دانشمندان از هوش مصنوعی دیپ فیک برای ساخت خاطرات جعلی استفاده کردند

دیپ فیک می تواند در بازسازی فیلم ها مورد استفاده قرار بگیرد. به طوری برخی افراد نسخه بازسازی شده با استفاده از هوش مصنوعی را بهتر از نسخه اصلی می دانند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در مقاله ای که اخیرا در این رابطه منتشر شده است توضیحاتی در زمینه فیلم های […]

دیپ فیک می تواند در بازسازی فیلم ها مورد استفاده قرار بگیرد. به طوری برخی افراد نسخه بازسازی شده با استفاده از هوش مصنوعی را بهتر از نسخه اصلی می دانند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در مقاله ای که اخیرا در این رابطه منتشر شده است توضیحاتی در زمینه فیلم های ساخته شده با دیپ فیک ارائه شد. استفاده از ابن فناوری در ساخت فیلم باعث قابل باور شدن فیلم شده به طوری که برخی افراد کلید های غیر واقعی را به عنوان فیلم واقعی باور کردند. حتی برخی ۵یلم های جعلی را بهتر از نسخه های اصلی دانستند. در این مقاله که در PLOS One منتشر شد هشداری قابل تامل وجود داشت. دیپ فیک و ویدیوهای تولید شده موثر از توصیف های متنی ساده هستند. گیلیان مورفی، از نویسندگان اصلی این مقاله می گوید: پیش بینی های مربوط به آینده در مورد ترس های مربوط به فناوری های نوظهور نباید انجام شود. البته من دیپ فیک بسیار مضر است ، اما در ابتدا باید پیش از عجله برای ترس از مشکلات احتمالی شواهدی که نشان دهنده این آسیب ها هستند جمع آوری کنیم.

در آزمایشی که در ابن زمینه انجام شد حدود ۴۳۶ نفر ویدیوهایی از دیپ فیک مشاهده کردند که در آن بازیگران نقش های جعلی داشتند. این آثار به حدی قانع کننده بود که حدود ۴۹ درصد از شرکت کنندگان فریب خوردند و آن را اصل پنداشتند. ۴۱ درصد نیز این بازسازی را بهتر از نسخه اصلی دانستند.

در حال حاضر فناوری های مختلفی برای جلوگیری و تشخیص ویدیوهای دیپ فیک وجود دارد. همچنین کاربران نیز سواد کافی برای استفاده از این فناوری ها را دارند.‌ از طرفی هوش مصنوعی مولد نیز طی زمان بهبود یافته و ویدیوهای قانع کننده تر تولید می کند. بنابراین باید پیش از شروع پیشرفت در این حوزه هوشیار بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال