ربات‌ها پوشش خبری المپیک 2016 را برای واشنگتن پست انجام خواهند داد

واشنگتن پست، یکی از معتبر‌ترین خبرگزاری‌های کشور آمریکا، امروز اعلام کرد که هوش مصنوعی تمامی اطلاعات و پوشش‌های المپیک ریو 2016 را پوشش خواهد داد. این ربات‌‌ هوشمند که Heliograf نام گرفته، اطلاعات کلیدی و نتیجه‌ی مسابقات را برای کاربران می‌نویسد و خبرنگاران این خبرگزاری که به برزیل اعزام شده‌اند، مقاله‌ها و نقد و بررسی‌های خود […]

واشنگتن پست، یکی از معتبر‌ترین خبرگزاری‌های کشور آمریکا، امروز اعلام کرد که هوش مصنوعی تمامی اطلاعات و پوشش‌های المپیک ریو 2016 را پوشش خواهد داد. این ربات‌‌ هوشمند که Heliograf نام گرفته، اطلاعات کلیدی و نتیجه‌ی مسابقات را برای کاربران می‌نویسد و خبرنگاران این خبرگزاری که به برزیل اعزام شده‌اند، مقاله‌ها و نقد و بررسی‌های خود را از المپیک 2016 بر روی سایت قرار خواهند داد.

کار ربات هوشمند واشنگتن پست از فردا شروع خواهد شد و به صورت زنده، بر روی وب‌سایت رسمی این خبرگزاری نتایج را به‌روزرسانی می‌کند و در شبکه‌های اجتماعی نظیر توئیتر با هشتگ @WPOlympicsbot قابل رویت خواهد بود. این ربات همچنین در پیغام‌رسان فیس‌بوک نیز از طریق بات واشنگتن پست خبرها را به‌روز می‌کند و به صورت صوتی نیز از طریق سرویس Amazon Echo جدیدترین خبرها را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

Jeremy Gilbert، مدیر بخش استراتژی‌های خلاقانه‌ی واشنگتن پست با بیان اینکه هدف اصلی این ربات ارسال بیش از 300 رویداد مختلف در وب‌سایت رسمی این خبرگزاری و بیش از 600 به‌روزرسانی در شبکه‌های اجتماعی یاد شده است، اذعان داشت که در وب‌سایت رسمی این خبرگزاری، علاوه‌بر مطالب ربات Heliograf، به‌روزرسانی‌های دیگری نیز توسط خبرنگاران این خبرگزاری انجام خواهد شد. وی معتقد است که این ربات حتی یک خبرنگار را هم بیکار نخواهد گذاشت و خبرگزاری واشنگتن پست، همچنان در حال استخدام خبرنگارهای متفاوت از سرتاسر دنیا است. او معتقد است که خبرنگاران می‌توانند داستان‌هایی را بیان کنند که امروزه فقط توسط خبرنگارها دیده می‌شوند و هیچ‌رباتی هرگز نمی‌تواند جایگزین آن‌ها شود.

با شروع کار Heliograf، وظیفه‌ی اصلی او اعلام کسب کنندگان مدال المپیک در پست‌های یک تا سه جمله‌ای است و در حین انجام بازی‌ها، این ربات برنامه‌ی مسابقات را آپدیت می‌کند و رتبه‌بندی مسابقات را به همراه چند مورد دیگر در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. قرار است بعد از اینکه خبرهای Heliograf منتشر شد، تیم ویژه‌ای مسئولیت بررسی و ویرایش خبرهای این ربات را برعهده بگیرد تا مشکلی در آن مشاهده نشود. حتی خبرهای افرادی که از ریو منتشر می‌شود نیز مورد ویرایش ادیتورهای این خبرگزاری قرار می‌گیرد.

ربات پوشش‌دهنده‌ی ریو 2016 با خود مکانیزم برطرف کردن اطلاعات اشتباه را نیز همراه دارد بدین صورت که در صورت بروز اشتباه در به‌روزرسانی نتایج و یا جداول، این ربات اشتباه مورد نظر را به تیم ویرایش‌گر واشنگتن پست اطلاع می‌دهد. این ربات که مراحل ساختش حدودا از شش ماه پیش شروع شده، در ابتدا در مراحل اولیه‌ی انتخابات کشور آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است. Heliograf قرار است در انتخابات اصلی ریاست جمهوری آمریکا نیز وظیفه‌ای یکسان را نسبت به المپیک جاری داشته باشد و خبرهای به‌روز را برای آن رویداد منتشر کند.

البته این اولین باری نیست که یک خبرگزاری مطرح از ربات به عنوان یک گزارش‌دهنده استفاده می‌کند چرا که در ماه‌های گذشته خبرگزاری AP Sports نیز لیگ‌ بسبال را توسط یکی از همین ربات‌ها پوشش می‌داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال