بررسی عملکرد بی‌نظیر دوربین a7S سونی در محیط‌های کم نور و حساسیت‌های بالا

احتمالا با دوربین‌های رده بالای ساخته شده توسط کمپانی سونی به دلیل ایجاد نویز‌های بسیار کم در تصاویر ثبت شده توسط آنها آشنایی کمی دارید. دوربین a7S سونی یکی از آن دسته از دوربین‌های فول‌فریم این شرکت می‌باشد که به دلیل پایین بودن رزولوشن حسگر (12 مگاپیکسل) و برخی قابلیت‌های دیگر، در زمینه عکاسی در موقعیت‌های کم […]

احتمالا با دوربین‌های رده بالای ساخته شده توسط کمپانی سونی به دلیل ایجاد نویز‌های بسیار کم در تصاویر ثبت شده توسط آنها آشنایی کمی دارید. دوربین a7S سونی یکی از آن دسته از دوربین‌های فول‌فریم این شرکت می‌باشد که به دلیل پایین بودن رزولوشن حسگر (12 مگاپیکسل) و برخی قابلیت‌های دیگر، در زمینه عکاسی در موقعیت‌های کم نور با میزان ISO (حساسیت حسگر نسبت به نور) بالا، به دوربینی مشهور در این حوزه تبدیل گشته است. این دوربین قدرتمند اخیرا در پروژه‌ای مجزا تحت عنوان فیلم‎برداری در زیر نور ماه، قابلیت‌های خود را در ثبت تصاویر در نور بسیار کم به همگان ثابت نمود. اما این بار این دوربین در رقابتی عادلانه در کنار دوربین‌های مشهور و بسیار قدرتمند دنیا قرار گرفته و قابلیت‌ها آن به منظور عکاسی در نور کم مورد بررسی قرار گرفت.

عکاسی به نام تونی نورزراپ، با استفاده از دوربین‌های  a7S سونی، D810 نیکون و a7 II سونی، ویدئویی یک دقیقه‌ای را تهیه کرده و آن را بر روی صفحه شخصی خود قرار داد. در این ویدئوی جالب، این سه دوربین مطرح در ISO‌های متفاوت مورد بررسی قرار گرفتند.

در تصویر زیر شاهد قطعه‌ای از آن فیلم یک دقیقه هستید که کیفیت بالا و نویز پایین دوربین a7S سونی در آن به وضوح به چشم می‌خورد. جالب است بدانید که تصاویر زیر در میزان حساسیت سنسور 409,600 مورد ثبت قرار گرفته‌اند!

sidebyside

عکاس مجری این پروژه این طور اضافه کرد که “دوربین a7S سونی، رقبای قدرتمند خود را به آسانی پشت سر گذاشت و این مورد ثابت می‌کند که دوربین a7S سونی در زمینه فیلم‌برداری در محیط‌های کم نور بسیار ماهر بوده و کلیپ‌های تهیه شده از آن نیز همانند تصاویر بالا، با‌کیفیت و رضایت‌بخش می‌باشند.”

همچنین این عکاس، فیلم‌برداری این دوربین را به دلیل قابلیت فیلم‌برداری آن با دقت 4K، با دوربین‌های GH4 پاناسونیک و NX1 سامسونگ در حساسیت‌های بالا مورد بررسی و مقایسه قرار داده است.

در این بخش نیز کیفیت دوربین نماینده سونی کاملا واضح بوده و یک سر و گردن از رقبای خود بالا‌تر است:

 

تصویر سمت راست مربوط به دوربین نماینده سونی و تصویر وسط مربوط به دوربین لومیکس پاناسونیک و دستگاه سمت چپ نیز مربوط به کمپانی سامسونگ می‌باشند.

cleardifferences

تمامی این موارد این نکته را به اثبات می‌رساند که دلیل رقبت زیاد شرکت‌های گوشی‌سازی و همچنین تولید‌کننده‌های دوربین‌های دیجیتال در سال‌های اخیر به استفاده از حسگر‌های ساخته شده توسط شرکت ژاپنی سونی، کیفیت بالای تصاویر خروجی از آن می‌باشد. البته افزایش سرمایه‌گذاری این شرکت در بخش تولید سنسور‌های دوربین به 4 بیلیون دلار خود می‌تواند نشان‌دهنده عزم سونی به تولید بیشتر حسگر‌های دوربین‌های دیجیتال و گوشی‌های هوشمند باشد. البته اخیرا سود دهی این بخش از شرکت سونی ازدیگر قسمت‌های آن پیشی گرفته است.

دوربین a7S سونی جزو دوربین‌های فول‌فریم و بدون آینه این شرکت بوده که دقت حسگر آن 12.2 مگاپیکسل می‌رسد. این دوربین دارای حداکثر حساسیت سنسور 409600 بوده و تعداد نقاط فوکوس خودکار آن به 25 عدد می‌رسد. همچنین دارای نمایشگر 3 اینچی با دقت 921‌ هزار پیکسل بوده و به وای‌فای و NFC داخلی تجهیز شده است.

با تمام این تفاسیر به نظر شما این دوربین می‌تواند در محیط‌هایی با نور مناسب به دلیل دقت پایین حسگر با دوربین‌های سطح بالای شرکت‌های کنون و نیکون رقابت پایاپایی داشته باشد؟!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال