دانشمندان برای ساخت ربات های جدید از فندوق الهام گرفتند

گیاهانی مانند فندوق می توانند به دانشمندان کمک کنند تا با الهام از آنها ربات های جهنده بسازند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان از گیاهی با نام فندوق افسونگر برای ساخت ربات جهنده استفاده کردند. این گیاه قادر است با سرعت ۹ متر بر ثانیه دانه های خود را به بیرون […]

گیاهانی مانند فندوق می توانند به دانشمندان کمک کنند تا با الهام از آنها ربات های جهنده بسازند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان از گیاهی با نام فندوق افسونگر برای ساخت ربات جهنده استفاده کردند. این گیاه قادر است با سرعت ۹ متر بر ثانیه دانه های خود را به بیرون پرت کند. به گفته محققان بررسی روش کارکرد این گیاه می تواند در آینده در ساخت و توسعه فناوری های حدید مورد استفاده قرار بگیرد.

دانشمندان دانشگاه دوک در کارولینای شمالی همراه با دکتر جاستین خورخه با ضبط ویدیویی از گیاه فندون افسونگر در سه گونه متفاوت شروع به کار کردند. این گیاهان می توانند دانه های خود را از کیسه میوه به بیرون پرتاب کنند. با توجه به سرعت بالای پرتاب، فیلم ها با سرعتی معادل ۱۰۰ هزار فریم در ثانیه ثبت شدند.

محققان در زمان مشاهده این ویدیو به صورت آهسته متوجه شدند هنگام خشک شدن، کپسول‌های میوه شبیه به یک تکه چوب شده و حالت پیچ خوردگی به سمت داخل پیدا می‌کنند. در این حالت باعث فشار به کناره‌های دانه از قسمت پشت خواهند شد. در این هنگام دانه با سرعت به بیرون پرتاب میشود.

به گفته محققان در این اشکال عجیب و غریب زیست شناسی برخی مزایا وجود دارد که می‌توان از آنها در آینده برای طراحی فنرهای مصنوعی یا ربات‌های جهنده کوچک استفاده کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال