اپل به زودی فناوری میکرو ال‎ای‎دی را به نمایشگرهای خود می‌آورد

جالب است، با آن‎که اهالی دنیای فناوری همه در واقع منتظر این هستند که اپل برای نسل بعدی آیفون‎های خود چه چیزهایی را در نظر گرفته است، از همین الان در رابطه با گوشی‎های سال بعد این شرکت فرضیه‎های زیادی شکل گرفته است. در همین زمینه کارشناس صنعت نمایشگرها آقای وانگ جی چائو طی گزارش […]

جالب است، با آن‎که اهالی دنیای فناوری همه در واقع منتظر این هستند که اپل برای نسل بعدی آیفون‎های خود چه چیزهایی را در نظر گرفته است، از همین الان در رابطه با گوشی‎های سال بعد این شرکت فرضیه‎های زیادی شکل گرفته است. در همین زمینه کارشناس صنعت نمایشگرها آقای وانگ جی چائو طی گزارش جدیدی با نگاه به آینده تصور می‎کند که اپل در طی چند سال آتی برای صفحات نمایش آیفون‎های خود به یک فناوری در حال شکل‎گیری به اسم میکرو ال‎ای‎دی رو خواهد آورد.

قویا اعتقاد عموم بر این است که اپل در آیفون 2017 به جای ال‎سی‎دی از صفحات نمایش اولد استفاده خواهد کرد، قضیه‎ای که در طی ماه‎های گذشته بارها و بارها به آن اشاره شده است. ولی طبق گفته‎ی آقای وانگ، مدیرعامل شرکت سازنده‎ی پنل‎های نمایش Innolux، اولد تنها یک راه‎حل زیست‎پذیر طولانی مدت برای اپل نیست. با آن‎که ممکن است اپل به منظور ایجاد هیجانی جدید در آیفون‎های خود به نمایشگرهای اولد رو آورد، به نحوی که مدل‎های 2017 آیفون ممکن است نظیر گوشی گلکسی نوت 7 سامسونگ حتی شامل پنل‎های خمیده نیز باشند، ولی طبق گفته‎ی وانگ این شرکت نمی‎تواند با توجه به نسبت عملکرد به هزینه و هم اطمینان‎پذیری بی‎خیال استفاده پنل‎های ال‎سی‎دی شود. علاوه بر این، موجودی جهانی نمایشگرهای اولد آماده به مصرف برای گوشی‎های هوشمند گفته می‎شود رو به کاهش است، که همین می‎تواند برای اپل در درازمدت مشکل‎آفرین باشد.

اینجاست که فناوری میکرواولد وارد می‎شود، یک تکنولوژی در حال جریان که اپل چند سال می‎شود روی آن سرمایه‎گذاری کرده است. در سال 2014 اپل شرکت LuxVue Technology مستقر در دره سیلیکون را خریداری کرد، یک شرکت تازه‎ به کار که در زمینه‎ی تکنولوژی میکرواولد پیشرو است. اواخر سال گذشته‎ی میلادی، اشاره شد که اپل یک پروژه‎ی مخفی را در تایوان با تمرکز بر توسعه‎ی پنل‎های میکرواولد شروع کرده است، به نحوی که مدل سال بعدی اپل‎واچ ممکن است در بین اولین گجت‎های استفاده کننده از این فناوری باشد.

گفته می‎شود که میکرواولد به نسبت نسل فعلی فناوری صفحات نمایش مزیت‎های بالقوه‎ای دارد، گرچه معایب اندکی هم به همراه آن می‎آید. بارزترین این مزایا این است که میکرواولد به نسبت رقبای خود از نظر انرژی کارآمدتر است. هم‎چنین از بعضی از مزیت‎های اولد نیز استفاده، نظیر رنگ‎های مشکی عمیق، نرخ تازه‎سازی سریع، و آن‎ها را با مزایای ال‎سی‎دی، همانند با میزان روشنایی بهتر، همراه می‎کند. تولید میکرواولد به آن مقداری که اپل نیاز دارد هم هزینه‎ی بیشتری می‎برد و هم مشکل‎تر است. ولی توجه به بحث بهبود در عملکرد است که باعث شده اپل زحمت خریداری شرکت LuxVue را به گردن بگیرد و در همین حین فعالیت‎های خود در کارخانه‎های مستقر در تایوان را مخفی نگه دارد.

الزاما، اپل باید به مرحله‎ای برسد که بتواند پنل‎های میکرواولد را به مقدار مورد نیاز خود و با هزینه‎ای بسازد که از نظر اقتصادی به صرفه باشد. با فرض این‎که این تلاش‎ها صورت خارجی به خود بگیرد، کاملا احتمال این وجود دارد که رو آوردن این شرکت در سال بعد به صنعت اولد تنها نظیر یک رابطه‎ی عاشقانه‎ی کوتاه مدت باشد.