تمرکز سامسونگ روی ساخت دوربین متحرک با دیافراگم متغیر

پتنت جدید ثبت شده توسط سامسونگ نشان می دهد این شرکت در حال کار روی یک دوربین متحرک است که دیافراگم آن نیز می تواند تغییر کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پتنت اخیر ثبت شده توسط سامسونگ یک دوربین افقی را نشان میدهد که قابل تغییر بوده و پس از حرکت […]

پتنت جدید ثبت شده توسط سامسونگ نشان می دهد این شرکت در حال کار روی یک دوربین متحرک است که دیافراگم آن نیز می تواند تغییر کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پتنت اخیر ثبت شده توسط سامسونگ یک دوربین افقی را نشان میدهد که قابل تغییر بوده و پس از حرکت به شکل مثلث در می آید. سنسور اصلی این دوربین که در مرکز آن قرار گرفته قابلیت جابجایی دارد. همچنین دیگر سنسورهای آن از قبیل فوق عریض و تله واید نیز که در پتنت در سمت چپ و راست این سنسوراصلی قرار گرفته اند می توانند تغییر مکان داده و به سمت داخل حرکت کنند.

سامسونگ در طراحی این مدل از دوربین، دو روزنه برای هر سنسور در نظر گرفته است. به طوری که با اندازه تغییر دیافراگم موقعیت سنسور ها نیز تغییر خواهد کرد. به عنوان مثال با قرارگیری سنسور در حالت مثلث پایین ترین حالت دیافراگ تنظیم می شود.

دوربین متحرک می تواند مزایای بیشتری نسبت به دوربین‌های معمولی داشته باشد. به عنوان مثال برای عکاسی در محیط های کم نور دیافراگم بالاتر با عبور نور بیشتر باعث ثبت عکسهای بهتر خواهد شد. از طرفی وجود قطعات متحرک و مکانیکی که یکی از معایب این نوع دوربین ها به شمار می رود باعث خرابی زودهنگام آن نیز خواهد شد.

 این قطعات که بخشی از دوربین به حساب می آیند برای تعمیر مشکلات بسیار خواهند داشت. پتنت جدید الکترومکانیکس سامسونگ در سال گذشته به ثبت رسید و هنوز استفاده از آن به عنوان یک محصول انجام نگرفته است. نمونه ای از این پتنت در گذشته در گلکسی نوت ۹ و گلکسی اس ۱۰ پلاس نیز استفاده شده بود. اما باید منتظر ماند تا ببینیم سامسونگ محصول نهایی این پتنت را چگونه تولید خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال