دانشمندان موفق شدند آنچه که دلفین‌ها مشاهده می‌کنند را ببینند

همانطور که می‌دانید تمامی انسان‌ها می‌توانند هر چیزی را به همان شکل که خلق شده، ببینند. به عنوان مثال همه‌ی ما می‌دانیم که پرتقال، نارنجی است و یا سیب، رنگی قرمز دارد. اما دنیای حیوانات کاملا متفاوت بوده و چیزی که آنها می‌بینند با چیزی که ما می‌بینیم، کاملا فرق دارد. اینطور که دانشمندان در سال‌های […]

همانطور که می‌دانید تمامی انسان‌ها می‌توانند هر چیزی را به همان شکل که خلق شده، ببینند. به عنوان مثال همه‌ی ما می‌دانیم که پرتقال، نارنجی است و یا سیب، رنگی قرمز دارد. اما دنیای حیوانات کاملا متفاوت بوده و چیزی که آنها می‌بینند با چیزی که ما می‌بینیم، کاملا فرق دارد. اینطور که دانشمندان در سال‌های اخیر متوجه شده‌اند، دامنه‌ی رنگ حیوانات بسیار کمتر از انسان‌ها می‌باشد و خفاش‌ها نیز تقریبا کور بوده و از اصوات مختلف کمک می‌گیرند.

اما یکی از باهوش‌ترین حیواناتی که تا کنون شناخته شده، دلفین‌ها هستند که جدای از حس بویایی، حس دیداری آنها واقعا برای انسان‌ها جالب می‌باشد. مدت زیادیست که دانشمندان در حال تحقیق بر روی دلفین‌ها بوده و اخیرا نیز نتایج بسیار خوبی از آزمایش‌های اخیر خود گرفته‌اند که می‌تواند فوق‌العاده جذاب باشد. دانشمندان موفق شده‌اند چیزی که انسان‌ها می‌بینند را در کنار تصویری که دلفین‌ها می‌بینند، قرار دهند.

رهبر این تیم تحقیقاتی، آقای Jack Kassewitz در بیانه‌ای اعلام کرده که یافته‌های جدید آنها به تمام صحبت‌ها و اطلاعات در این مورد پایان داده و حالا آنها اطمینان یافته‌اند که دلفین‌ها برای مشاهده‌ کردن، از زبان “تصویری” استفاده می‌کنند، زبانی که امکان به اشتراک‌گذاری تصاویر میان حیوانات را ممکن می‌کند. اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، می‌توانیم در آینده شاهد انتشار اخبار و اطلاعات بسیار جذابی باشیم…

این یافته‌های جدید می‌تواند امکان دسترسی به سطح بالاتری از علوم را ممکن کرده و حتی می‌تواند برای همیشه نگاه دانشمندان به پدیده‌های این‌چنینی را تغییر دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال