سامسونگ به دلیل نقض پتنت در فناوری تولید چیپست‌هایش به دادگاه فرا خوانده شد

شرکت‌های بزرگ دنیای تکنولوژی نظیر سامسونگ، اپل و مایکروسافت معمولا به علت نقض پتنت‌ها و کپی برداری از یکدیگر در بسیاری از مواقع به مشکل برمی‌خورند و کار آن‌ها به دادگاه کشیده می‌شود. معمولا این مشکلات با پرداخت‌ هزینه‌ای از سوی شرکت مقصر خاتمه می‌یابد و به نظر می‌رسد نقض پتنتی که سامسونگ به تازگی […]

شرکت‌های بزرگ دنیای تکنولوژی نظیر سامسونگ، اپل و مایکروسافت معمولا به علت نقض پتنت‌ها و کپی برداری از یکدیگر در بسیاری از مواقع به مشکل برمی‌خورند و کار آن‌ها به دادگاه کشیده می‌شود. معمولا این مشکلات با پرداخت‌ هزینه‌ای از سوی شرکت مقصر خاتمه می‌یابد و به نظر می‌رسد نقض پتنتی که سامسونگ به تازگی انجام داده نیز به همین روش حل شود.

سامسونگ قرار است از سوی دادگاه به علت نقض پتنت مربوط به تکنولوژی FinFET جریمه شود. سامسونگ از این تکنولوژی در چیپست اسنپ‌دراگون 835 استفاده کرده و به نظر می‌رسد طی ماه‌های اخیر در دیگر مصحولات خود نیز استفاده کرده باشد. موسسه‌ی تحقیقاتی و تکنولوژی KAIST قرار است شکایت مربوط به نقض پتنت سامسونگ را به دادگاه تحویل دهد و مدعی است سامسونگ از تکنولوژی آن‌ها برای تولید چیپ‌های 10 نانومتری FinFET استفاده کرده است.

گویا سامسونگ این تکنولوژی را در هنگام دعوت شخصی به نام  Lee Jong-ho که به عنوان همکار موسسه‌ی KAIST شناخته می‌شود از آن‌ها کپی کرده است. سامسونگ با دعوت این شخص که به عنوان توسعه‌دهنده‌ی تکنولوژی FinFET شناخته می‌شود سعی بر این داشته تا در مورد جدیدترین محصولات استفاده شده از تکنولوژی FinFET اطلاعات کسب کند.

از سوی دیگر، شرکت اینتل هم که از این تکنولوژی استفاده کرده در گذشته اقدامات لازم و قانونی را برای استفاده از این تکنولوژی انجام داده است. اما دو شرکرت سامسونگ و کوالکام که بدون هیچ‌گونه اجازه‌ی قانونی از جدیدترین تکنولوژی FinFET استفاده کرده‌اند باید به دادگاه بروند و احتمالا جریمه‌ای سنگین در انتظار آن‌ها خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال