مقایسه: کیفیت عکاسی گلکسی نوت‌7، گلکسی اس‌7‌اج، نوت5 و آیفون6‌‌اس‌پلاس

همان طور که احتمالا می‌دانید در نهایت شرکت سامسونگ به طور رسمی از گوشی گلکسی نوت 7 پرده برداشت. این گوشی دارای ویژگی‌های جدیدی همچون حسگر اسکنر عنبیه چشم، نمایشگر با خمیدگی دوگانه و همچنین قابلیت ضد آب بودن است. البته در کنار این موارد، قابلیت‌های بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد که در این […]

همان طور که احتمالا می‌دانید در نهایت شرکت سامسونگ به طور رسمی از گوشی گلکسی نوت 7 پرده برداشت. این گوشی دارای ویژگی‌های جدیدی همچون حسگر اسکنر عنبیه چشم، نمایشگر با خمیدگی دوگانه و همچنین قابلیت ضد آب بودن است. البته در کنار این موارد، قابلیت‌های بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد که در این مقاله نمی‌توان به صورت جزئی به تک تک آنها اشاره کرد. اما در هر صورت بهتر است بدانید که مشخصات فنی این گوشی شباهت بسیار زیادی به سری گوشی‌های گلکسی اس 7 این شرکت کره‌ای دارد.

در حقیقت این گوشی نیز همانند گلکسی اس 7 و اس 7 اج دارای تراشه و حتی میزان حافظه رم یکسانی بوده و در کنار آن این فبلت مشابه دو گوشی پرچمدار این شرکت از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی بسیار باکیفیت در کنار سیستم فوکوس خودکار دوگانه (فناوری Dual Pixel) استفاده می‌‌کند.

همان طور که می‌دانید ابتدا در گوشی گلکسی اس 6 و نسخه‌های دیگر آن، سامسونگ از حسگر 16 مگاپیکسلی برای بخش دوربین اصلی این سری از گوشی‌های استفاده کرده بود که البته باعث افزایش شارپنس تصاویر می‌شد اما در هر صورت میزان نویز تصویر را نیز به میزان زیادی افزایش می‌داد. در نتیجه این شرکت کره‌ای تصمیم گرفت کیفیت نهایی تصاویر را سرلوحه قرار داده و از میزان دقت تصویر سنسور کم کرده و به ابعاد آن بیفزاید تا در نهایت میزان کیفیت تصاویر ثبت شده افزایش یابد.

هم اکنون در نوت 7 انتظار داریم عمکلرد دوربین اصلی گوشی حتی از قبل نیز بهتر شده باشد. از این رو در هنگام معرفی و رونمایی رسمی در رویداد Unpacked سامسونگ، دوربین اصلی نوت 7 را با گوشی‌های گلکسی اس 7 اج، گلکسی نوت 5 و همچنین آیفون 6 اس پلاس مقایسه کردیم.

300note7camera

گلکسی نوت 7 سامسونگ به همراه کیت شارژ بی‌سیم battery-pack

از آن جایی که هر دو گوشی گلکسی نوت 7 و گلکسی اس 7 اج دارای حسگر و همچنین ویژگی‌های و مشخصات فنی یکسان و مشابهی هستند، هیچ گونه تفاوت خاصی میان آن دو مشاهده نگردید. از این رو دقت و غلظت رنگ‌ها در تصاویر ثبت شده تقربیا مشابه بوده و میزان نوردهی و عملکرد فاصله‌های کانونی نیز تقریبا یکسان بوده است. در بخش زیر می‌توانید نمونه تصاویر ثبت شده توسط چهار گوشی مورد نظر را البته در ابعاد کوچکتر مشاهده نمایید:

البته بهتر است به این نکته نیز اشاره کنیم که انتظار نمی‌رود میان این دو گوشی تمامی نوردهی‌ها یکسان باشد زیرا در حین برگزاری مراسم نوردهی محیط اطراف تغییر می‌کرد و البته بسته به محل فوکوس و نورسنجی گوشی نیز امکان تغییر نوردهی در تصاویر نهایی نیز وجود خواهد داشت. اما در هر صورت می‌بایست به این نکته اشاره کرد که تصاویر ثبت شده توسط دو گوشی گلکسی نوت 7 و گلکسی اس 7 اج شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند.

علاوه بر آن جالب است بدانید که فبلت شرکت اپل با نام آیفون 6 اس پلاس نیز دارای یک حسگر 12 مگاپیکسلی در بخش دوربین اصلی خود است. در تست‌های به عمل آمده متوجه شدیم که تصاویر ثبت شده توسط این گوشی با محصولات سری گلکسی 7 سامسونگ بسیار یکسان و مشابه است. البته می‌بایست به این موضوع نیز اشاره کرد که به میزان جزئی در تصاویر نماینده اپل، تفاوت وجود دارد که در نهایت باعث می‌شود آن را با تصاویر نماینده‌های سال 2016 سامسونگ تمیز دهیم. این تفاوت در تمایل رنگ‌های عکس‌ها و همچنین به میزان کمی در نوردهی تصاویر دیده می‌شود. این موضوع باعث می‌شده است تا تصاویر ثبت شده توسط نماینده اپل شباهت بسیار زیادی به عکس‌های دوربین گوشی‌های هوشمند میان‌رده داشته باشد.

در میان این سه گوشی، گلکسی نوت 5 با این که بدترین عملکرد را در این میان از خود بر جای گذاشته است اما با این حال کیفیت تصاویر ثبت شده توسط آن بسیار مناسب بوده و تنها به میزان کمی با بهترین‌های این بررسی تفاوت دارد. همان طور که مشاهده می‌کنید تصاویر در یک محیط بسته با شرایط نوری تقربیا ضعیف به ثبت رسیده‌اند. از آن جایی که این گوشی از نسبت کانونی تقربیا ضعیف‌تر f/1.9 نسبت به دو گوشی دیگر سری گلکسی 7 بهره‌مند بود، کیفیت تصاویر ثبت شده توسط آن دارای میزان نویز تصویر نسبتا بیشتری بود. زیرا میزان دقت حسگر بالاتر بوده و در همین راستا مساحت و ابعاد هر پیکسل به منظور دریافت نور کمتر می‌شود.

اما در نهایت باید گفت که همان طور که انتظار داشیم دوربین اصلی گلکسی نوت 7 سامسونگ بسیار باکیفیت و قابل تقدیر و تحسین است. مسلما در روز‌ها و هفته‌های آینده به بررسی بیشتر این بخش از گوشی گلکسی نوت 7 سامسونگ خواهیم پرداخت. پس با تک‌نیوز همراه باشید؛

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال