مشخصات چیپست جدید کوالکام پیش از مراسم CES فاش شد

هفته‌ی گذشته کوالکام اعلام کرد که به زودی اطلاعات جدیدی را از چیپست اسنپ‌دراگون ۸۳۵ منتشر می‌کند اما تاکنون هیچ‌گونه اطلاعات جدیدی در مورد این چیپست از زمان معرفی آن منتشر نشده است. حالا وب‌سایت چینی weibo پیش از مراسم CES‌ تقریبا تمامی مشخصه‌های فنی این چیپست را فاش کرده است. این چیپست که انتظار می‌رود […]

هفته‌ی گذشته کوالکام اعلام کرد که به زودی اطلاعات جدیدی را از چیپست اسنپ‌دراگون ۸۳۵ منتشر می‌کند اما تاکنون هیچ‌گونه اطلاعات جدیدی در مورد این چیپست از زمان معرفی آن منتشر نشده است. حالا وب‌سایت چینی weibo پیش از مراسم CES‌ تقریبا تمامی مشخصه‌های فنی این چیپست را فاش کرده است.

این چیپست که انتظار می‌رود توسط ساختار ده نانومتری سامسونگ ساخته شود ۲۷ درصد عملکرد بهتری را نسبت به چیپست اسنپ‌دراگون ۸۲۰ به کاربران تحویل خواهد داد و طبیعتا مصرف باتری بسیار کمتری نیز خواهد داشت.

مودم  X16 LTE قرار گرفته بر روی این چیپست اولین مودم بر روی چیپست‌های گوشی‌های‌هوشمند است که از کلاس گیگابایت استفاده می‌کند. اسناد فاش شده نشان می‌دهند که چیپست مورد اشاره از هسته‌های Kryo 280 استفاده می‌کند. تراشه‌ی گرافیکی تعبیه شده بر روی این محصول تصاویر را ۲۵ درصد سریع‌تر رندر می‌کند. این تراشه امکان نشان دادن رنگ‌های مختلف را تا ۶۰ برابر بیشتر نسبت به چیپست‌های اخیر اسنپ‌دراگون دارد.

محصول جدید کوالکام که به طور رسمی در رویداد CES‌ شاهد آن خواهیم بود تصاویر ده بیتی با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم در ثانیه را با پشتیبانی از OpenGL ES، Vulkan و DirectX 12 به نمایش در می‌آورد.

با چیپست اسنپ‌دراگون ۸۳۵ امکان استفاده از باتری‌هایی با ظرفیت بزرگ‌تر و دوربین‌هایی با فوکس خودکار سریع‌تر ممکن می‌شود. علاوه بر این، این چیپست با استفاده از نسل چهارم شارژ سریع کوالکام باتری‌ها را با ۲۰ درصد سریع‌تر نسبت به نسل سوم شارژ می‌کند. درواقع کاربران تنها با ۵ دقیقه شارژ گوشی‌هوشمند خود می‌توانند تا ۵ ساعت از گوشی خود استفاده کنند در حالی که با ۱۵ دقیقه شارژ، باتری گوشی تا ۵۰ درصد شارژ می‌شود.

انتظار می‌رود گوشی‌های‌هوشمند G6 ال‌جی و گلکسی اس ۸ سامسونگ از چیپست مورد انتظار کوالکام در سال جاری استفاده کنند. گوشی سامسونگ به احتمال زیاد در کنگره‌ی جهانی موبایل در اسفندماه و گوشی ال‌جی در فروردین معرفی می‌شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال