تلاش عربستان برای توسعه واتساپ بومی

عربستان سعودی اعلام کرد به دنبال جایگزینی برای واتساپ است و بدین منظور توسعه آزمایشی یک پلتفرم پیام رسان یکپارچه را آغاز کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، عربستان تصمیم گرفته است تا پلتفرم مخصوص خود را به عنوان پیام رسان بومی اعلام کند. دکتر بصیر العمیر از مرکز ملی امنیت […]

عربستان سعودی اعلام کرد به دنبال جایگزینی برای واتساپ است و بدین منظور توسعه آزمایشی یک پلتفرم پیام رسان یکپارچه را آغاز کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، عربستان تصمیم گرفته است تا پلتفرم مخصوص خود را به عنوان پیام رسان بومی اعلام کند. دکتر بصیر العمیر از مرکز ملی امنیت اطلاعات مستقر در شهرک علم و فناوری ملک عبدالعزیز می‌گوید: متخصصان عربستانی تلاش دارند تا یک پلتفرم پیام رسان یکپارچه بومی را توسعه دهند و از طریق استفاده از الگوریتم های رمزنگاری آن را کاملا ایمن و از هر گونه آسیب پذیری محافظت کنند.

در حال حاضر پلتفرم مورد نظر در بخش آزمایشی قرار دارد و تا یک سال آینده به طور کامل مورد استفاده قرار خواهد گرفت. العمیر اقدام عربستان برای توسعه این پلتفرم را ذخیره سازی محتوای پیام رسان های خارجی در سرور های دیگر کشورها عنوان کرده و گفته است نگران احتمال وجود مشکلات امنیتی در آینده هستیم.

پلتفرم بومی عربستان از نوعی طراحی ویژه بهره برده که در آن اطلاعات حساس و محرمانه نمی تواند ذخیره شود. همچنین این پلتفرم قابلیت نصب بر روی سیستم عامل های مختلف مانند ویندوز و موبایل را خواهد داشت. قرار است این پلتفرم در ابتدا در اختیار موسسات شرکت ها و آژانس های دولتی قرار بگیرد.

الگوریتم های رمزنگاری این پلتفرم نیز در بالاترین درجه امنیت و حفاظت از حریم خصوصی کاربران قرار دارد. در این برنامه توسعه دهندگان از الگوریتم های انحصاری استفاده کردند که توانست عملکرد بهتری را نسبت به نسخه مشابه داشته باشد. توسعه پلتفرم مربوط به چشم انداز ۲۰ ساله عربستان سعودی است که در آن توسعه زیرساخت دیجیتال مورد توجه قرار گرفته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال