ربات های شبیه به مار می توانند در جراحی های پیچیده مورد استفاده قرار بگیرند

به گفته محققان مار رباتیک می‌تواند در جراحی های پیچیده برای نجات جان انسان ها به کار رود.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این مارهای رباتیک برای حوزه مهندسی استفاده شده بود این ربات ها که از مارها الهام گرفته شده اند می‌توانند در خطوط لوله کف اقیانوس و تعمیرات […]

به گفته محققان مار رباتیک می‌تواند در جراحی های پیچیده برای نجات جان انسان ها به کار رود.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این مارهای رباتیک برای حوزه مهندسی استفاده شده بود این ربات ها که از مارها الهام گرفته شده اند می‌توانند در خطوط لوله کف اقیانوس و تعمیرات آن مورد استفاده قرار بگیرند.

اخیراً مطالعه‌ ای توسط تیمی از محققان به رهبری جسیکا برگنر از آزمایشگاه رباتیک کانتینیو دانشگاه تورنتو انجام گرفته است که در آن توسعه ربات های باریک و انعطاف پذیر و استفاده از آن توسط پزشکان برای نجات جان انسانها بررسی شده است. این ربات ها می‌توانند به نقاط صعب العبور بدن انسان که از دسترس خارج است برسند.

 به عنوان مثال برای برداشتن تومور مغزی معمولاً جراح به دنبال مسیر تومور در مغز است که باید با یک ابزار سنتی و سفت انجام بگیرد. که در نهایت امکان آسیب به بافت های حیاتی را در پی خواهد داشت. به گفته جسیکا در آینده می توان از ربات های مار مانند در مسیرهای پر پیچ و خم و در اطراف بافت های حیاتی استفاده کرد. جراح با هدایت این ربات ها می تواند به سلامت و ایمنی به محل در مورد نظر نزدیک شود. بدین ترتیب برداشت تومور های مغزی که پیش از این غیر قابل عمل بودند با کمک ربات ها قابل جراحی خواهد شد. حتی امکان تحول صنعت پزشکی نیز وجود دارد. به همین دلیل محققان اکنون روی توسعه مدل های نیمه مستقل کار میکنند که بتواند راه خود را پیدا کند یا خود را راهنمایی کند. اما در نهایت هدایت آن توسط جراحان انجام خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال