دانشمندان از سلول های ریه انسان برای ساخت ربات استفاده کردند

دانشمندان آمریکایی این بار برای ساخت ربات از سلول های ریه انسان استفاده کردند. این ربات ها قرار است برای ترمیم بافت های آسیب دیده و درمان بیماری ها مورد استفاده قرار بگیرند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ربات ها بیولوژیکی کوچک جدید دانشمندان از سلول های ریه انسان ساخته شده اند. […]

دانشمندان آمریکایی این بار برای ساخت ربات از سلول های ریه انسان استفاده کردند. این ربات ها قرار است برای ترمیم بافت های آسیب دیده و درمان بیماری ها مورد استفاده قرار بگیرند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ربات ها بیولوژیکی کوچک جدید دانشمندان از سلول های ریه انسان ساخته شده اند. محققان امیدوارند این ربات ها بتوانند در آینده با گردش درون بدن باعث ترمیم بافت های آسیب دیده شوند. همچنین در درمان بیماری ها نیز از این ربات ها استفاده خواهد شد. این ربات با نام آنتروبات می تواند اندازه متغیری از یک تار موی انسان تا نوک تیز یک مداد داشته باشد. همچنین قابلیت مونتاژ خود را خواهد داشت.

دانشمندان دانشگاه تافتس و دانشگاه هاروارد با استفاده از ترکیبات شیمیایی سلول های ریه تغییر یافته شده این ربات را ابداع کردند. این ربات ها در تعامل با سلول های آسیب دیده موفق به ترغیب آنها برای رشد مجدد شدند.

دانشمندان هنوز به طور دقیق مکانیزم ترمیم سلولی را نمی دانند اما معتقدند آنتروبات ها می توانند روزانه یکبار برای مواردی مانند پاکسازی شریان های مسدود، ترمیم بافت آسیب دیده نخاع، شناسایی سلول های سرطانی و ارسال دارو به برخی نقاط خاص استفاده شوند. در این پژوهش سوالات بیشماری در زمینه جمع آوری و کنار هم قرار گرفتن سلول های انسانی و کار کردن آنها با یکدیگر مطرح می شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال