فروشگاه‌های چینی می‌توانند آیفون 16 گیگابایتی شما را به نسخه‌ی 128 گیگابایتی ارتقا دهند

هنگامی که اپل از نسخه‌ی 16 گیگابایتی آیفون 6اس و 6اس پلاس رونمایی کرد بسیاری از این اقدام اپل ناراحت شدند چرا که انتظار می‌رفت نسخه‌ی 16 گیگابایتی آیفون‌های اپل دیگر تولید نشوند. شاید امروزه دیگر 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای کاربران گوشی‌های هوشمند اصلا مناسب نباشد و کاربران گوشی‌های‌هوشمند بیشتر به دنبال نسخه‌هایی با […]

هنگامی که اپل از نسخه‌ی 16 گیگابایتی آیفون 6اس و 6اس پلاس رونمایی کرد بسیاری از این اقدام اپل ناراحت شدند چرا که انتظار می‌رفت نسخه‌ی 16 گیگابایتی آیفون‌های اپل دیگر تولید نشوند. شاید امروزه دیگر 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای کاربران گوشی‌های هوشمند اصلا مناسب نباشد و کاربران گوشی‌های‌هوشمند بیشتر به دنبال نسخه‌هایی با فضای داخلی بیشتر باشند. به‌هر‌حال اپل نسخه‌های 32 و 128 گیگابایتی را نیز برای آیفون‌ 6اس و 6اس پلاس عرضه کرده که نسخه‌ی 128 گیگابایتی آن قیمت بسیار زیادی دارد. حال فروشگاه‌های چینی روشی را پیدا کرده‌اند که برطبق آن تنها با 92 دلار، کاربران این کشور می‌توانند آیفون خود را به 128 گیگابایت ارتقا دهند.

منظور از ارتقا دادن حافظه‌ی داخلی گوشی عوض کردن نسخه‌ی 16 گیگابایتی به جای نسخه‌ی 128 گیگابایتی نیست. در واقع چینی‌ها موفق شدند تا چیپست به کار گرفته شده برای حافظه‌ی داخلی گوشی را جدا کرده و آن را با چیپ 128 گیگابایتی جایگزین کنند. البته جایگزینی این چیپ‌ها به راحتی جایگزینی هارد‌های لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی نیست و باید دید چشم بادامی‌های چین از چه روشی برای ارتقا فضای داخلی آیفون‌های اپل استفاده کرده‌اند.

فروشگاه‌های چینی قادر خواهند بود آیفون 16 گیگابایتی شما را به نسخه‌ی 128 گیگابایتی ارتقا دهند

فروشگاه‌های چینی برای این که بتوانند چیپ‌های NAND 16 گیگابایتی آیفون 6 را با چیپ‌های 128 گیگابایتی جایگزین کنند، گوشی را به طور کامل باز می‌کنند. جایگزین کردن حافظه‌های داخلی استفاده شده در آیفون 6 به همین راحتی نیز صورت نمی‌گیرد چرا که اپل به طور پیاپی سریال‌های درج شده بر روی این چیپ‌ها را در گوشی چک می‌کند و برای جلوگیری از مشکلات امنیتی و به وجود آمدن مسائلی از این دست مجبور به چک کردن پیاپی شماره سریال‌های درج شده خواهد بود. حال چینی‌ها مشخص نیست برای دور زدن اپل از چه راه و روشی استفاده کرده‌اند اما چیزی که مشخص شده این است که چینی‌ها توانسته‌اند سریال‌های ثبت شده در چیپ‌ها را بر روی چیپ جدید قرار دهند و گوشی نیز بدون هیچ‌گونه مشکلی به کار خود ادامه می‌دهد.

فروشگاه‌های چینی قادر خواهند بود آیفون 16 گیگابایتی شما را به نسخه‌ی 128 گیگابایتی ارتقا دهند

البته استفاده از این روش تنها زمانی صورت می‌گیرد که اپل به طور رسمی گوشی را تایید کرده باشد و مشکلی از بابت چک شدن سریال‌های ثبت شده نباشد. علاوه بر این، امکان صدمه رسیدن به گوشی و خراب شدن برخی از قطعات آن وجود دارد؛ نیازی به گفتن این نکته نیست که اپل با یک بروز رسانی ممکن است این قابلیت را به طور کامل از بین ببرد. این تغییرات فعلا در آیفون 6 صورت می‌گیرد و همان‌طور که گفتیم برای تبدیل نسخه‌ی 16 گیگابایتی به نسخه‌ی 128 گیگابایتی تنها به 92 دلار نیاز خواهید داشت.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال