دانشمندان استراتژی جدیدی را برای کاهش سرعت ذوب شدن یخچال‌ها به کار می‌برند

دانشمندان قصد دارند با نصب یک پرده ۱۰۰ کیلومتری در زیر آب باعث دور شدن جریان‌های آب گرم در زیر یخچال‌ها شده و سرعت ذوب شدن آنها را کاهش دهند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بسیاری از دانشمندان استراتژی‌های جدیدی را برای آهسته‌تر کردن روند ذوب شدن یخچال‌ها در قطب جنوب پیشنهاد […]

دانشمندان قصد دارند با نصب یک پرده ۱۰۰ کیلومتری در زیر آب باعث دور شدن جریان‌های آب گرم در زیر یخچال‌ها شده و سرعت ذوب شدن آنها را کاهش دهند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بسیاری از دانشمندان استراتژی‌های جدیدی را برای آهسته‌تر کردن روند ذوب شدن یخچال‌ها در قطب جنوب پیشنهاد دادند. یکی از آنها نصب پرده‌ها در زیر آب است در این پروژه که توسط جان مور یخ شناس و محقق مهندسی زمین ارائه شده یک پرده غول  پیکر به طول ۱۰۰ کیلومتر است که در زیر آب قرار خواهد گرفت و بدین ترتیب مانع از رسیدن آب گرم به یخچال‌ها شده و از ذوب شدن آنها نیز جلوگیری خواهد کرد.

در گزارشی که در این مورد توسط اینسایدر منتشر شده است برای انجام این آزمایش هزینه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار نیاز است. یکی از یخچال‌های در معرض خطر یخچالی است که از آن به عنوان یخچال روز قیامت یاد کرده‌اند. جریان‌های گرم در اقیانوس‌ها باعث فرسایش یخچال شده و آن را در مرز فروپاشی قرار داده است.

دانشمندانی از قبیل مور و همکاران وی تلاش دارند تا ببینند آیا به کارگیری این پرده‌های غول پیکر می‌تواند فرایند ذوب را در بستر دریای آموندسن کاهش دهد یا خیر. به طور نظری این پرده‌ها ممکن است از ورود جریان‌های گرم به سمت یخچال جلوگیری کرده و باعث توقف ذوب شدن آن شود. در این حین قفسه یخی یخچال فرصت خواهد داشت تا ساختار خود را به طور کامل حفظ کند.

طبق هشدارهای دانشمندان در صورتی که تنها به اندازه 0.6 متر سطح آب دریاهای سراسر جهان دچار افزایش شود تاثیرات فاجعه باری را در جوامع ساحلی به دنبال خواهد داشت. به عنوان مثال در شهرهایی مانند نیویورک نیو اورلئون و میامی سیل‌های ویرانگری ایجاد شده و ممکن است خانه و زندگی حدود ۹۷ میلیون نفر در نقاط مختلف جهان مورد تهدید قرار بگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال