6 دلیل برای خرید آیفون6 بجای گلکسی اس6

چندی پیش در تک نیوز مطلبی منتشر کردیم که در آن به بررسی 7 دلیل خرید گلکسی اس 6 سامسونگ بجای آیفون 6 اپل پرداختیم. باید توجه داشت که گلگسی اس 6 سامسونگ در حال حاضر یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی در بازارهای جهانی است و یک سروگردن از رقبای خود بالاتراست. اگرچه هیچ […]

چندی پیش در تک نیوز مطلبی منتشر کردیم که در آن به بررسی 7 دلیل خرید گلکسی اس 6 سامسونگ بجای آیفون 6 اپل پرداختیم. باید توجه داشت که گلگسی اس 6 سامسونگ در حال حاضر یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی در بازارهای جهانی است و یک سروگردن از رقبای خود بالاتراست. اگرچه هیچ محصولی بدون عیب و نقص نیست، اما مادامی که این پرچمدار سامسونگ را در کنار رقبایی نظیر جی 4 ال‌جی، اچ‌تی‌سی وان ام 9 و سایر گوشی‌های معرفی شده سال 2015 از برندهای دیگر در نظر می‌گیریم، می‌بینیم که گلکسی اس 6 حرف اول را می‌زند. هرچند که ممکن است برخی کاربران سلیقه‌ای عمل کرده و برند دیگری را بپسندند.
از اندروید که بگذریم، باید اذعان داشت که با وجود این برتری‌‌های گلکسی اس 6 سامسونگ، آیفون 6 اپل هنوز هم به عنوان یک رقیب سرسخت و جدی برای این پرچمدار سامسونگ، به شمار می‌آید.
اگرچه دو پرچمدار اپل و سامسونگ در اکثر ویژگی‌ها با یکدیگر تفاوت دارند، اما سامسونگ و اپل از دیرباز با یکدیگر در رقابت بوده‌اند و خیلی از هواداران و کاربران، محصولات این دو برند مطرح را با یکدیگر مقایسه می‌کنند.
در این نوشته همانطور که قول داده بودیم، قسمت عکس ماجرای قبلی یعنی دلایل خرید آیفون 6 بجای گلکسی اس 6 را بررسی خواهیم کرد. باز هم مانند نوشته قبلی تاکید می‌کنیم دلایل مطرح شده، صرفا جنبه بررسی دارند و ممکن است خیلی از کاربران دو شرکت این دلایل را در انتخابشان لحاظ نکنند.

 

رابط کاربری زیبا و کاربرپسند، جلوه‌های بصری جذاب

1
با وجود این که رابط کاربری تاچ‌ویز سامسونگ هرچه جلوتر می‌رویم عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد و در آخرین نسخه‌های عرضه شده، بسیار ساده‌تر، گرافیکی‌تر و کاربرپسندتر از همیشه شده است، اما بازهم iOS هنوز هم که هنوز است از نظر عملکرد کلی جلوتر است. رابط کاربری اپل به سادگی، سبکی و زیبایی مشهور است و علاقه‌مندا خاص خود را دارد. باوجود بهبودی‌های اخیر تاچ‌ویز، بازهم این رابط کاربری مقداری سنگین می‌نماید و جای کار بیشتری دارد.

 

عدم جذب آثار انگشتان و لکه‌های چربی

2
سامسونگ با استفاده از گوریلا گلس در قاب پشتی گلکسی اس 6 تحولی شگرف در محصولات خود پدید آورد و استفاده از بدنه پلاستیکی را کنار گذاشت. با وجود اینکه Gorilla Glass 4 قاب پشت گوشی گلکسی اس ۶ را به صورت کامل پوشانده است و آن‌طور که به نظر می‌رسد خوب بوده و نگه داشتن آسان گوشی در دست را فراهم نموده است اما با در دست گرفتن این گوشی، آثار انگشت و لکه‌های چربی خود را نمایان می‌کنند و راهی هم برای فرار از آن وجود ندارد. در مقابل آیفون 6 به خاطر داشتن بدنه آلومینیومی این مشکل را ندارد و اثر انگشت روی آن مشاهده نمی‌شود؛ اما ذکر این نکته خالی از لطف نخواهد بود که نگهداری آیفون در دست به خوبی گلکسی اس 6 نیست.

بدنه تمام فلزی ساده و زیبا

3
همانطور که می‌دانید سامسونگ روند قبلی خود در تولید بدنه‌ پلاستیکی را در گلکسی اس 6 کنار گذاشته و در این پرچمدار از یک بدنه فلزی به همراه ترکیب شیشه گوریلا استفاده کرده است. با وجود اینکه گلکسی اس ۶ تقریبا از نظر طراحی ظاهری با آیفون ۶ برابری می‌کند، اما ممکن است برخی کاربران با در دست گرفتن یک گوشی با قاب شیشه‌ای احساس راحتی نکنند. بد نیست بدانید که اپل در آیفون 4 و 4 اس از قاب شیشه‌ای استفاده کرده بود و شاید به همین دلیل دیگر این روند را در تولید محصولات بعدی خود اعمال نکرد.

امکانات فراوان و قابلیت اطمینان

4
کاربران گوشی‌های اپل همیشه از ثبات و قابل اطمینان بودن این محصولات صحبت می‌کنند، به این معنی که این گوشی‌ها کمتر دچار مشکلات و معایب بزرگ می‌شوند و همیشه می‌شود در این مسئله روی آن‌ها حساب باز کرد. برخی از پرچمداران اندرویدی امسال، مشکلات بزرگی را تجربه کردند.
درست است که آیفون ۶ سنسور SpO2 یا فوکوس خودکار ندارد اما می‌توان عکس‌های خوب و در حد عالی با آن گرفت و طول عمر باتری آن را نیز پیش‌بینی کرد.

 

دریافت به روزرسانی به موقع و سریع

5
یکی از مشکلات عمده‌ای که کاربران اندروید با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، عدم دریافت به روزرسانی های این پلتفرم در دراز مدت است اما در نقطه مقابل مادامی که نسخه جدیدی از سیستم‌عامل محبوب iOS توسط اپل عرضه می‌شود، اکثر کاربران این پلتفرم می‌توانند بدون وقفه آن را فقط در مدت چند ساعت به آسانی دریافت کنند.
از طرف دیگر این مسئله مهم نیست که اکنون جدیدترین نسخه اندروید یعنی آبنبات چوبی روی پرچمداران سامسونگ در حال اجرا می‌باشد، آنچه مهم است این است که عرضه به‌روزرسانی اندروید برای آن‌ها به احتمال زیاد مدت زمان قابل توجهی به طول نخواهد انجامید.

تجربه کاربری خوب و رضایت بخش

6
اصولا اپل در ساخت محصولات خود حتی به ریزترین و کوچکترین جزئیات، از سخت افزار گرفته تا نرم‌افزار، توجه می‌کند. همین مسئله هم عملکرد مناسب و هماهنگ اجزای دستگاه را با یکدیگر تضمین می‌کند و آنچه در نهایت به ارمغان می‌آید یک تجربه کاربری خوب و عالی برای استفاده کننده یا همان کاربر محصول می‌باشد.
این بدین معنی نیست که گلکسی اس 6 سامسونگ در زمینه تجربه کاربری بد عمل کرده و یا شما را ناامید خواهد کرد، بلکه منظور این است اگر به دنبال تجربه کاربری مشابه آنچه اپل در پرچمدارانش ارائه می‌کند، هستید، باید کمی بیشتر منتظر بمانید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال