به دمای ۷۰ درجه سلسیوس قادر است طی ۲۴ ساعت خود را ترمیم کند. رنه ژائو، یکی از محققان این پژوهش و نویسنده این مطالعه می گوید: در صورتی که بتوان این فناوری را با مکان یابی قابل کنترل با میدان مغناطیسی و گرمایش القایی ترکیب کنیم، شاید بتوان ربات های نرم با قابلیت تنظیم مجدد ساخت که امکان تغییر شکل داشته و این تغییر را حس کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال