عربستان از اولین ربات انسان نمای مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی کرد

اولین ربات انسان نمای عربستان که مبتنی بر هوش مصنوعی است رونمایی شد. این ربات که قادر است به زبان عربی صحبت کند می تواند با انسان ها تعامل برقرار کند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ربات انسان نمای سارا ساخته عربستان سعودی در نمایشگاه فناوری LEAP23 به نمایش درآمد. این ربات […]

اولین ربات انسان نمای عربستان که مبتنی بر هوش مصنوعی است رونمایی شد. این ربات که قادر است به زبان عربی صحبت کند می تواند با انسان ها تعامل برقرار کند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ربات انسان نمای سارا ساخته عربستان سعودی در نمایشگاه فناوری LEAP23 به نمایش درآمد. این ربات که مبتنی بر هوش مصنوعی است با شنیدن صدای سلام سارا می تواند مکالمه خود با افراد را آغاز کند.

این ربات ساخت عربستان گویش های مختلف زبان عربی را تشخیص می دهد و می تواند آنها را درک کند. به همین دلیل قادر است هر سوالی را به نحو متفاوتی پاسخ دهد. این ربات قابلیت رقصیدن نیز دارد.

تمرکز عربستان سعودی در چندسال اخیر روی توسعه برنامه رباتیک بوده است. سه ربات دیگر این کشور که سال گذشته معرفی شده بودند می توانستند قرآن بخوانند و اذان بگویند. برنامه های رباتیکی بخشی از پروژه vision این کشور محسوب می شود که در آن تا سال ۲۰۲۴ خدمات هوشمند به مسافران ارائه خواهد شد. این کشور برای نخستین بار در جهان در سال ۲۰۱۷ به یک ربات کارت شهروندی داده بود. در آن زمان دولت عربستان ربات هنگ کنگی سوفیا را به شهروندی پذیرفته بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال