حالا ماشین‌های لباسشویی سامسونگ هم منفجر می‌شوند؛ انفجار 21 دستگاه!

کمیسیون امنیت محصولات مصرفی آمریکا هشداری در رابطه با انفجار چندین دستگاه از ماشین‎های لباسشویی سامسونگ وضع کرده است. با آن‎که به نظر می‎رسد این حادثه‎ها در طول سال رخ داده است، به علت سخت‎افزاری که تاریخ آن به بیش از نیم دهه قبل بر می‎گردد، ولی زمان‎بندی این حادثه برای سامسونگ بسیار بد است، […]

کمیسیون امنیت محصولات مصرفی آمریکا هشداری در رابطه با انفجار چندین دستگاه از ماشین‎های لباسشویی سامسونگ وضع کرده است. با آن‎که به نظر می‎رسد این حادثه‎ها در طول سال رخ داده است، به علت سخت‎افزاری که تاریخ آن به بیش از نیم دهه قبل بر می‎گردد، ولی زمان‎بندی این حادثه برای سامسونگ بسیار بد است، با توجه به فراخوانی گوشی‎های گلکسی نوت 7 این شرکت که به دلیل منفجر شدن صورت گرفت.

ماشین‎ لباسشویی‎های مذکور از انواع مدل‎هایی هستند که واردن کردن لباس ار بالا صورت می‎گیرد و بیش از 5 سال قبل ساخته شده‎اند. به نظر نمی‎رسد که مشخص باشد کدام مدل‎ها مشکل‎دار باشند، ولی سن این دستگاه‎ها به نظر نمی‎آید یک عامل دخیل در انفجار باشد. سامسونگ براساس خبری که در وب‎سایت این شرکت منتشر شده، در حال بررسی این قضیه است.

آن‎ها طبق یادداشتی اظهار داشته‎اند “ما در حال انجام مذاکرات شدیدی با CPSC هستیم تا مسائل بالقوه‎ی ایمنی مربوط به بعضی از ماشین‎های لباسشویی از نوع بارگذاری لباس از بالا که بین تاریخ ماه مارس 2011 و آوریل 2016 ساخته شده‎اند، مشخص شود. در بعضی از نمونه‎های نادر، دستگاه‎های معیوب لرزش‎های غیرمعمول را تجربه کرده‎اند و باعث بالا رفتن ریسک آسیب‎رسانی شخصی یا آسیب به محل در زمان شستشوی آیتم‎های مقاوم به آب، ملافه‎، یا لباس‎های حجیم شده‎اند.”

شرکت ABC دو حادثه از انفجار مدل‎های متفاوتی را گزارش داده است که به دنبال آن کمربند، پلاستیک، مغزجات و آب به همه جا پخش شده است. از اوایل سال 2015 تعداد گزارش‎های دریافتی 21 مورد بوده و دو مورد از افرادی که این حادثه برای آن‎ها رخ داده است از سامسونگ شکایت کرده‎اند. وکلای آن‎ها ادعا می‎کنند که یک میله‎ی پشتیبان در مکانیسم بارگذاری از بالا می‎تواند در طول چرخه‎ی چرخاندن لباس شل و در نتیجه باعث شود ماشین به شکل ناخوشایندی از هم بپاشد.

در حال حاضر سامسونگ مسئولیت هیچ چیزی را بر عهده نگرده است و ادعا می‎کند امکان رخ دادن “لرزش‎های غیرمعمولی” در زمانی که افراد ماشین را پر از آیتم‎های حجیم یا ملافه‎ی تخت‎خواب یا لباس‎های مقاوم به آب می‎کنند، وجود دارد. این شرکت هم‎چنین اشاره می‎کند که مصرف‎کنندگان در طول 5 سال گذشته بدون رخ دادن حادثه‎ای میلیون‎ها بار عمل شستشو را با محصولات سامسونگ انجام داده‎اند.

با آن‎که باید منتظر بررسی کامل CPSC به منظور پی بردن به دلیل انفجار ماشین‎های لباسشویی سامسونگ باشیم، این قضیه واقعا برای سامسونگ در بد زمانی رخ داده است. هفته‎های اخیر تنها در ایالات‎متحده شاهد ایجاد ترس انفجار نزدیک به یک میلیون گوشی گلکسی نوت 7 و به دنبال آن، فراخوانی این دستگاه از بازار بوده‎ایم. گرچه، این فراخوانی حتی ممکن است باعث حل شدن مشکل نشده باشد، چون گزارشی مبنی بر این وجود دارد که یک گوشی‎هوشمند نوت 7 “بی‎خطر” نیز مشکلات انفجار مشابهی را داشته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال