سامسونگ در بازار تبلت‌های 2در1 ویندوزی رشد خوبی داشته است

اگر نگاهی به تبلت‎های جدید معرفی شده‎ی سامسونگ در مراسم MWC داشته باشیم می‎توانیم ببینیم که دو سوم دستگاه‎های جدید معرفی شده مجهز به سیستم‎عامل ویندوز به جای اندروید هستند. از بین سه تبلت جدید معرفی شده‎ی سامسونگ، تنها یکی از آن‎ها (تبلت Galaxy Tab S3 سامسونگ)، از پیش مجهز به سیستم‎عامل اندروید است. فروش […]

اگر نگاهی به تبلت‎های جدید معرفی شده‎ی سامسونگ در مراسم MWC داشته باشیم می‎توانیم ببینیم که دو سوم دستگاه‎های جدید معرفی شده مجهز به سیستم‎عامل ویندوز به جای اندروید هستند. از بین سه تبلت جدید معرفی شده‎ی سامسونگ، تنها یکی از آن‎ها (تبلت Galaxy Tab S3 سامسونگ)، از پیش مجهز به سیستم‎عامل اندروید است. فروش تبلت‎های اندرویدی به علت قدرت گرفتن فبلت‎های اندرویدی تحت تاثیر منفی قرار گرفته است و امسال، پر فروش‎ترین گوشی اندرویدی سال Samsung Galaxy S8+ 6.2 اینچی سامسونگ خواهد بود. علاوه بر این، فروش تبلت‎های اندرویدی به علت نبود یک چرخه‎ی پرتوان آپگرید نیز با کاهش روبرو شده است. برخلاف گوشی‎های هوشمند، که کاربران هر دو سال ‎یک‎بار آن‎ها را تعویض می‎کنند، اکثر تبلت‎ها در بحث مشخصات یا قابلیت‎ها آپدیت‎های جذابی ارائه نمی‎دهند.

در مراسم MWC، شرکت سامسونگ دو تبلت 2 در 1 جدید به اسامی Galaxy Book معرفی کرد. این شرکت اعتقاد دارد که بازار تبلت‎ها در آینده‎ در این‎ حوزه رشد خواهد کرد. براساس گفته‎ی اریک مک‎کارتی، نایب رییس بخش بازاریابی محصول موبایل نمایندگی آمریکای Samsung Electronics، بازار تبلت‎های 2 در 1 در مقایسه با پارسال با رشد 140 درصدی روبرو شده‎ است. با توجه به این‎که 60 درصد این دستگاه‎ها به سیستم‎عامل ویندوز مجهز هستند، ما می‎توانیم فرض کنیم که سامسونگ برای اکثریت تبلت‎های آینده‎ی خود از این پلت‎فرم استفاده خواهد کرد. به خصوص از آن‎جایی‎که دستگاه‎های مانند Galaxy Bookهای سامسونگ برای استفاده‎ی شرکتی و تجاری ساخته شده‎اند. به عبارت دیگر کارکنان از ویندوز در محیط اداره و بیرون از آن استفاده خواهند کرد.

با وجود این میزان رشد حتی باز هم مشخص نیست که شرکت‎ها به مقدار کافی تبلت روانه‎ی بازار می‎‎کنند یا خیر. شرکتIDC  گزارش می‎دهد که سال گذشته 176 میلیون دستگاه تبلت وارد بازار شده که در مقایسه با پارسال 15.6 درصد افت داشته است. در این بین مقدار عرضه‎ی آی‎پد اپل 14.2 درصد کاهش و به 42.6 میلیون دستگاه رسید. عرضه‎ی تبلت‎های سامسونگ به بازار نیز به عدد 20.6 میلیون دستگاه افت پیدا کرد ولی حجم تولید این شرکت به اندازه‎ای بوده است که از نظر بزرگترین تولیدکننده‎ی تبلت این شرکت پس از اپل قرار گیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال