سامسونگ ساعت‌های هوشمند Gear S3 Classic و Gear S3 Frontier را در IFA 2016 معرفی کرد

سال گذشته، شرکت سامسونگ با ساعت‎هوشمند Gear S2 خود به یک فرمول موفق دست پیدا کرد. بنابراین برای مدل امسال این ساعت‎هوشمند این شرکت تنها تغییرات کوچکی اعمال کرده و مواردی که امتحان خود را پس داده‎اند را تغییر نداده است. صحبت در رابطه با ساعت‎هوشمند Gear S3 است، گجت پوشیدنی که امروز این شرکت […]

سال گذشته، شرکت سامسونگ با ساعت‎هوشمند Gear S2 خود به یک فرمول موفق دست پیدا کرد. بنابراین برای مدل امسال این ساعت‎هوشمند این شرکت تنها تغییرات کوچکی اعمال کرده و مواردی که امتحان خود را پس داده‎اند را تغییر نداده است.

صحبت در رابطه با ساعت‎هوشمند Gear S3 است، گجت پوشیدنی که امروز این شرکت در نمایشگاه IFA 2016 برلین رونمایی کرد. ساعتی که عملا یک نسخه‎ی بزرگ شده از Gear S2 است و اندکی از فناوری‎های بیشتری در درون خود بهره می‎برد که باید اخباری خوش برای افرادی باشد که خواهان یک ساعت‎هوشمند بزرگ هستند.

“بزرگ بودن” یکی از خصوصیات مهمی است که در این ساعت دیده می‎شود. در حالی‎که S2 به عنوان یک ساعت‎هوشمند نسبتا کوچک بود، S3 فورا بزرگ حس می‎شود. ضخامت قاب این گوشی از قاب 42 میلی‎متری و ضخامت 11.4 میلی‎متری مدل S2 به قاب 46 میلی‎متری و ضخامت 12.9 میلی‎متری افزایش یافته است که واقعا تغییر بارزی محسوب می‎شود. در همین حین، اندازه‎ی صفحه‎ی نمایش تنها اندکی بالا رفته و از 1.2 اینچ در مدل قبلی به 1.3 اینچ در مدل فعلی افزایش داشته است. سامسونگ ادعا می‎کند که این اندازه بزرگ “روندی است که در حال حاضر در حوزه‎ی ساعت‎‎های لوکس” دیده می‎شود. بنابراین اگر ساعت کوچکتری می‎خواهید، باید به دنبال محصول دیگری باشید.

سامسونگ ساعت‌های هوشمند Gear S3 Classic و Gear S3 Frontier را در IFA 2016 معرفی کرد

فضای اضافه شده باعث می‎شود قابلیت‎های بیشتری نیز جا داده شود. تمامی مدل‎های ساعت هوشمند S3 سامسونگ دارای یک اسپیکر و جی‎پی‎اس هستند، در‎حالی‎که سال گذشته تنها مدل 3G ساعت S2 آن‎ها را داشت. علاوه بر قابلیت سخت‎افزاری NFC به منظور انجام پرداخت‎ها با موبایل، سامسونگ این دفعه MST را نیز اضافه کرده است، تا از این ساعت بتوان برای ترمینال‎های قدیمی که تنها با سوایپ کار می‎کنند، استفاده کرد. یک مدل از نسل جدید محصول هوشمند سامسونگ از شبکه LTE نیز پشتیبانی می‎کند.

سامسونگ می‎گوید که میزان دوام باتری S3 سه تا چهار روز خواهد بود، از جمله مدل پشتیبانی‎کننده از LTE، گرچه ظاهرا هنوز به صورت کامل این امر مورد سنجش قرار نگرفته است. در این تخمین به احتمال زیاد یک حالت “watch only” لحاظ شده است که S3 بعد از رسیدن شارژ باتری به 5 درصد وارد آن می‎شود، در این حالت صفحه‎ی نمایش 24 ساعت دیگر روشن می‎ماند. حتی با این وجود، 4 روز هم‎چنان یک اظهار خوش‎بینانه است، به خصوص با توجه به پشتیبانی از شبکه LTE و دریافت‎کننده‎ی جی‎پی‎اس. سال گذشته، مدل S2 در تست‎هایی که از آن گرفته شد حداقل یک روز کامل دوام آورد، البته باید توجه داشت باتری استفاده شده در مدل امسال بزرگتر ولی از طرف دیگر توان بیشتری برای عملکرد ساعت نیز لازم است.

بحث عملکرد شامل نمایشگر 1.3 اینچی ساعت می‎شود که دقت 360 در 360 نسل قبلی خود را حفظ کرده ولی یک قابلیت جدید را در خود جا داده است به نحوی که صفحه‎ی نمایش ساعت‎هوشمند S3 سامسونگ قادر به این است که همواره در حال نشان دادن طیف کاملی از رنگ‎ها، روشن باقی‎ بماند. یعنی ظاهر آن در حالت استراحت به نسبت S2 بسیار زیباتر باید باشد، ساعتی که زمانی که فعال نبود تنها 8 رنگ نشان می‎داد.

S3 قرار است در دو مدل وارد بازار شود: کلاسیک و Frontier. نظیر تمامی مدل‎های S3، آن‎ها عملا تنها تغییراتی در طراحی مدل‎های سال قبل داشته‎اند. مدل کلاسیک با فولاد ضدزنگ ساخته شده و دارای یک ظاهر نقره‎ای برق انداخته شده است تا ظاهر با‎کلاس‎تری به این ساعت داده شود، در حالی‎که مدل Frontier دارای یک تزئین سطحی مات در پشت خود است تا بیشتر اسپورت باشد. از نظر برخی از کاربران ممکن است مدل دوم به نسبت مدل اول بهتر باشد، چون مدل کلاسیک در لبه‎های برق‎ انداخته شده‎ی خود لک دست را جذب می‎کند و کم کم ظاهر یک کالای بی‎ارزش را به خود می‎گیرد. هر دو مدل دارای ویژگی‎های سخت‎افزاری مشابهی هستند ولی تنها مدل Frontier از LTE پشتیبانی می‎کند.

این دو ساعت را می‎توانید در تصاویر زیر مشاهده کنید

مدل Gear S3 Classic

مدل Gear S3 Frontier

در هر صورت، سامسونگ واقعا تمرکز بر شکیل بودن گجت داشته است، چیزی که در طول دو سال گذشته بیشتر و بیشتر هدف این شرکت بوده است. در طول نشستی پیش از رونمایی از S3، این شرکت اعلام کرد که تیم تحقیقاتی آن متوجه شده است که دلیلی اصلی که مردم S2 را خریده بودند “طراحی کلی” آن بوده است که ممکن است دلیلی تغییرات مهمی باشد که شما در مدل S3 در بخش طراحی می‎بینید.

این قضیه به رابط کابری ساعت نیز کشانده شده است. با آن‎که تا حد زیادی مشابه با یکی سال قبل است (هم‎چنان به جای اندروید ویر از سیستم‎عامل تایزن استفاده می‎کند)، ولی سامسونگ تغییراتی در آن لحاظ کرده است تا افرادی که از S3 استفاده می‎کنند بیشتر بر صفحه چرخان ساعت برای کنترل چیزهای مختلف تکیه کنند و میزان استفاده از سوایپ کردن کاهش یاید. به عنوان مثال، طبق گفته‎ی سامسونگ: شما حالا می‎توانید به منظور پاسخ‎گویی به یک تماس تلفنی صفحه را به سمت چپ یا راست بچرخانید تا این‎که مجبور باشید به سمت راست یا چپ سوایپ‎ کنید. البته باید اشاره داشت این تغییرات نرم‎‎افزاری در قالب یک به‎روزرسانی به مدل S2 نیز راه پیدا خواهد کرد.

این تغییرات به هیچ‎وجه قرار نیست در صنعت گجت‎های پوشیدنی تحول ایجاد کنند، ولی به احتمال زیاد سامسونگ را نزدیک به راس صنعت ساعت‎های هوشمند قرار خواهد داد. S3 با طرح کنترلی بی‎همتایی که دارد خود را از ساعت‎های هوشمند دارای سیستم‎عامل اندروید ویر متمایز می‎کند، و به احتمال زیاد حتی در بحث سنسورها در رده‎ی محصول اپل یا جلوتر از آن قرار خواهد گرفت. سامسونگ ضرورتا به محصول خود چیزی اضافه نکرده است تا به افرادی که هم‎چنان نسبت به استفاده از ساعت‎هوشمند شک دارند ثابت شود این محصولات در روزگار فعلی یک گجت الزامی به شمار می‎روند، ولی به نظر می‎رسد در بهبود یکی از بهترین گجت‎هایی که در این زمینه در بازار وجود دارد، عملکرد خوبی داشته است.

هنوز قیمت و زمان ورود این محصول به بازار مشخص نیست ولی انتظار می‎رود تا پایان سال جاری میلادی شاهد عرضه‎ی آن باشیم.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال