تصاویر سیستم‎عامل Fuchsia گوگل برای گوشی‎های هوشمند به بیرون درز پیدا کرد

سال گذشته اخباری مبنی بر این منتشر شد که شرکت گوگل در حال کار بر روی یک سیستم‎عامل جدید برای گوشی‎های هوشمند با نام رمزی Fuchsia است. گرچه در آن زمان این سیستم‎عامل تنها به شکل یک خط فرمان وجود داشت، اما به نظر می‎رسد براساس گزارش وب‎سایت ArsTechnica اوضاع برای گوگل به خوبی پیش […]

سال گذشته اخباری مبنی بر این منتشر شد که شرکت گوگل در حال کار بر روی یک سیستم‎عامل جدید برای گوشی‎های هوشمند با نام رمزی Fuchsia است. گرچه در آن زمان این سیستم‎عامل تنها به شکل یک خط فرمان وجود داشت، اما به نظر می‎رسد براساس گزارش وب‎سایت ArsTechnica اوضاع برای گوگل به خوبی پیش رفته چون تصاویری از سیستم‎عامل مذکور به بیرون راه یافته است.

برنامه‎ای که غول دنیای اینترنت برای Fuchsia در نظر گرفته است مشخص نیست اما بایستی تنها به یک نکته اشاره داشت یعنی برخلاف سیستم‎عامل اندروید یا Chrome، Fuchsia مبتنی بر لینوکس نیست. بلکه به نظر می‎رسد که این سیستم‎عامل براساس میکرو کرنل خود گوگل یعنی مگنتا (Magneta) است. ظاهرا مگنتا همانند با شوکی محسوب می‎شود که گوگل به دنبال استفاده از آن لینوکس را رها می‎کند، اما آن‎طور که ArsTechnica اظهار می‎دارد، گوشی پیکسل گوگل هم‎چنان از Linux Kernel 3.18 استفاده ‎می‎کند که عرضه‎ی آن به سال 2014 بر می‎گردد.

از دیدگاه یک فرد معمولی به سختی می‎توان تفاوت بین اندروید و Fuchsia را متوجه شد، به استثنای رابط‎کاربری که به سادگی تغییر یافته است. گرچه هر برنامه‎ای که گوگل برای سیستم‎عامل جدید دارد، به نظر می‎رسد چیزی بیشتر از یک تجربه یا آزمایش است.

این ادعا براساس طراح Fuchsia آقای Travis Geiselbrecht بوده که گفته است سیستم‏ عامل Fuchsia “یک اسباب‎بازی، یک پروژه‎ی 20 درصدی یا یک زباله‎دان برای دفن چیزی مرده که دیگر به آن اهمیت نمی‎دهیم نیست.” در هر صورت، به نظر ما اندکی طول می‎کشد تا با اخبار بیشتری در این خصوص روبرو شویم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال