سامسونگ علاقه‌مند به خرید شرکت PlayNitrid است

شایعه‎ای اخیرا در کشور تایوان شکل گرفته مبنی بر این‎که شرکت Samsung Electronics نسبت به خرید شرکت PlayNitride علاقه‎ی خود را نشان داده چون این شرکت تایوانی صاحب امتیاز فناوری ساخت میکرو ال‎ای‎دی‎ها است. این اقدام با توجه به علاقه‎ی سامسونگ به پنل‎های نمایش منطقی به نظر می‎رسد چون میکرو ال‎ای‎دی ها به عنوان گام […]

شایعه‎ای اخیرا در کشور تایوان شکل گرفته مبنی بر این‎که شرکت Samsung Electronics نسبت به خرید شرکت PlayNitride علاقه‎ی خود را نشان داده چون این شرکت تایوانی صاحب امتیاز فناوری ساخت میکرو ال‎ای‎دی‎ها است. این اقدام با توجه به علاقه‎ی سامسونگ به پنل‎های نمایش منطقی به نظر می‎رسد چون میکرو ال‎ای‎دی ها به عنوان گام بعدی در این حوزه در نظر گرفته می‎شوند. این شرکت کره‎ای به عنوان شرکت پیشگام در بسیاری از حوزه‎ها، همواره به دنبال بررسی راه‎های جدیدی است که می‎تواند باعث بهبودسازی دستگاه‎های این شرکت در آینده شود و زمانی که پنل‎های میکرو ال‎ای‎دی با نمایشگرهای مدرن اولد مقایسه می‎شوند، کارآمدی و روشنایی بهتری دارند و هم‎چنین ساخت آن‎ها می‎تواند با هزینه‎ی کمتری صورت گیرد.

PlayNitride شرکت نسبتا نوپایی به شمار می‎رود و تمرکز فعالیت آن‎ها بر روی مواد نیتریدی و کاربردهایش است، همان‎طور که نام این شرکت نیز این قضیه را نشان می‎دهد. گزارش‎های اخیر اشاره می‎کنند که این شرکت ممکن است در چند ماه آینده تولید چیپ‎های میکرو ال‎ای‎دی را شروع کند و این‎که فناوری دخیل در آن تحت برند “PixelLED” مطرح خواهد شد. یکی از تحلیل‎گران این صنعت ارزش این معامله را در حدود 150 میلیون دلار پیش‎بینی کرده است و اظهار داشته که سامسونگ قصد دارد از این فناوری در ابتدا در زمینه‎ی واقعیت ‎مجازی (VR) استفاده کند. علاوه بر این، این گزارش اعلام می‎کند که احتمالا سامسونگ از فناوری میکرو ال‎ای‎دی شرکت PlayNitride برای نسل‎های بعدی تلویزیون‎های خود استفاده کند. گرچه، استفاده‎ی گسترده‎ی تجاری از میکرو ال‎ای‎دی طی چند سال آینده صورت خواهد گرفت و تحلیل‎گران پیش‎بینی می‎کنند که این فناوری حداقل تا 3 سال دیگر برای بازار مصرف‎کننده آماده نخواهد بود.

در حال حاضر، سامسونگ سرمایه‎گذاری عظیمی در فناوری اولد و کاربردهای مربوط به آن کرده است. اوایل امسال، گزارش شده بود که خط تولید نمایشگر اولد این شرکت توسعه یافته و پنل‎های ساخت آن‎ها به زودی در تعداد بیشتری از دستگاه‎های سامسونگ استفاده می‎شود. علاوه بر این، در مراسم MWC 2017 در بارسلونا، شرکت سامسونگ پیشرفت‎های جدیدی از فناوری اولد را برای شرکت‎های همکار و اعضای این صنعت به نمایش گذاشت. این پیشرفت‎ها شامل یک پنل اولد بدون پلایزر و یک نمایشگر اولد بدون رنگ آبی می‎شود که مخصوص افراد مبتلا به کور رنگی ساخته می‎شود. با در نظرگیری این موارد، فناوری اولد به این زودی جای خود را به میکرو ال‎ای‎دی نمی‎دهد، بنابراین اگر خرید شرکت مذکور توسط سامسونگ رخ دهد، تنها نشانه‎ای برای این است که سامسونگ قصد دارد وارد این حوزه‎ی در حال توسعه شود تا بتواند با سایر پیشگامان این صنعت رقابت کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال