WWDC 2016: دستیار صوتی سیری به سیستم‎عامل مک می‌آید

کریگ فدریگی نایب رئیس ارشد بخش نرم‎افزاری اپل بر روی صحنه‎ی کنفرانس WWDC 2016 اپل اعلام کرد که نسخه‎ی بعدی سیستم‎عامل مک (به اسم macOS Sierra) همراه با یک ماژول داخلی سیری خواهد آمد تا امکان جستجوی صوتی و تمامی فرمان‎های دیگر بدون استفاده از دست سیری را فراهم کند. این اولین بار است که […]

کریگ فدریگی نایب رئیس ارشد بخش نرم‎افزاری اپل بر روی صحنه‎ی کنفرانس WWDC 2016 اپل اعلام کرد که نسخه‎ی بعدی سیستم‎عامل مک (به اسم macOS Sierra) همراه با یک ماژول داخلی سیری خواهد آمد تا امکان جستجوی صوتی و تمامی فرمان‎های دیگر بدون استفاده از دست سیری را فراهم کند. این اولین بار است که قابلیت‎های سیری بر روی یک کامپیوتر رومیزی موجود خواهد بود، گرچه عملکردهای مشابهی در ویندوز 10 و سیستم‎عامل کروم دیده می‎شود.

ابتدا در بهمن ماه سال گذشته بود که وب‎سایت 9to5Mac شایعات مربوط به این قابلیت را گزارش داد، که اشاره به این داشت که اپل از سال 2012 در حال کار بر روی نسخه‎های این قابلیت بوده است. تصاویر به بیرون درز پیدا کرده توسط وب‎سایت MacRumors در اردیبهشت ماه هم‎چنین آیکون‎های سیری را در نوار منو و داک، در عوض یک منوی سوایپی همانند با صفحه‎ی ناتیفیکیشن‎ها، نشان داد. اوایل این هفته، گزارشات اشاره به این داشتند که سیری در بعضی از پاسخ‎‎ها به کوئری‎ها به Finder (نام مرورگر فایل OS X) رجوع می‎کند، که نشان از این داشت که اپل از قبل یک‎سری کد را اجرا کرده است.

شایعات درست بودند و حالا نسخه‎ی دسکتاپی جدید سیری در داک سیستم‎عامل مک در کنار finder و سایر اپلیکیشن‎های مرکزی مک قرار می‎گیرد. از این‎جا، سیری قادر به جستجو از میان فایل‎ها در کامپیوتر، پخش موزیک‎های ذخیره شده به صورت لوکال و انجام تمامی وظایف مبتنی بر وبی است که می‎تواند بر روی موبایل انجام دهد.

حالا که سیری در حال کار در قالب یک اپلیکیشن مک است، نتایج جستجو را هم‎چنین می‎توان به مرکز ناتیفیکیشن سنجاق کرده و به اپلیکیشن‎های مختلف کشید، همانند با کاری که از نتایج جستجو‎ی Finder انجام خواهید داد. این دستاورد راهی جدید برای مسیریابی از بین فضای ذخیره‎سازی لوکال و نتایج جستجوی مبتنی بر وب، در کنار Finder و Spotlight است. اپل هم‎چنین به‎روزرسانی‎های مهمی برای سیری خارج از مک ارائه داده و سیری را در اختیار توسعه‎دهندگان شخص ثالث قرار داده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال