سامسونگ چیپست Exynos 9 را تولید می‌کند

پرچم‎دارهای سال قبل سامسونگ یعنی گوشی‎های گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج براساس بازار فروش مجهز به چیپست اگزینوس 8 هسته‎ای خود سامسونگ یا اسنپ‎دراگون 820 کوالکام بودند. شایعات و اطلاعات به بیرون درز شده در رابطه با نسل بعدی این گوشی‎ها یعنی گلکسی اس 8 اعلام می‎کنند که سامسونگ قصد استفاده از […]

پرچم‎دارهای سال قبل سامسونگ یعنی گوشی‎های گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج براساس بازار فروش مجهز به چیپست اگزینوس 8 هسته‎ای خود سامسونگ یا اسنپ‎دراگون 820 کوالکام بودند. شایعات و اطلاعات به بیرون درز شده در رابطه با نسل بعدی این گوشی‎ها یعنی گلکسی اس 8 اعلام می‎کنند که سامسونگ قصد استفاده از آخرین چیپست شرکت کوالکام یعنی اسنپ‎دراگون 835 را دارد تا با این کار خود رقبا را تحت‎تاثیر قرار دهد.

با این‎وجود، براساس اطلاعات جدید مطرح شده گوشی S8 ( و S8+) نیز دو مدل جداگانه با چیپست‎های متفاوت خواهند داشت. با آن‎که چیپست اسنپ‎دراگون 835 در بعضی از بازارها در قلب این گوشی‎ها می‎گیرد ولی سایر بازارها شاهد استفاده از چیپست هنوز معرفی نشده‎ی اگزینوس 9 سامسونگ خواهند بود.

اخیرا شایعات از این چیپست با عنوان اگزینوس 8895 یاد کرده بودند، ولی حال به نظر می‎رسد که این غول کره‎ای قصد دارد برند چیپست خود را با افزایش نسل روبرو کند.

گرچه تمامی این صحبت‎ها در حد فرض است ولی امروز حساب کاربری رسمی سامسونگ در توئیتر تصویر تبلیغاتی از بخش تولید چیپست سامسونگ توئیت کرده است که در بالا مشاهده می‎کنید. مشخصا طبق تصویر این سیستم روی چیپ اگزینوس 9 خواهد بود ولی جزئیاتی مانند زمان عرضه‎ی رسمی آن مشخص نیست.

با توجه به نزدیک شدن به مراسم کنگره جهانی موبایل انتظار داریم که سامسونگ در این مراسم کاربران خود را هیجان‎زده و این چیپست را معرفی کند. نظیر اسنپ‎دراگون 835، Exynos 9 احتمالا براساس فناوری 10 نانومتری خود سامسونگ ساخته می‎شود. اگر این چیپست همان اگزینوس 8895 شایعه شده است باید انتظار داشته باشیم که مجهز به یک پردازنده‎ی هشت هسته‎ای با 4 هسته‎ی سفارشی M2، 4 هسته‎ی Cortex-A35 شرکت ARM و یک پردازنده گرافیکی جدید Mali-G71 است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال