نقد و بررسی: گلکسی A7 2017 سامسونگ؛ دونده ماراتن با مشتی گره کرده

  سامسونگ برای هر سلیقه‌ای – که به نظر می‌رسد شعار اصلی این غول کره ای در چند سال اخیر است – اسمارت فونی در آسیتن دارد! به نظر می‌رسد همیشه گزینه‌های بیشتر در یک اسمارت فون مزیت محسوب شود، اما اخیرا گوشی‌های عرضه شده توسط این شرکت در یک رنج از نظر خصوصیات سخت […]

 

سامسونگ برای هر سلیقه‌ای – که به نظر می‌رسد شعار اصلی این غول کره ای در چند سال اخیر است – اسمارت فونی در آسیتن دارد! به نظر می‌رسد همیشه گزینه‌های بیشتر در یک اسمارت فون مزیت محسوب شود، اما اخیرا گوشی‌های عرضه شده توسط این شرکت در یک رنج از نظر خصوصیات سخت افزاری هستند، حداقل از منظر جهانی.

وقتی خط تولید گلکسی A و گلکسی C را مورد بررسی قرار دهید به این موضوع بیشتر پی خواهید برد، خصوصیات سخت افزاری و نرم افزاری این مجموعه مدل آنقدر نزدیک بهم است که از خریدار نمی‌تواند بین آنها تمایز قائل شده و تفاوت بین آن را تشخیص دهد.

گلکسی A7 تولید سال 2017 دارای نمایشگر بزرگ 5.7 اینچی، پردازنده کارامد 14 نانومتری Exynos 7880، بدنه ای مشتکل از شیشه و فلز است. دارای گواهینامه IP68  بوده که از نظر آب و گرد و خاک خیال مشتری را راحت کرده است. مجهز به دوربین 16 مگاپیکسلی با اندازه دیافراگم 1.9 است که به نظر می‌رسد از نظر اعداد و ارقام چنگی به دل نزنند اما نکته مثبتی که این اسمارت فون در زمینه دوربین دارد، دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی قوی آن خواهد بود که در نوع خود منحصر به فرد است.

گوشی های C7 همتای آن C7 پرو تقریبا شبیه به گلکسی A7 است تنها تفاوت فاحش آن تفاوت در صفحه نمایش 6 اینچی C9 pro خواهد بود.

خصوصیات گلکسی A7 (2017) در یک نگاه

بدنه: فرم آلومینیومی مجهز به محافظ صفحه گلوریا گلس 4

صفحه نمایش: 5.7 اینچی Super AMOLED FULL HD با 386 پیکسل در هر اینچ و تکنولوژی Always- on که تمامی اطلاعات مربوط را هنگام خاموش بودن گوشی رو صفحه نمایش آن نشان می‌دهد که برای اولین بار در گلکسی S7 مورد استفاده قرار گرفته است.

سیستم نرم افزاری: اندروید 6.0.1 مارشملو قابل ارتقا به اندروید 7 نوقات

پردازنده: 8 هسته ای 14 نانومتری Exynos 7880

حافظه: 3 گیگابایت RAM، 32  گیگابایت حافظه داخلی و دارای شیار حافظه خارجی

دوربین: دوربین اصلی 16 مگاپیکسل با اندازه دیافراگم 1.9 با عرض 27 میلی متر، دوربین جلو 16 مگاپیکسلی با اندازه دیافراگم 1.9

ویدئو: فیلمبرداری با کیفیت FULL HD

باتری 3600 میلی آمپر

دیگر امکانات: سنسور اثر انگشت، گواهینامه IP68  در ضدآب و گرد و خاک و Samsung Pay

با وجود اینکه سامسونگ درمورد این اسمارت فون تقریبا سنگ تمام گذاشته است اما از بعضی چیزها در مورد این گوشی فراموش کرده است:

. قیمت نسبتا بالای این گوشی

. عدم وجود آخرین نسخه اندروید (اما جای نگرانی نیست چراکه به زودی اندروید نوقات برای این اسمارت فون عرضه خواهد شد)

. عدم وجود فیلمبرداری با کیفیت 4K با وجود قیمت بالای اسمارت فون

. عدم وجود OIS باوجود اینکه اسمارت فون‌های قبلی این شرکت مجهز به این تکنولوژی بودند

در یک کلام باید گفت که اگر به دنبال اسمارت فونی از شرکت سامسونگ هستنید که مجهز به آخرین تکنولوژی روز، سخت افزاری خوب و صفحه نمایشی باکیفیت باشد می توانید آن را در خانواده A بیابید با این حال خانواده C نیز خوش قیمت و خوش کیفیت است.

اسمارت فون A7 سال 2017 باوجود ضد آب بودنش خود را یک سروگردن از دیگر همتایانش متمایز ساخته است.

تصمیم گیری برای خرید هریک از این اسمارت فون‌ها کاری سخت و دلهره آور به نظر می‌رسد و نیازمند بررسی دقیق این اسمارت فون‌ها است البته اگر تمام مدل‌های آن در منطقه‌ای که زندگی می‌کنید در دسترس باشد!

باز کردن جعبه

جعبه گلکسی A7(2017) همانند دیگر جعبه‌های اسمارت فونهای این شرکت است، جعبه ای دو قسمتی با نوشته‌های خاکستری بدون هیچ رنگی! جایگاهی که گوشی در آن قرار داده شده است از جنس پلاستیک ساخته شده است و همانند دیگر جعبه‌ها دارای محفظه‌ای عمیق‌تر برای لوازم جانبی نظیر هنذفری و شارژر است. این شرکت کره‌ای شارژر FAST CHARGE را در این جعبه با قدرت 5V با 2A یا 9V با A 1.67 جای داده است که تا بدین جای کار کاملا استاندارد بوده و دور از تصور نیست.

چیزی که در این جعبه کمی غیرطبیعی به نظر می‌رسد با این حال، قرار دادن کابل یو اس بی یا حداقل استفاده از آن برای این اسمارت فون جدید است. اکثر بازارهای جهانی اکنون دارای هاب‌های میکرو یو اس بی قدیمی هستند که این موضوع دلیل قرارگیری کابل میکرو یو اس بی را برای آدابپتور Type-C نشان می‌دهد. با این حال بخش ما این گوشی را با کابل نوع Type-C دریافت کرده است.

در این اسمارت فون همانند پیش از هنذفری جک 3.5 میلی متری استفاده شده است که هیچ چیز بیش از حد تصور وجود ندارد و این هنذفری همانند همتایانش وظایفی را مانند جواب دادن به تماس ها انجام می‌دهد.

 

بررسی 360 درجه‌ای گلکسی A7(2017) سامسونگ

سامسونگ در ساخت این گوشی که و استفاده از شیشه و آلومینیوم از گوشه‌ها استفاده نکرده است و در اولین نگاه و در دست گرفتن حس گرد بودن دور گوشی را خواهید فهمید به طوری که آن را با گلکسی S7 اشتباه خواهید گرفت و این شباهت فقط در پوسته و شکل این اسمارت فون نیست!

از لیست مواد بکاررفته در ساخت این گوشی می‌توان به بدنه و فرم آلومینیومی نام برد که از پشت گوشی به صورت منحنی تا سطح مسطح جلویی گوشی که مجهز به گوریلا گلس است کشیده شده است. حتی شکل این گوشی نیز همانند پرچمدار این شرکت یعنی S7 است.

به غیر از تفاوت کمی که در قسمت کلیدهای کنترلی کنار وجود دارد، تفاوت دیگر در اندازه این گوشی است. امسال  گلکسی A7 از نظر اندازه بزرگتر شده و اکنون صفحه آن به 5.7 اینچ ارتقا یافته است و انداه بده آن 158.77.6.7.9 میلی‌متر با وزن 186 گرم است. این اندازه و اعداد و ارقام با توجه به نگرانی‌های موجود در زمینه رده گلکسی نوت، گوشی را در خانواده فبلت‌ها جای خواهد داد که احتمالا رخداد و خبر بدی نیست.

بررسی شکل ظاهری

هیچ جای تعجبی ندارد که سامسونگ گلکسی A7 را شبیهه به پرچمدارش یعنی S7 ساخته است زیرا سادگی همیشه شیک و زیباست، شکل و ابعاد بسیار ایده آل است و هنگامی که آن را در دست می‌گیرد حس خوبی به شما خواهد داد.

اگر از قسمت جلویی این رعنای جدید شروع کنیم، خب… یک گلکسی S7 خواهیم دید که شامل یک صفحه نمایش، دکمه‌ گرد هوم با حسگر اثر انگشت و با کلیدهای یکپارچه و در یک خط است. ازین طراحی لذت ببرید چرا که دیگر در گلکسی S8 خبری ازین نوع طراحی نخواهد بود!

صحبت از اثر انگشت شد، این سنسور همانند S7 کار می‌کند که می‌توان گفت قابل قبول است اما به قدر کافی قوی و با عکس‌العمل بالا نیست. یک مورد که از قسمت جلویی این اسمارت فون حذف شده و به چشم نمیخورد چراغ نوتیفیکیشن است. با این حال، A7 دارای تکنولوژی Always-on است که نیاز به این چراغ را تقریبا برطرف کرده است.

با این حال این موضوع جز حذفیات محسوب می‌شود. A7(2017) حداقل دارای چند خصوصیت در سطح پرچمدار یک شرکت است. گواهینامه IP68 مطمئنا یکی از آنها است که خیال شما را از بابت گرد و غبار و همچنین آب راحت می‌کند! این تکنولوژی اولین بار است که در سری A بکارگرفته شده است و امیداروریم که همچنان ادامه داشته باشد.

با بررسی شکل ظاهری ادامه داده و به سمت قسمت کناری گوشی با کلیدهای کنترلی می‌رویم، چیزی که در این قسمت کمی ابتکارانه و جدید به نظر می‌رسد منافذ بلندگو است که در قسمت راست این اسمارت فون درست بالای دکمه پاور قرار دارد. این جایگاه در زنگ خوردن گوشی و هم چنین تماشای کلیپ‌های ویدئویی بسیار خوب به نظر می‌رسد چرا که جایگاه پایین اسپیکر کاربر را هنگام مشاهده کلیپ‌های ویدئویی کمی با مشکل مواجه می‌کرد. اما در این گوشی خبری از اسپیکرهای استریو نیست که شرکت سامسونگ تا الان در هیچ یک از اسمارت‌ فونهایش ازین نوع اسپیکرها استفاده نکرده است.

 

قسمت راست گوشی

در قسمت مخالف این گوشی، کلیدهای ولوم و جایگاه سیمکارت به چشم می‌خورد. بله درست خواندید این جایگاه تنها یک سیمکارت را در خود جای می‌دهد نه بیشتر! حتما متعجب شده باشید که چرا جایگاهی برای حافظه جانبی یا سیمکارت دوم در نظر گرفته نشده است با وجود اینکه این شرکت سامسونگ این گوشی را به عنوان دو سیکارت ارائه داده است! خب جواب سوال اینجاست که جایگاه این دو مورد مهم کنار گوشی قسمت بالا قرار دارد.

 

قسمت سمت چپ

در این قسمت طراحی به چشم می‌خورد که شما هروز نمی توانید آن را ببینید و دقیقا شبیه برادر کوچکترش یعنی A5(2015) که اخیرا بررسی نمودیم، این گوشی دارای جایگاه مجزایی است. در این قسمت دو جایگاه به چشم می‌خورد که یکی برای سیمکارت و دیگری برای کارت حافظه خارجی است که راه حل خوبی برای جایگاه ترکیبی سیمکارت و حافظه خارجی است که خیال کاربر را از نظر سیمکارت دوم و کارت حافظه راحت کرده است. تنها سخت طراحی بکار رفته جدید در قسمت بالایی وجود میکروفون دوم است.

قسمت زیری گلکسی A7(2017) دارای دو کانکتور با دو قصه متفاوت است که یک قسمت آن کاملا جدید به نظر می‌رسد درحالی که جایگاه دیگر عملا بلااستفاده خواهد شد. این جایگاه جدید مربوط به پورت USB Type-C است. از آنجا که گکلسی S7 به کانکتورهای قدیمی microUSB تکیه کرده است اما این گوشی سری A کمی پا را فراتر نهاده است. این قسمت قطعا در گلکسی S8 تغییر خواهد شد اما به جز تغییر در کانکتورها، در این پرچمدار ممکن است دیگر خبری از جک 3.5 میلی‌متری قدیمی نخواهد بود. اگر شما جز آن دسته از کاربران هستید که ازین گرایش و طراحی خوشحال نیستید می‌توانیم این نوید را به شما بدهیم که هنوز می‌توانید شاهد نوع قدیمی آن در این گوشی باشید.

با بررسی قسمت عقبی گوشی، چیز خاصی توجه‌مان را جلب نکرده است، یک دوربین با فلش LED معمولی که هیچ حسگر فانتزی و تکنولوژی خاصی همانند سنسورهای بکار رفته در مدلهای گلکسی S در آن بکار نرفته است.

قبلا در مورد شکل منحنی قسمت پشتی این اسمارت فون گفتیم. با به دست گرفتن این گوشی حس خوبی بهتان دست خواهد داد اما هنوز بدنه شیشه‌ای دارای کم و کاستی‌هایی است. به عنوان مثال، لک و اثر انگشت به راحتی روی آن می‌ماند. البته این موضوع بیشتر سلیقه‌ای است و از فردی به فرد دیگر مختلف است چراکه گوشی‌هایی با پشت فلزی به راحتی در دست ننشسته و احتمال سر خوردگی بیشتری دارند.

صفحه نمایش

همانطور که قبلا گفتیم، صفحه نمایش این گوشی از سال پیش بزرگتر شده است. اکنون اندازه 5.7 اینچی صفحه نمایش این گوش کاملا با اندازه سری گلکسی نوت هم‌خوانی و دارد. با تمام مشکلاتی که سامسونگ با آن اخیرا روبه رو بوده است، موجود بودن گوشی شبیه به این اسمارت فون خبر بدی برای این شرکت محسوب می‌شود. حتی از نظر طراحی گرد پشت این اسمارت فون از قاعده مستثنا نیست. دوباره، اسمارت فون A7(2017) در این نوع طراحی تنها نیست، اسمارت فون‌های گلکسی C7 و حتی نسخه بزرگتر آن گلکسی C9 Pro ازین طراحی استفاده کرده‌اند.

درست همانند اکثر نمونه‌های مشابه این اسمارت فون، مخصوصا با قیمت‌های بالاتر، A7(2017) از پنل SUPER AMOLED بهره می‌برد که درست همانند A5(2017) ا با کیفیت 1080p است که نسبت به تراکم پیکسلی آن 387 است که نسبت به نمونه‌های مشابه دارای تراکم پیکسلی پایین‌تری است. آرایش الماسی پیکسلی در این پنل کمک می‌کند تا وضوح صفحه نمایش بیشتر شود و از تکنولوژی Pentile بهره می‌برد. این موضوع یک کاستی برای این اسمارت فون در مقایسه با ال سی دی‌های با این اندازه و وضوح محسوب می‌شود. با این حال، این موضوع جدید نیست و ازنظر ما A7(2017) همچنان در ربا است.

پنل AMOLED مساوی است با رنگ‌های سیر و پررنگ و A7(2017) در این زمینه شما را ناایمد نخواهد کرد. اگر شما به این پالت رنگی علاقه‌ای ندارید، می‌توانید از قسمت تنظیمات صفحه نمایش حالت رنگ تطبیقی را انتخاب نمایید. البته، رنگهای قرمز، سبز و فیروزه‌ای بخوبی نشان داده می‌شوند اما رنگ سفید کمی رو به آبی میزند که مشکل همیشگی این پانل‌است، اما تصاویر صفحه نمایش طبق معمول چشم نواز و خیره‌کننده است.

شما همچنین می‌توانید دقت را با روشن نمودن حالت Basic بالا برده که موجب کالیبره شدن کامل پنل می‌شود. در این موارد، دلتا E در زیر هریک از رنگ‌ها ایجاد خواهد شد. ممکن است تصاویر رنگ پریده نیز به نظر برسند که احتمالا عکسهای AMOLED تعادل خوبی بین دقت رنگ و غلظت آن دارد.

حداکثر میزان روشنایی صفحه نمایش عالی است و عددی حدود 425 نیت را در حالت طبیعی و 533 را در حالت Auto Boost ثبت نموده است. این نتایج در حقیقت از نظر اعداد و ارقاب دقیقا با A7(2016) هم‌خوانی داشته و پنلی با اندازه بزرگتر جلوه بیشتری دارد.

با ترکیب حداکثر سطح روشنایی و کنتراست بینهایت پنل‌های AMOLED مشکل خاصی در روشنایی روز و زیر نور آفتاب نخواهید داشت.

Display test 100% brightness
Black, cd/m2 White, cd/m2 Contrast ratio
Samsung Galaxy A7 0.00 349
Samsung Galaxy A7 (2016) 0.00 425
Samsung Galaxy A7 (2016) max auto 0.00 536
Samsung Galaxy A7 (2017) 0 425
Samsung Galaxy A7 (2017) Max auto 0 533
Samsung Galaxy A5 0.00 398
Samsung Galaxy A5 (2016) 0.00 421
Samsung Galaxy A5 (2016) max auto 0.00 601
Samsung Galaxy A5 (2017) 0 413
Samsung Galaxy A5 (2017) max auto 0 559
Samsung Galaxy A3 0.00 470
Samsung Galaxy A3 (2017) 0 408
Samsung Galaxy A3 (2017) max auto 0 518
Samsung Galaxy C7 0.00 422
Samsung Galaxy C7 (Max auto) 0.00 625
Samsung Galaxy S7 0.00 391
Samsung Galaxy S7 max auto 0.00 563
Samsung Galaxy S6 0.00 363
Samsung Galaxy S6 max auto 0.00 619
Huawei P10 0.416 592 1423
OnePlus 3 0.00 433
OnePlus 3T 0 447

 

ارتباطات

سامسونگ گلکسی A7(2017) از نظر گزینه‌های ارتباطی کاملا مجهز است که برای این مدل اسمارت فون در زیرشاخه پرچمداران کاملا طبیعی به نظر می‌رسد. درست همانند برادر کوچکش، A5(2017)، A7 براساس Exynos 7880 کار می‌کند. روی کاغذ، این چیپ قابلیت Cat.7  با سرعت LTE را داراست که با اینحال این شرکت A7(2016) را نیز در Cat.6 رتبه بندی کرده است. این رقم بالای 300 مگابایت بر ثانیه downlink و 50 مگابایت بر ثاتیه بسته به نسخه‌های منطقه ای و شبکه مورد استفاده است.

ما قبلا هم درمورد شیار دوگانه سامسونگ در بررسی بدنه نقل کرده بودیم. این شیارها راه حل مبتکرانه ای است که خوبی عمل کرده و دوشیار سیمکارت و یک شیار حافظه خارجی را در اختیارتان قرار خواهد داد. جالب است بدانید که درهردو مدل تک و دو سیم این دوشیار وجود دارد که در نسخه تک سیمکارت جایگاهی برای سیم دوم در کنار جایگاه حافظه خارجی در نظر گرفته نشده است. احتمالا این موضوع به این معناست که هیچ ارتباط  و سخت افزار داخلی وجود ندارد.

از نظر ارتباطات محلی بسته ارتباطی A7 شامل dual-band Wi-Fi a/b/g/n/ac، Bluetooth v4.2 و USB Type-C است. از آنجا که S7 با درگاه  micro USB روانه بازار شده است، از این نظر سری A یک سروگردن بالاتر است. این اسمارت فون از USB OTG نیز بهره می‌برد اما خبری از خروجی ویدئویی، MHL نیست.

NFC و تکنولوژی اختصاصی سامسونگ به نام MST برای کارتهای مغناطیسی نیز در گوشی A7(2017) به کار گرفته شده است و ترکیب قوی سامسونگ برای Samsung Pay در بازارهای پشتیبانی شده را به ارمغان آورده است.

این گوشی دارای رادیو FM نیز می‌باشد که دارای پخش زنده و رایگان بوده و هیچ نیازی به اتصال داده ندارد.

عمر باتری

اسمارت فون جدید گلکسی A7 از باتری نسبتا بزرگ با ظرفیت 3600 میلی آمپر بهره می برد که برای این اندازه صفحه نمایش کاملا کافی به نظر می‌رسد که 600 میلی آمپر از A5(2017) بیشتر است که با توجه به چیپست کم مصرف هشت هسته‌ای Exynos 7880 همراه با پنل Super AMOLED این رقم کاملا خوشایند خواهد بود.

طبیعتا، A7(2017) بر هم نوعان کوچکتر خود و همچنین گل سرسبد گلکسی S7 در این بخش سایه افکنده است. مطمئنا، گلکسی S7 از نظر عمکلردی قوی تر است اما میزان 80 ساعت عمر باطری در مقایسه با 115 ساعت عمر باتری A7 کاملا ناکافی به نظر می‌رسد. این ارتقا باتری در A5 و A7 جدید بسیار جذاب است. 28 و نیم ساعت مکالمه، 15 ساعت استفاده مداوم از وای- فای شوخی نیست مواردی که گلکسی S7 اصلا نتوانست از پس از آن برآید.

 

رابط کاربری (Grace UX)

اگر رونمایی گلکسی نوت 7 را به یاد داشته باشید قبل از رخدادهای تاسف باری که منجر به افول این شرکت شد، حرف و حدیث‌های بسیاری در مورد نرم افزار و رابط کاربری این گوشی به گوشی می‌رسید. این رابط کاربری به اسم Grace UX وارد بازار شد که بازسازی UI سامسونگ بوده و با وجود شکست در نوت 7 همچنان مورد حمایت این شرکت کره‌ای قرار گرفته است. تنها خصوصیت شکفت انگیز این رابط کاربری همان Always-on است و شاهد تغیی خاص دیگری در آن نبودیم.

در این رابطه کاربری قسمتی به نام “Advanced features” به چشم می خورد که چندین حرکت جالب و هم چنین مود یک دستی را در اخیتار کاربر می‌گذارد که با این اندازه صفحه نمایش گزینه‌ای کاملا عاقلانه‌ای است. از نظر Smart Stay حقیقتا به خوبی کار می‌کند.

محافظ فولدر جز یکی از گزینه‌های غرورآفرین شرکت سامسونگ است که براساس پلتفورم امنیتی KNOX شرکت برنامه ریزی شده و محلی مجزا را برای فایلها، عکسا و ویدئوهای حساس در نظر گرفته و می‌توان آنها را به راحتی مخفی و قفل نمود.

 

عملکرد سخت افزاری

معیارهای ترکیبی

در قلب این اسمارت فون یک چیپست Exynos 7880 قرار دارد که نسخه آپدیت شد چیپست ارائه شده توسط شرکت سامسونگ با نام 7870 است که یکی از پردازنده‌های 14 نانومتری میان رده سرآمد است. این چیپست تمام فرمول و مشخصات نسخه پیشین را دارد فقط سرعت کلاک کوچک به Cortex-A53 cores تغییر یافته است (1.9GHz vs. 1.6GHz). سرعت RAM نیز افزایش یافته و از LPDDR4 پشتیبانی می کند.

این ارتقا در GPU بیشتر مشهود هست. Mali-T830 اکنون دارای سه هسته است و دارای سرعت کلاک بالاتر 950MHz است که رقم قابل قبولی برای رندر صفحه نمایش با کیفیت 1080 است.

در بخش زیر بنچمارک این اسمارت فون را توسط نرم افزارهای مختلف خواهیم دید.

 

 

دوربین

گلکسی A7 نسخه 2017 شرکت سامسونگ از دو دوریبن 16 مگاپیکسلی در قسمت جلو و پشت بهره می‌برد. دوربین اصلی دارای با لنز 27 میلی‌متری و با دریچه دیافراگم 1.9 است. دوربین جلو نیز با همین مشخصات به کار گرفته شده است و هردو قادر به ثبت ویدئو با کیفیت FULL HD هستند اما در مورد فلش بکار رفته هیچ چیز غیرعادی و منحصر به فردی مشاهده نکردیم در حقیقت فلش بکار رفته از نوع LED  تک است.

از نظر کیفیت عکسبرداری می توان این اسمارت فون را در بهترین حالت “متوسط” قلمداد کرد با این حال عکس‌ها در شرایط مناسب شارپ و با جزئیات بالا به ثبت می‌رسند اما اثراتی از نویز نیز درآنها به چشم می‌خورد، نرخ پویا هم زیاد چشمگیر نبوده اما خوب است.

این کیفیت متوسط در بخش HDR بسیار کارامد و قابل اجرا است که به تصاویر سایه و جزئیات کمی بخشیده و آنها را کمی طبیعی‌تر جلوه می‌نماید.

نمونه‌ای از عکسای برداشته شده توسط این اسمارت فون در بخش زیر ارائه شده است.

دوربین جلو

دوریبن جلو نیز همانطور که قبلا گفته بودیم مجهر به سنسور 16 مگاپیکسی با عرض دیافراگم 1.9 است که از نظر اعداد و ارقام شبیه به دوربین پشت این اسمارت فون است با این تفاوت که تمرکز خودکار ندارد که موضوع معمول بین تمام گوشی‌های حال حاضر بازار است.

ظبط ویدئویی

این اسمارت فون حداکثر می‌تواند ویدئوهایی را با کیفیت 1080 و با سرعت 30 فریم بر ثانیه به ثبت برساند و خبری از فیلمبرداری 4k در این گوشی نیست. اما کیفیت فیلمبرداری در سطح خوب و با نویز کم است. رنگها به خوبی رندر می‌شود و صداهای به ثبت رسیده نیز از کیفیت قابل قبولی برخوردار است.

سخن آخر

با تمام گفته‌ها و نگفته‌ها و تمام زحمتهایی که شرکت خوشفکر سامسونگ برای تولید این گوشی کشیده است با قبول کرد که این شرکت با ارائه سری A خود کار را برای ما بسیار آسانتر کرده است و اسمارت فونی را به ما عرضه نموده که با وجود میان رده بودن کم از پرچمدار این شرکت ندارد به نحوی که به سختی می‌توان تفاوت بین این دو گلکسی را تشخیص داد و یکی را انتخاب کرد.

با وجود داشتن امکاناتی نظیر صفحه نمایش فول اچ دی، دوربینهای جلو و عقب 16 مگاپیکسلی، سنسور اثر انگشت، ضد آب و ضد گرد و غبار بودن، باتری قوی به نظر می‌رسد که این گوشی انتخاب بدی به عنوان یک میان رده عالی نباشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال