رتبه‌ی نخست تولید قطعات دوربین گوشی‌های هوشمند متعلق به کدام شرکت است؟

مسلما توجه به دوربین گوشی‌های هوشمند از دیرباز جزو مهمترین جنبه‌های خرید یک تلفن همراه به حساب می‌آمد. اما به تازگی مقوله دوربین در گوشی‌های پرچمدار شرکت‌های بزرگ به موضوعی مهم و حیاتی در پیروزی یک نسل از پرچمداران کمپانی خاص بر دیگر شرکت‌ها به حساب آمده و شرکت‌ها تاکید بسیار خاصی به افزایش کیفیت […]

مسلما توجه به دوربین گوشی‌های هوشمند از دیرباز جزو مهمترین جنبه‌های خرید یک تلفن همراه به حساب می‌آمد. اما به تازگی مقوله دوربین در گوشی‌های پرچمدار شرکت‌های بزرگ به موضوعی مهم و حیاتی در پیروزی یک نسل از پرچمداران کمپانی خاص بر دیگر شرکت‌ها به حساب آمده و شرکت‌ها تاکید بسیار خاصی به افزایش کیفیت عکس‌های گوشی هوشمندشان داشته و به همین دلیل از بهترین ماژول دوربین در دستگاه هوشند خود استفاده می‌کنند. به همین منظور می‌بایست کمی در زمینه صنعت تولید قطعات دوربین و حسگر‌ها بیشتر متمرکز شویم و نگاهی نزدیک به ساختار شرکت‌ها بیاندازیم تا متوجه شویم که کدامیک از شرکت‌های تولید کننده بازار، بهترین و بیشترین تولیدات در این زمینه را در دست دارد.

سونی

با یکی از بزرگترین و بهترین سازندگان قطعات دوربین در دنیا شروع خواهیم کرد. این کمپانی ژاپنی از سال‌های دور در زمینه تولید قطعات دوربین و به طور خاص، حسگر‌های دوربین‌ها، نقش اساسی و مهمی در بازار‌های گوشی‌های هوشمند و دوربین‌های حرفه‌ای داشته و در واقع چند سالی است که در زمینه تکنولوژی قطعات دوربین گوشی‌های هوشمند نیز، جلودار و پیش قراول این صنعت بوده است. جالب است بدانید که این کمپانی بزرگ و مشهور در سال 2014، 40 درصد از حسگر‌های دوربین گوشی‌های هوشمند دنیا را تامین کرده است.

سنسورها و یا همان حسگر‌های تولید شده توسط شرکت سونی، چند سالی است که راه خود را به سمت تمامی گوشی‌های هوشمند سطح بازار باز کرده است. گرچه حتی ماژول دوربین قرار گرفته بر روی گوشی‌های هوشمند نیز ساخت شرکت سونی نباشد. اگر در مورد محتوای سنسورها و یا همان حسگر‌های دوربین‌ها کنجکاو هستید باید گفت که سنسور‌ها همان قطعاتی از ماژول دوربین‌های قرار گرفته بر روی گوشی‌های هوشمند و یا دوربین‌های حرفه‌ای و یا غیر حرفه‌ای هستند که وظیفه آنها، جذب نور محیط و تبدیل آنها به یکسری اطلاعات دیجیتالی است. هر حسگر دارای مشخصه‌های مخصوص به خود است. تعداد پیکسل‌ها یا همان میزان تفکیک پذیری یک حسگر که با مگاپیکسل مشخص می‌شود، اندازه هر پیکسل، میزان چگالی تصویر (که از رابطه تعداد پیکسل‌ها و ابعاد حسگر محاسبه می‌شود)، حداکثر میزان توانایی حسگر در زمینه ضبط فیلم بر اساس نرخ فریم و دیگر موارد از جمله مشخصات فنی یک حسگر خواهند بود. ماژول دوربین یک گوشی هوشمند نیز دارای مشخصه‌های فنی فراوانی مانند امکان فوکوس خودکار، ویژگی‌های مختلف پروسه فوکوس، حداکثر و حداقل میزان گشودگی دیافراگم و بسیاری از  موارد دیگر است.

flagship-smartphones-aa-9-of-18-710x399

حسگر Exmor ساخت شرکت سونی در درون ماژول دوربین پرچمداران شرکت‌های مختلفی قرار گرفته است

بهترین و باکیفیت‌ ترین حسگرهای ساخت شرکت سونی تحت نام Exmor RS به صنعت گوشی‌های هوشمند عرضه می‌شود. آخرین نسخه از این سری از حسگرهای شرکت سونی از نوع BSI و با دقت 21 مگاپیکسل بوده و IMX230 نام دارد و کماکان در گوشی‌های سطح بالا بازار همانند گوشی هوشمند هانر 7 هواوی قرار دارد. حسگر قدرتمند IMX240 سونی نیز در گوشی‌های سطح بالایی چون گلکسی نوت4 و گلکسی اس6 سامسونگ قرار دارد. همچنین سنسور IMX234 این شرکت نیز در گوشی جی4 ال‌جی قرار داده شده است.

البته بهتر است این نکته را نیز در نظر داشته باشید که شرکت سونی تنها در بازار دوربین گوشی‌های هوشمند سطح بالا فعالیت نکرده و حسگر‌های 8 و 13 مگاپیکسلی آن توسط کمپانی‌های چینی تولید کننده گوشی‌های هوشمند طرفداران بسیار زیادی داشته و تقاضاها از این بخش بسیار زیاد است و این شرکت‌ها از حسگر‌های مزبور در گوشی‌های میان رده و مقرون به صرفه خود استفاده می‌کنند. برای مثال حسگر 13 مگاپیکسلی IMX214 سونی در گوشی‌های پرطرفدار شرکت‌های مشهوری چون هواوی و اوپو قرار داده شده است و در طی 12 ماه گذشته، این روند به بالاترین میزان خود رسیده است.

Untitled

علاوه بر صنعت تولید سنسور دوربین‌ها، شرکت ژاپنی سونی در زمینه توسعه تکنولوژی فوکوس خودکار تشخیص حالت (PDAF) نیز فعال بوده و در کنار آن در حال توسعه و بهبود حالت‌های HDR داخلی حسگر و افزایش میزان سرعت نرخ فریم‌ها در عکاسی نیز هست. تمامی این تلاش‌ها به منظور پیشی گرفتن و جلودار ماندن این شرکت در زمینه تولید و فروش سنسور‌ها و قطعات دوربین در این بازار عظیم است.

جالب است بدانید که میزان بسیار زیادی از سوددهی شرکت سونی از بخش تولید قطعات دوربین و سنسور این شرکت بوده و به همین دلیل به تازگی این کمپانی ژاپنی اقدام به سرمایه گذاری چهار بیلیون دلاری در این بخش از شرکت خود کرد. به همین دلیل برای اولین بار از سال 1989، این شرکت اقدام به صدور سهام خود در این بخش از صنعت تولیدی خود کرده است و مسلما این عمل به دلیل افزایش تقاضای شرکت‌های مختلف گوشی‌ سازی دنیا به سنسور‌های شرکت سونی انجام گرفته شده است.

در پایان این بخش نظر شما را به مشاهده بررسی کیفیت سنسور ساخته شده توسط شرکت سونی جلب می‌کنیم.

OmniVision

آمنی ویژن یکی دیگر از نام‌های مشهور در صنعت تولید حسگر دوربین گوشی‌های هوشمند می‌باشد. اما محصولات این شرکت بجای گوشی‌های سطح بالا، بیشتر در گوشی‌‌های میان رده و پایین رده سطح بازار یافت می‌شود.

قیمت فروش معمولی‌ترین سنسور ساخته شده توسط این شرکت برابر 1.79 دلار بوده و در مقایسه با سنسور‌های سونی با قیمت 7 دلار، مسلما خرید سنسور‌ دوربین گوشی‌های هوشمند پایین و میان رده از این شرکت کار بسیار درستی خواهد بود و به پایین آمدن قیمت نهایی یک گوشی و فروش بیشتر آن کمک شایانی خواهد کرد. در حقیقت این شرکت به دلیل عرضه سنسور‌های CMOS خود با قیمتی بسیار پایین، مورد توجه بسیاری از شرکت‌های گوشی‌ سازی در حال رشد چینی و هندی قرار گرفته است.

UntitledOmniVision-PureCel-S

البته حسگر‌های این شرکت نیز گهگاهی در درون گوشی‌های سطح بالایی همچون وان ام8 اچ‌تی‌سی قرار می‌گیرد. حتی جالب است بدانید که قبل از عقد قرارداد سونی با شرکت اپل، کمپانی آمنی ویژن مسئولیت تامین حسگر‌های دوربین دستگاه‌های هوشمند شرکت اپل را بر عهده داشت.

این شرکت تولید کننده به تازگی از سنسور 23.8 مگاپیکسلی خود با نام OV23850 به منظور استفاده در گوشی‌های هوشمند رونمایی کرده است. این سنسور جدید دارای قابلیت PDAF بوده و از تکنولوژی video binning و همچنین قابلیت ضبط فیلم با دقت 4K پشتیبانی می‌کند.

همچنین این شرکت برای گوشی‌های سطح بالای بازار، حسگر دیگری با دقت 13 مگاپیکسل و مجهز به تکنولوژی PureCel design در اختیار دارد. در واقع در درون این حسگر، پیکسل‌ها با ابعاد بزرگتری در کنار هم قرار داده شده و حسگر نسبتا بزرگتری را ایجاد کرده است. ابعاد هر کدام از این حسگرها به 1.3 میکرون می‌رسد و با این عمل، کاربر در هنگام عکاسی در محیط‌های کم نور، عکس‌های نسبتا بهتر و باکیفیت‌تری را به ثبت می‌رساند.

مطمئنا با شنیدن ساختار این فناوری به یاد تکنولوژی اولتراپیکسل شرکت اچ‌تی‌سی خواهید افتاد. پس بهتر است بدانید که کمپانی آمنی ویژن نیز در بوجود آمدن این فناوری نقش اساسی و عمده‌ای را داشته است.

توشیبا 

شرکت‌ توشیبا یکی دیگر از کمپانی‌‌های بزرگ دنیاست که از دیرباز در زمینه تولید قطعات دوربین گوشی‌های موبایل سابقه بلند مدتی و طویلی دارد. با اینکه این روز‌ها، سنسور‌های تولید شده توسط این شرکت در گوشی‌های سطح بالای بازار یافت نمی‌شود اما بیشتر شهرت حسگر‌های این کمپانی به دلیل سنسورهای شگفت انگیزی مانند سنسور 41 مگاپیکسلی موجود در گوشی 808 پیور ویو نوکیا است.

Toshiba-HES9-large-image-sensorاین کمپانی در روزهای اخیر به دنبال کاهش ابعاد سنسور خود و همچنین کاهش میزان مصرفی انرژی این قطعات می‌باشد و بدین منظور این شرکت به تازگی سنسور جدید تحت نام T4K82 را به بازار‌ دوربین گوشی‌های هوشمند عرضه کرده است. این قطعه قادر است در سرعت بسیار بالای 240 فریم بر ثانیه، تصاویر اسلوموشن بسیار زیبایی را با دقت فول اچ‌دی تولید کند. کمپانی توشیبا در ماه مارس همین سال از محصول جدید خود رونمایی کرد.

به طور معمول، این شرکت هم اینک در زمینه تولید سنسور‌های 8 و 13 مگاپیکسلی برای گوشیهای هوشمند معمولی، و سنسور 20 مگاپیکسلی برای گوشی‌های هوشمند سطح بالای بازار فعالیت دارد. سنسور T4KA7 کمپانی توشیبا هم اینک به عنوان حسگر در دوربین اصلی گوشی وان ام9 اچ‌تی‌سی قرار داشته و به ثبت تصاویر با کیفیت کمک می‌کند. همانند کمپانی سونی، شرکت توشیبا نیز بر روی سنسور‌های خود تکنولوژی PDAF را یکپارچه سازی کرده است و فناوری نگارش و تعیین عمق سه‌ بعدی تصاویر (که مختص به توشیبا می‌باشد) و همچنین تکنولوژی bright mode به منظور افزایش میدان دید و وضوح تصاویر در هنگام فیلمبرداری در حالت اسلوموشن، از دیگر قابلیت‌های سنسور‌های تولید شده توسط شرکت توشیبا به حساب می‌آیند.

در پایان این بخش باید گفت که هم اینک شرکت توشیبا در حال تمرکز بر روی بازار دوربین گوشی‌های هوشمند چینی بوده و بیشترین فعالیت آن، رفع تقاضای این گونه شرکت‌ها می‌باشد. البته به منظور رشد بیشتر، این شرکت ژاپنی به تازگی اقدام به پای نهادن در صنعت خودروسازی و داروسازی نیز کرده است و در دیگر جنبه‌ها، این شرکت بزرگ بر روی پروژه گوگل با نام آرا نیز سهمی داشته و مسئولیت تولید سنسورهای دوربین این گوشی‌ها را بر عهده دارد.

SK Hynix

شرکت هاینیکس یک کمپانی نیم هادی تامین کننده قطعات در کُره جنوبی می‌باشد که به دلیل فراهم آوردن سنسور‌هایی با قسمت ارزان و مقرون به صرفه، این چنین رتبه‌ای را نصیب خود کرده است. همانند دیگر رقبای خود، این شرکت نیز در زمینه تولید سنسور‌های 8 و 13 مگاپیکسلی فعالیت داشته و بیشتر تمرکز خود را بر روی بازار‌های پُر سود گوشی‌های ارزان قیمت چینی و همچنین شرکت‌های در حال رشد معطوف کرده است. همچنین جالب است بدانید که این شرکت سابقه تولید ماژول دوربین‌های پایین رده‌ای را برای گوشی‌های مقرون به صرفه و ارزان قیمت شرکت سامسونگ در کارنامه خود دارد.

البته این کمپانی تنها در تولید سنسور‌های پایین رده و ارزان قیمت فعالیت نداشته و سال پیش، این کمپانی اقدام به معرفی حسگر سطح بالای 21 مگاپیکسلی خود نمود. این کمپانی در روزهای اخیر همانند سابق فعالیت زیادی نداشته و قصد رقابت جدی با سایر شرکت‌ها را نیز ندارد. در واقع به جای آن که این کمپانی به تولید محصولاتی منحصر به فرد اقدام نماید، قیمت پایین محصولات آن باعث جذب تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند به سوی خودش شده است.

سامسونگ

همانطور که از پیش می‌دانید، کمپانی بزرگ سامسونگ از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند در دنیا می‌‎باشد. اما شاید می‌بایست این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که این کمپانی در زمینه تولید سنسور دوربین نیز فعالیت داشته و در این صنعت نیز دستی دارد. در حقیقت کمپانی سامسونگ در کنار تولید بهترین گوشی‌های هوشمند دنیا، از تکنولوژی‌های جدید خود در زمینه تولید سنسور‌های باکیفیت‌تر نیز کمک می‌گیرد. البته فعالیت این شرکت کُره‌ای همانند شرکت رقیب خود یعنی سونی نبوده و هم اینک این صنعت در کمپانی سامسونگ، در حال رشد محسوب می‌شود اما با این حال کمپانی سامسونگ در حال برنامه ریزی برای رشد و توسعه بخش تولید حسگر و ماژول دوربین خود است.

Samsung-Galaxy-S5-camera-645x327

در کنار بهبود سخت افزاری گوشی‌های هوشمند، سامسونگ در حال تمرکز بر روی بخش نرم افزاری خود نیز هست و تکنولوژی فوکوس مجدد جزو این دسته از فناوری‌ها به حساب می‌آید که با استفاده از اطلاعات عمق میدان تصویر بدست می‌آید

کمپانی سامسونگ در زمینه تولید حسگر دوربین‌ها بسیار فعال بوده و هم اینک لیست بلند بالایی از سنسور‌های مختلفی همچون انواع حسگر‌های FSI یا Front Side Illuminated و BSI  یا  Back Side Illuminated را در اختیار دارد. بالاترین سطح فناوری سامسونگ در زمینه تولید حسگر به تکنولوژی انحصاری این شرکت در طراحی و تولید حسگر‌هایی با پیکسل‌های ISOCELL خلاصه می‌شود. در معرفی فناوری ایزوسل باید گفت که این تکنولوژی جدید در جهت کاهش نویز تصاویر بکار رفته در مقایسه با حسگرهای BSI مرسوم با کاهش دخالت و رابطه بین پیکسل‌های مختلف رنگی باعث کاهش نویز و دقت بیشتر در تولید رنگ‌ها در تصاویر می‌شود.

Untitled

هر چند بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند هم اینک ممکن است وابستگی خاصی به گوشی‌های سطح بالای کمپانی سامسونگ پیدا کرده باشند اما باید گفت که قیمت میانگین سنسور‌های تولید شده توسط این کمپانی بزرگ به 1.93 دلار می‌رسد. البته در این گستره می‌توانید سنسور‌های متفاوتی را پیدا کنید. از حسگر 1.3 مگاپیکسلی این شرکت که برای استفاده در گوشی‌های ارزان قیمت مورد استفاده قرار می‌گیرد، گرفته تا حسگر 16 مگاپیکسلی موجود بر روی گوشی سطح بالا و پرچمدار این شرکت یعنی گلکسی اس6، تمامی این موارد از جمله سنسور‌های تولید شده توسط این شرکت به حساب می‌آیند. علاوه بر آن، این کمپانی کُره‌ای بسیار مستقل عمل کرده و در عین حال برای سنسور‌های ساخته شده خود، ماژول دوربین نیز می‌سازد. samsung-16mp-isocell-sensor-2-645x367

اخیرا سنسور‌های ساخته شده توسط شرکت سامسونگ بر روی گوشی‌های ساخت خود این شرکت مانند گلکسی اس5 و اس6 نیز قرار گرفته‌اند. البته هرچند بدلیل پایین بودن میزان خط تولید سنسورهای این شرکت کُره‌ای و در کنار آن، تقاضای بسیار زیاد برای پرچمداران این کمپانی، به تازگی سامسونگ اقدام به همکاری با کمپانی سونی در تولید سنسور مربوط به دوربین گوشی گلکسی اس6 کرده است. در بررسی‌های دقیق انجام شده بر روی تصاویر ثبت شده توسط دو مدل از گوشی‌های گلکسی اس6 دارای سنسور‌ شرکت‌های سامسونگ و سونی متوجه این موضوع شده‌ایم که این تصاویر با یکدیگر تفاوت نسبتا کمی داشته و این موضوع آنقدر مهم نیست که به چشم آید. اما در کنار آن، موضوع مهمتر این مسئله است که کمپانی سامسونگ دوشادوش کمپانی قدرتمند سونی (در زمینه تولید سنسور) در حال طی مسیر است و در واقع این کمپانی کُره‌ای در این زمینه نیز توانسته است قابلیت‌های خود را در زمینه تولید حسگر‌های باکیفیت به همگام ثابت کند.

ال‌جی

شرکت ال‌جی نیز همانند رقیب دیرینه و همشهری خود یعنی کمپانی سامسونگ، از دسته تولید کننده گوشی‌های هوشمند و در کنار آن، جزو تولید کنندگان قطعات نیز به حساب می‌آید. البته چند وقتی است که این شرکت بزرگ در زمینه تولید قطعات دوربین گوشی‌های هوشمند بسیار مطلوب عمل کرده است و به همین منظور در سرتیتر بسیاری از خبرگزاری‌ها قرار گرفته است.

LG Innotek بخشی از کمپانی ال‌جی به حساب می‌آید که مسئولیت این قسمت، کار بر روی فناوری‌های جدید و تولید قطعات نوآورانه است. در واقع این بخش به طراحی‌های منحصر به فرد خود در زمینه تولیدات قطعات مشهور است و جالب است بدانید که طراحی و تولید ماژول شگفت انگیز دوربین گوشی جی4 ال‌جی نیز حاصل فعالیت‌ها و تلاش‌های طراحان و مهندسان همین بخش می‌باشد.

اگرچه بر خلاف کمپانی سامسونگ، ال‌جی دست به تولید سنسورهای مربوط به گوشی‌های خود نمی‌زند اما بهتر است بدانید که این کمپانی بیشتر در زمینه طراحی و تولید ماژول‌های دوربین فعال است. البته گوشی پرچمدار شرکت ال‌جی از سنسور Exmor سونی استفاده می‌کند و از این نظر مستثناست. اما در زمینه تولید ماژول، ال‌جی دست به کار بزرگی زده و برای گوشی جی4 خود، ماژول دوربینی با میزان حداکثر گشودگی دیافراگم f/1.8 را ارائه کرده است. این ماژول دوربین، به میزان 80 درصد نور بیشتری را نسبت به گوشی جی3 ال‌جی، نسل پیشین جی4، با میزان گشودگی دیافراگم f/2.2، به داخل و به سمت سنسور دوربین هدایت می‌کند. البته در کنار آن می‌بایست بدانید که این مقدار گشودگی دیافراگم که شرکت ال‌جی درست به تولید آن زده است، بیشترین میزانی است که تا به حال بر روی یک گوشی هوشمند قرار گرفته است.

lg-g4-review-aa-11-of-34-710x399

کمپانی ال‌جی بر روی گوشی پرچمدار خود، جی4، از سنسور IMX234 سونی و لنز دوربین تولید شده توسط خود استفاده کرده است. همچنین فناوری‌های فوکوس لیزری و جبران طیف رنگی از دیگر تکنولوژی‌های بکار رفته در این گوشی است که خالق آنها، کمپانی بزرگ ال‌جی بوده و خود دست به طراحی آنها زده است.

اما اینها تمام موضوع نیست و کمپانی فعال ال‌جی به همراه تیم متخصص خود در زمینه توسعه سخت افزار‌های مربوط به ماژول دوربین‌ها و قطعات مربوط به آنها نیز فعالیت دارند. طراحی و تولید قطعات مربوط به فوکوس خودکار  لیزری، یکی از این اقدامات است. اگر یادتان باشد، کمپانی ال‌جی در زمینه تولید گوشی هوشمند جی3 خود، دست به ابتکاری هوشمندانه زد و بر روی پرچمدار آن سال خود، قابلیت فوکوس خودکار لیزری را برای اولین بار جای داد. اما این کمپانی سال بعد و بر روی گوشی جی4 خود، این قابلیت را بهبود بخشید و هم اینک گوشی جی4 از فناوری “تصحیح طیف رنگی مادون قرمز” برای ایجاد نورپردازی صحیح‌تر محیط برخوردار است.

همچنان که مشاهده کردید، کمپانی ال‌جی در زمینه تامین سنسور‌های مربوط به گوشی‌های خود هیچگونه نگرانی خاصی ندارد و می‌تواند با خیالی آسوده بر روی بخش ماژول دوربین و قطعات وابسته به آن تمرکز کند. همچنین می‌تواند با فعالیت بیشتر در این حیطه و تولید قطعاتی نوآورانه، به فروش بیشتر گوشی‌های هوشمند خود کمک کند، زیرا تجربه ثابت کرده است که گوشی‌هایی با فناوری‌های جدید، کاربران و خریداران بسیار زیادی را به سمت خود می‌کشد. زیرا خریداران همیشه به دنبال محصولاتی هستند که متفاوت از دیگران باشد.

اچ تی سی

همانند کمپانی ال‌جی، شرکت تایوانی اچ تی سی نیز در زمینه تولید سنسور، فعالیت خاصی نداشته و بیشتر بر روی طراحی و  تولید قطعات دوربین و ماژول‌های مربوط به آن متمرکز است.

htc-one-m9-vs-htc-one-m8-3-710x399

فناوری اولتراپیکسل اچ تی سی در پرچمدار جدید این شرکت یعنی وان ام9 به پایان خود نرسیده و این کمپانی تایوانی، سنسور اولتراپیکسل خود را به دوربین سلفی این گوشی منتقل کرده است.

کمپانی اچ تی سی، نام فناوری منحصر به خود را با عبارت “اولتراپیکسل” بیان می‌کند و ابعاد پیکسل‌های مربوط به این سنسور نیز به 2.0 میکرون می‌رسند. اما جالب است بدانید که در تولید این محصول از حسگر‌های تولید شده توسط شرکت‌های ST Microelectronics و OmniVision  نیز استفاده شده است. حسگرهایی مشابه در کمپانی‌های مذکور به ترتیب با نام‌های VD68969 و OV4688 شناخته می‌شوند. البته خلاقیت اچ‌تی‌سی به همینجا ختم نمی‌شود و این شرکت حتی بر روی گوشی وان ام8 خود از دو دوربین با سنسور‌های مجزا بر روی قاب پشتی گوشی استفاده کرد. جالب است بدانید که سنسور 2.1 مگاپیکسلی استفاده شده در این بخش از انواع حسگر‌های OV2722 شرکت آمنی ویژن بوده و این حسگر مسئولیت دریافت اطلاعات مربوط به عمق میدان تصویر را بر عهده دارد.

اما متاسفانه این شرکت تایوانی با وجود ارائه محصولاتی مبتکرانه و نوآورانه در این بخش، نتوانسته است به خوبی و همگام و هم سطح با دیگر رقبای خود در این عرصه به رقابت بپردازد و بدین منظور می‌بایست بدانید که در طی بررسی‌های انجام شده، دوربین گوشی‌های ساخته شده توسط این شرکت، امتیازات بسیار پایینی را نصیب خود کرده و کمی ناامید کننده ظاهر شده‌اند.

اما در آینده می‌بایست منتظر چه چیزی جدیدی باشیم؟

شرکت‌های بسیار زیادی در دنیا وجود دارند که در کنار تولید گوشی‌های هوشمند خود، دست به تولید قطعات، سنسورها و ماژول‌های دوربین گوشی خود می‌زنند. برای مثال کمپانی وان پلاس، یکی از این موارد است که لنز دوربین گوشی‌های خود را با استفاده از خط تولیدی مجزا، طراحی و تولید می‌کند. البته بسیاری از موارد مزبور در این مقاله ذکر شد و در این پست سعی شد که از بهترین و بزرگترین و در عین حال خلاقترین طراحان و تولید کنندگان صنعت دوربین گوشی‌های هوشمند تقدیر شده و به درستی به خوانندگان شناسانده شوند.

همانطور که گفته شد، از موارد بخش‌های پیشین اینطور دریافت می‌شود که کمپانی‌های سونی و سامسونگ در زمینه تولید سنسور برای گوشی‌های هوشمند به درجه بالایی رسیده و هم اینک می‌توانند به طور مستقل در این حیطه فعالیت کنند. اما مسلم است که صنعت تولید گوشی‌های هوشمند به خط تولید ماژول دوربین و حسگر‌های آنها گره خورده است و هم اینک این دو به یکدیگر کاملا وابسته‌اند. البته بیشترین میزان رشد برای کمپانی‌های کوچکتر، مدریت بهینه تقاضای شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند میان رده برای عرضه سنسور‌هایی با مشخصات متوسط و قیمتی رقابتی می‌تواند در این بازار بسیار حیاتی باشد. در این میان در‌های این صنعت پرسود بر روی کمپانی‌های چون آمنی ویژن، توشیبا و دیگر شرکت‌های تولید کننده این چنین قطعات باز بود و این قبیل کمپانی‌ها می‌بایست بر روی بازار‌های قاره آسیا تمرکز خاصی داشته باشند.

در بازار‌های پیشرفته نیز انتظار می‌رود که شرکت‌های تولید کننده قطعات بر روی محصولاتی جدید و نوآورانه و در عین حال باکیفیت تمرکز کنند و از پرداختن و صرف کردن وقت، تنها بر روی ماژول دوربین‌ها صرف نظر کنند. تولید محصولاتی مبتکرانه‌ای همانند سنسورهای تصویر دوگانه، سیستم فوکوس خودکار لیزری و افزایش میزان گشودگی دیافراگم از جمله این موارد هستند که می‌توانند به فروش بیشتر یک گوشی هوشمند کمک بسزایی کنند. البته با تمامی این تفاسیر، سنسور تصویر یک دوربین است که در نهایت حرف آخر را می‌زند و کیفیت تصاویر ثبت شده توسط عکاس با این قطعه و مشخصات آن شناخته می‌شود. علاوه بر آن دانستن این نکته نیز حائز اهمیت است که گنجاندن یک سنسور از نظر ابعادی در درون یک گوشی هوشمند دارای محدودیت‌هایی می‌باشد و از این نظر شرکت‌های می‌بایست تمامی خلاقیت‌های خود را در دیگر زمینه‌ها به منظور افزایش کیفیت تصاویر به کار ببندند.

با این تفاسیر به نظر شما کدامیک از شرکت‌های تولید کننده قطعات و سنسور دوربین گوشی‌های هوشمند، نبض این بازار پرسود را در دست دارد؟!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال