سامسونگ از چیپست Exynos 9 پرده برداشت؛ چیپ 10 نانومتری، رقیب اسنپ‌دراگون 835

چیپست اگزینوس سامسونگ با آخرین چیپست سری 9 این شرکت یعنی اگزینوس 8895 وارد قلمروی ساخت براساس فناوری 10 نانومتری شده است. این چیپ در مقایسه با چیپ‎های 14 نانومتری تا 28 درصد دارای عملکرد بیشتر و 40 درصد توان مصرف کمتری است. این چیپست از یک پردازنده‎ی هشت هسته‎ای با استفاده از هسته‎های نسل […]

چیپست اگزینوس سامسونگ با آخرین چیپست سری 9 این شرکت یعنی اگزینوس 8895 وارد قلمروی ساخت براساس فناوری 10 نانومتری شده است. این چیپ در مقایسه با چیپ‎های 14 نانومتری تا 28 درصد دارای عملکرد بیشتر و 40 درصد توان مصرف کمتری است.

این چیپست از یک پردازنده‎ی هشت هسته‎ای با استفاده از هسته‎های نسل دوم سفارشی سامسونگ (4 هسته) بهره می‎برد که نقش کلاستر بزرگ این چیپست را دارند و هسته‎های Cortex-A53 (مجددا 4 عدد) به عنوان کلاستر کوچک دیده می‎شوند. پردازنده‎ی گرافیکی از نوع Mali-G71 با پشتیبانی از واقعیت‎مجازی است و می‎بایست تا 20 هسته داشته باشد!

سامسونگ همکاری با کوالکام را حفظ و از مودم Gigabit LTE این شرکت برای حداکثر سرعت 1 گیگابیت در ثانیه دانلود و 150 مگابیت در ثانیه آپلود، استفاده می‎کند. یک ماژول امنیتی داخلی به همراه حسگر اثرانگشت و اسکنر عنبیه چشم نیز برای ایمن‎سازی پرداخت‎ها به کار گرفته می‎شود.

چیپست سری 9 اگزینوس 8895 سامسونگ توجه خاصی به واقعیت‎مجازی دارد. این پردازنده گرافیکی با توجه به VR ساخته شده است و نوید این را داده با به حداقل‎رسانی تاخیر (بازه زمانی بین محرک و بروز پاسخ) باعث افزایش درگیری حواس کاربر می‎شود. یک کدبردار (decoder) ویدئویی به کمک VR غیر تعاملی می‎آید که می‎تواند باعث بهبودبخشی ویدئوهای 360 درجه شود.

سایر امتیازهای این GPU شامل ضبط و پخش ویدئوهای 4k با نرخ 120 فریم بر ثانیه می‎شود. یک واحد پردازش رویا (Vision Processing) نیز به چشم می‎خورد که می‎تواند اجسام در حال حرکت در ویدئو را دنبال کند تا به پردازش به صورت سراسرنما و دید دستگاه کمک شود.

سامسونگ رویاهای بیشتری برای اگزینوس 9 جدا از استفاده در گوشی‎های هوشمند پرچم‎دار خود در نظر گرفته است، سیستم‎های اطلاعات و سرگرمی خودرو (automotive infotainment systems) فرصت دیگری برای درخشش این چیپست است. آئودی شرکت دیگری است که قصد استفاده از چیپ‎های اگزینوس را در ماشین‎های خود دارد و حالا سامسونگ به دنبال موفقیت در خرید شرکت هارمن یقینا مشتریان بیشتری در صف انتظار خواهد داشت.

در تصویر زیر می‎توانید این چیپست را با رقبا مقایسه کنید:

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال