دانشمندان کهکشان راه شیری را مرکز تمدن های فرازمینی مرده می دانند

دانشمندان معتقدند در اطراف ستاره هایی همانند خورشید تمدن هایی شکل گرفته اند که همگی به دست خود نابود شدند. بنابراین راه شیری می تواند منبعی از تمدن های فرازمینی مرده باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، طبق مقاله ای که در ۱۴ سپتامبر در وبسایت arXiv منتشر شده، نشان از تمدن های مرده […]

دانشمندان معتقدند در اطراف ستاره هایی همانند خورشید تمدن هایی شکل گرفته اند که همگی به دست خود نابود شدند. بنابراین راه شیری می تواند منبعی از تمدن های فرازمینی مرده باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، طبق مقاله ای که در ۱۴ سپتامبر در وبسایت arXiv منتشر شده، نشان از تمدن های مرده در کهکشان راه شیری دارد. در این مقاله از طریق نجوم مدرن و یا مدلسازی های آماری بررسی ظهور و نابودی حیات هوشمند در کهکشان راه شیری به روز شدند. همچنین در این پژوهش دانشمندان تلاش کردند تا با استفاده از معادله مشهور فرانک دریک در مورد حیات فرازمینی نیز تحقیقاتی انجام دهند.

 کارل ساگان تلاش کرد تا معادله دریک را در مورد کلیه کیهان و متغیرهای رمزالود متعدد آن مانند سیاره های جهان بررسی کند. مطالعه مربوط به این پژوهش توسط سه فیزیکدان از موسسه کلتک و تعدادی از دانش‌آموزان دبیرستانی تهیه شده است. در این مقاله با استفاده از نقشه برداری های آماری مکان هایی برای احتمال وجود حیات در کهکشان راه شیری نشانه گذاری شده و همچنین معیارهایی نیز در مورد ادامه حیات و یا نابود سازی تمدن شناسایی شده است

جاناتان اچ جیان، از نویسندگان این مقاله و اخترفیزیک دان آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا می گوید: پژوهش های انجام شده از زمان کارل ساگان تا کنون به وسیله تلسکوپ فضایی هابل و یا کپلر اطلاعات زیادی را درباره تراکم گازها و یا ستاره های موجود در کهکشان راه شیری به ارمغان آورده است. همچنین توانسته ایم اطلاعاتی را در مورد شکل‌گیری ستاره ها و همچنین ستاره های فراخورشیدی و نرخ رخداد انفجارهای سوپرنوا پیدا کنیم. همه این موارد در زمان کارل ساگان به صورت متغیر های رازآلود بودند.

علاوه بر آن ستاره شناسان توانستند عوامل بیشماری از معیار های تاثیر گذار در حیات را بررسی کنند. این عوامل از ستاره های مشابه خورشید یا میزان سیاره هایی مانند زمین و تکرار موارد سوپرنوا های نابودگر تا احتمال تکامل حیات هوشمند در صورت وجود شرایط را شامل می شود.

هم اکنون مدل سازی های انجام شده احتمال وجود حیات را در فاصله ۱۳ هزار سال نوری از مرکز کهکشان و در زمانی مقارن با ۸ میلیارد سال از شکل گیری آن را نشان داده است. فاصله زمین تا مرکز کهکشان ۲۵ هزار سال نوری بوده و پس از آن نیز تمدن انسانی تقریباً ۱۳ و نیم میلیارد سال بعد شکل گرفته است. پیش از به وجود آمدن تمدن انسانی به عنوان خط مقدم جغرافیایی کهکشان، حیات ساده وجود داشته اما انسان به عنوان جدید ترین تمدن ها شناخته می شود. ستاره شناسان معتقدند احتمال وجود حیات هوشمند تنها در نوار ۱۳ هزار سال نوری از مرکز کهکشان وجود داشتند. احتمال نابودی این تمدن ها نیز تنها در بازه های زمانی طولانی امکان پذیر است و اگر به عنوان مثال حدود ۵ میلیارد سال پیش در این کهکشان تمدن های وجود داشته احتمالاً تاکنون به دست خود نابود شدند. تمدن های موجود در راه شیری نیز هنوز بسیار جوان هستند. مقاله مربوط به این پژوهش هم اکنون تاییدیه خود را دریافت کرده و به زودی در مجله چاپ و منتشر خواهد شد.


لینک مقاله : techna news

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال