دستگاه جدید دانشمندان می‌تواند برای درمان تومورهای مغزی هدف‌گیری مطمئن مورد استفاده قرار بگیرد

دانشمندان سرن دستگاه جدیدی را توسعه دادند که در آن از تکنولوژی شتاب دهنده برای درمان سرطان مغز استفاده می‌کند. دستگاه از روش پرتو درمانی یونی با قدرت بالا استفاده شده و امکان نابود کردن تومورهای سر و گردن با کمک آن وجود دارد. دقت بالا و هدف‌گیری مناسب عوارض جانبی پرتو درمانی نیز کاهش […]

دانشمندان سرن دستگاه جدیدی را توسعه دادند که در آن از تکنولوژی شتاب دهنده برای درمان سرطان مغز استفاده می‌کند. دستگاه از روش پرتو درمانی یونی با قدرت بالا استفاده شده و امکان نابود کردن تومورهای سر و گردن با کمک آن وجود دارد. دقت بالا و هدف‌گیری مناسب عوارض جانبی پرتو درمانی نیز کاهش خواهد یافت. از یک شناساگر ذره کوچک به نام استفاده شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دستگاه ساخته شده توسط فیزیکدانان سرن می‌تواند به شناسایی و نظارت روی تومورها در هنگام پرتو درمانی یونی کمک کند. پزشکان می‌توانند با استفاده از این دستگاه هدف‌گیری را به شکل ساده‌تر انجام داده و عوارض جانبی درمان نیز کمتر خواهد شد.

این دستگاه که توسط کمپانی کشور چک ساخته شده توسط دانشمندان مرکز بیماری‌های تومور در آلمان، مرکز پژوهش‌های سرطان در این کشور و همچنین مرکز درمان نوری هایدلبرگ آزمایش شده است.

درمانی یونی هم مانند دیگر روش‌های درمانی از معایب زیادی برخوردار است. شلیک پرتوها برای از بین بردن تومور می‌تواند بافت‌های سالم اطراف را نیز تحت تاثیر قرار دهد و به همین دلیل چالش‌های به خصوصی را در مغز ایجاد کند. همچنین این مسئله ممکن است به اعصاب بینایی یا حافظه بیمار نیز آسیب برساند. این در حالی است که درمان ایده‌آل باید تنها روی نابودی تومور تمرکز کرده و تا حد ممکن ناحیه آسیب دیده اطراف را محدود کند. تکنولوژی‌های فعلی نمی‌توانند دقت بالایی در هدف‌گیری یون‌ها داشته باشند.

دستگاه جدید ساخته شده توسط محققان یک شناساگر ذره است که در آن از تکنولوژی شتاب دهنده سرن استفاده شده و می‌تواند ذرات ثانویه به دست آمده از برخورد یون‌ها به بدن بیمار در اعماق مغز را شناسایی کرده و باعث افزایش تاثیر پرتو درمانی در بیماران شود. تکنولوژی به کار رفته بافت‌های سالم مغز نیز آسیب کمتری می‌بینند. همچنین پزشکان می‌توانند دوزهای بالاتری از پرتوها را به سمت تومور شلیک کرده و بدین ترتیب اثرگذاری درمان را به شدت افزایش دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال